- רדיו קול חי - -

הפעיל שהוכה מגיב: "מחאה אינה סיבה להכות באלימות שכזו"

העיתונאי ינון מגל מפרסם היום (שלישי) את תגובתו של פעיל 'תקווה חדשה' שהוכה אמש בכנס המפלגה ברמת גן לאחר שצעק במהלך נאומו של יו"ר המפלגה גדעון סער והטיח בו על הפרת הבטחות הבחירות בישיבה עם מפלגת רע"מ באותה ממשלה.

"חזרתי מבית החולים לאחר שבמהלך הלילה פינו אותי לקבלת טיפול רפואי", כותב הפעיל. "קיבלתי מכות בראש ובגב ובחזה מאנשים שצריכים הבוקר לעשות חשבון נפש.

לדבריו "זו הייתה מחאה פוליטית לגיטימית. כמו שגדעון סער וזאב אלקין ידעו לקבל ממני תמיכה במהלך השנים כשעשו דברים טובים למען עם ישראל מצופה שיקבלו ביקורת אחרי שהם מחליטים לזרוק את כל הערכים לפח ולחבור לתנועה האיסלמית. מחאה איננה סיבה מוצדקת להגיב באלימות מופרעת כזו. לא כלפיי ולא כלפי עיתונאים שרצו לתעד.

הוא הוסיף "לפחות 3 אנשים השתתפו בתקיפה והם נתנו לי אגרופים ומכות בפנים ובכל הגוף. המכה הכואבת ביותר היא זו שגרמו לנו סער ואלקין בשותפות שלהם עם תומכי מחבלים בניגוד להתחייבויות שנתנו לפי הבחירות. להשעין את השלטון שלנו על מי שתומכים באויב זה מעשה לא ציוני, מעשה מסוכן שפוגע בבטחון המדינה ואני אוסיף ואביע מחאה עד שתיפול הממשלה הנשענת ותלויה בתנועה תומכת חמאס. סער, אלקין והנדל העניקו תקווה חדשה דווקא לתנועה האסלמית. הם צריכים להתבייש".

כזכור, אמש (שני) במהלך נאומו של יו"ר המפלגה, שר המשפטים גדעון סער בכנס ברמת גן צעק הפעיל לעברו של סער בתגובה לדברים שאמר יו"ר המפלגה: "עם התנועה האיסלאמית בתוך הממשלה? הבטחת לנו שלא תקים ממשלה עם עבאס". סער הגיב: "אלה הפרובוקטורים של האופוזיציה". מיד לאחר מכן הורחק הפעיל מהאולם בידי פעילי המפלגה, ולפי התיעודים שיצאו מהמקום כמה מהם אף הכו אותו.

פעיל נוסף מהמפלגה הגדיל לעשות וניסה להרחיק בכוח את עיתונאי ערוץ 7, עוזי ברוך שתיעד את האירוע. הפעיל התקרב לברוך, וניסה להניא אותו מלתעד ולהרחיק אותו בטענה שמדובר ב"אירוע פרטי". ברוך מצידו השיב לו כי הוא הוזמן לאירוע כנדרש והמשיך לתעד את הנעשה. מאוחר יותר התקשר יו"ר המפלגה גדעון סער לברוך, שמע ממנו על שאירע והתנצל בפניו.

הבוקר אמר ברוך בריאיון לרדיו 103: "זה שהם לא הוציאו הודעת גינוי לאלימות, זה המשך האלימות. אני עדיין מחכה להודעה של גדעון סער ומפלגתו".

הכתב הפוליטי עמיאל ירחי מ'חדשות כיפה' טען כי גם אותו ניסו להרחיק: "הייתי הערב בכנס של תקווה חדשה, וכשהתחילה הפרובוקציה התחלתי לצלם. אחד המארגנים שם עלי יד ואמר לסדרן שיוציא אותי החוצה, צעקתי לו שאני עיתונאי והוא לקח צעד אחורה, אבל גם אם אני לא עיתונאי, להוציא את מי שמצלם? ביזיון".

ב'פורום העיתונאים' הדתיים גינו בחריפות את האירועים ודרשו מהמפלגה להתנצל: "פורום העיתונאים' רואה בחומרה רבה את גירושו של העיתונאי חזקי ברוך (ערוץ 7) על ידי אנשי 'תקווה חדשה' מכינוס המפלגה הערב. הפגיעה בעיתונאים, דווקא מצד אנשים שרוממות חופש הביטוי בגרונם, ראויה לגינוי החריף ביותר ואסור שתעבור בשתיקה.

"חברי הפורום מביעים שאט נפש מהתנהלות אנשי 'תקווה חדשה' ומבקשים לחזק את ידיו של עמיתנו חזקי ברוך, העושה את מלאכתו נאמנה. אנו דורשים התנצלות חדה וברורה על האירוע החמור הערב", נכתב בהודעה.

גם ב'ארגון העיתונאים' גינו את האירוע: "ארגון העיתונאים והעיתונאיות דורש מיו״ר ״תקווה חדשה״ ושר המשפטים גדעון סער לגנות בתוקף את התנהגותם של אנשי המפלגה שהפריעו הערב לעיתונאים לבצע את עבודתם ואף פעלו באלימות כנגדם. הארגון מביע שאט נפש מהעובדה שצלמי עיתונות לא הורשו לתעד אירוע שבו הורחק אחד הנוכחים שהפריע למהלך האירוע, ונקטו מולו אלימות. הארגון מזכיר לראשי "תקווה חדשה" שעיתונאים עובדים למען האינטרס הציבורי וזכות הציבור לדעת. לא יתכן שלא יתאפשר להם לסקר אירוע מפלגתי פתוח לציבור בצורה מכובדת, בטוחה וללא הפרעה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר כתב: "מגנה את תקיפת העיתונאי חזקי ברוך בכנס של תקווה חדשה. לא מפתיע שמי שמתיימר לדבר בשם הליבראליות והנאורות יש לו גם פעילים אלימים שתוקפים עיתונאים ומנסים למנוע סיקור. אם זה היה בימין התקשורת הישראלית הייתה סוערת וגועשת, אבל למי ששותף בממשלת שמאל מותר לתקוף וזה עובר בשקט יחסי".

ב'תקווה חדשה' הגיבו: "במהלך כנס תקווה חדשה לרגל חג הפסח, בהשתתפות 550 חברי המפלגה, אדם שאינו חבר המפלגה הסתנן לכנס והפריע ליו״ר המפלגה לשאת את דבריו באופן פרובוקטיבי, ועל כן פונה מהאולם ע״י אנשי ההפקה. יובהר כי לא הורחק אף עיתונאי מכנס תקווה חדשה, אשר בניגוד לכנסי מפלגות אחרות הינם פתוחים תמיד לתקשורת".