מהרגע שמגיעה 'ידיעת הזהב' ועד לסיכול: כך חוסלה החוליה בג'נין

    מהדורת הבוקר No Comments on מהרגע שמגיעה 'ידיעת הזהב' ועד לסיכול: כך חוסלה החוליה בג'נין

    "בליל שבת באחת בלילה מגיעה 'ידיעת הזהב' על כך ששלושה מחבלים חמושים במיטב הנשק נוסעים ברכב בין ג'נין לטול כרם במטרה לבצע פיגוע": פרשננו הצבאי, קובי פינקלר שיתף את מאזיני קול חי בפרטי המבצע לסיכול 3 המחבלים שתכננון לבצע פיגוע בליל שבת

    צילום: דובר צה"ל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לוחמי הימ"מ חיסלו במהלך ליל שבת שלושה מחבלים, חברי חולייה שהייתה בדרכה לבצע פיגוע בשומרון או במרכז הארץ. במהלך חילופי האש נפצעו ארבעה לוחמים. סגן ניצב ש' נפצע במצב קשה, שלושה נוספים במצב קל, שניים מתוכם שוחררו מבית החולים במהלך הלילה.

    פרשננו הצבאי, קובי פינקלר תיאר את שאירע בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר. "ביום שישי בבוקר מחבל פותח באש לעבר מוצב צה"ל. הוא יורה 52 כדורים ובחסדי שמים אין נפגעים – ואז גופי המודיעין מתחילים במעקב אחריו, ביום שישי בצהריים הוא מפרסם ברשת "בקרוב תשמעו עלי".

    מדיה: דובר צה"ל

    "שב"כ וגורמי המודיעין מתחילים לעקוב אחריו ובאחת בלילה בליל שבת מגיעה ידיעת הזהב על כך ששלושה מחבלים חמושים במיטב הנשק נוסעים ברכב בין ג'נין לטול כרם במטרה לבצע פיגוע. מיד מתארגנת פלוגה של הימ"מ, ותוך 29 דקות מגיעים לאותה נקודה וסוגרים על המקום. המחבלים פתחו באש לעבר הכוח. לצערנו אחד המפקדים הבכירים, סגן ניצב ש' נפצע באורח קשה.

    צילום: דובר צה"ל

    "כוח נוסף שהיה איתו, של יחידת דובדבן מחסל את שלושת המחבלים. בסופו של דבר אנחנו מדברים על פצוע ישראלי אחד באורח קשה. הבוקר אומרים לי בבית החולים ברמב"ם שמצבו יציב. עוד שלושה לוחמים מדובדבן נפצעים באורח קל. יש לציין כי סנ"צ ש' היה מעורב בכל הפעילויות המיוחדות בשנים האחרונות, כולל חיסול המחבל בברקן".

    עוד עדכן פינקלר: "גורמי השב"כ שאני מדבר איתם מספרים שהמחבלים היו בדרכם לבצע פיגוע בדומה למה שהיה לפני למעלה מעשור ביישוב איתמר, להכנס באישון ליל לבית ביו"ש ולרצוח משפחה ח"ו. התוכנית שלהם הייתה לבצע את זה ביו"ש כי הם הבינו שקו התפר די נעול".

    פרשננו הסביר: "הפעילות הזו מוכוונת של הג'יהאד האיסלאמי, בעיקר באזור ג'נין – שם ליבת העשייה של הארגון הזה ביו"ש. לעומת זאת המחבלים שביצעו את הפיגועים בחדרה ובבאר שבע מזוהים עם דאע"ש".

    ראה"מ בדיון ביטחוני: "מאמץ משותף למנוע פיגועים"

    בתוך כך, עדכן פינקלר "גם הבוקר אנחנו שומעים על עימותים קשים בין מתפרעים לכוחות הביטחון לאורך קו התפר, הרבה מאוד התפרעויות. הם מבינים שסגרו עליהם, לפחות לתקופה קצרה".



    0 תגובות