פוענח רצח הזוג כדורי הי"ד לפני 3 שנים בירושלים; הרקע לאומני

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פוענח רצח הזוג כדורי הי"ד לפני 3 שנים בירושלים; הרקע לאומני

    היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה ושב"כ פענחו שני מקרי רצח ומקרה נוסף של ניסיון לרצח ממניע לאומני בירושלים ועצרו את המחבל החשוד בביצוע מעשי טרור אלו. המחבל מזוהה עם דאע"ש

    צילום: דוברות המשטרה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום: בעקבות פעילות משותפת של משטרת ישראל ושב"כ פוענחו שני מקרי רצח וכן ניסיון רצח נוסף של צעירה בירושלים שכולם בוצעו ממניע לאומני. המקרה הראשון בינואר 2019 בו נרצחו בשכונת ארמון הנציב בירושלים בני הזוג יהודה ותמר כדורי ז"ל והמקרה השני שאירע בחודש שעבר, שבו נרצח אזרח מולדבי בשם איוון טרנובסקי ונפצע אזרח מולדובי נוסף ששהה עמו. המחבל נעצר ע"י המשטרה, היום (חמישי) הוגשה נגדו הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום ע"י הפרקליטות.

    פעילות המשטרה בזירת רצח בני הזוג כדורי בשנת 2019 | מדיה: דוברות המשטרה

    צילום: דוברות המשטרה

    לפני כשלוש שנים, בתאריך 13.1.2019 התקבל במשטרה דיווח על רצח בני זוג בדירתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום וחקירת המקרה הוטלה על ימ"ר ירושלים. מאז ועד לאחרונה, בוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה ושימוש בכל האמצעים במטרה להגיע לחקר האמת ולפענח את המקרה. כמו כן, יום קודם לכן התרחש באזור מקרה נוסף של ניסיון לרצח נערה צעירה באמצעות סכין שהוביל לפציעתה, ובעקבותיו נפתחה חקירה.

    נחשף: כך פענחו משטרת ירושלים והשב"כ את הרצח בארמון הנציב

    סרטון מצלמת אבטחה מבריחת המחבל מזירת רצח בני הזוג בשנת 2019

    צילום: דוברות המשטרה

    לפני כחודש, בתאריך 21.3.2022 בלילה, התקבל במשטרה דיווח אודות אירוע אלימות בדירה בשכונת ארנונה בירושלים. במקום נמצאו שני פצועים כתוצאה מדקירות סכין, נתינים זרים ממולדובה שעובדים בארץ, ובהמשך נקבע מותו של אחד מהם. כוחות משטרה החלו באיסוף ממצאים וראיות והחקירה שנוהלה תחילה ע"י היחידה ללחימה בפשיעה במרחב קדם, הועברה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

    מספר שעות לאחר מקרה הרצח, נעצר באזור צפון ירושלים, וסים אסעיד, פלסטיני תושב חברון בן 34, השוהה בישראל שלא כחוק. החשוד נעצר ע"י שוטרי מג"ב בעוטף מחוז ירושלים בעת שניסה לחצות את גדר ההפרדה. ברשותו של החשוד נתפסה סכין.

    מפקד היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, נצ"מ אבי כהן

    צילום: דוברות המשטרה

    החשוד הועבר לחקירת שב"כ בשל היותו מזוהה עם ארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש) ובשל חשד למעורבותו בפעילות טרור ובכוונה לביצוע פיגוע. אסעיד נעצר ארבעה ימים לאחר ששוחרר ב-17/3/22 ממעצר מנהלי של למעלה משנתיים בשל מעורבותו בפעילות טרור – שאינה נוגעת למעשים המפורטים.

    המחבל

    במהלך חקירה משותפת שנוהלה בשבועות האחרונים במשטרה ובשב"כ, עלה החשד שאסעיד קשור לרצח איוון טרנובסקי ופציעת אדם נוסף בדירה בירושלים שאירע מספר שעות קודם למעצרו. בחקירה נאספו ממצאים וראיות הקושרות את המחבל לביצוע המעשה על רקע לאומני.

    במסגרת פעולות חקירה נוספות שבוצעו, עלה בחקירתו בשב"כ ויחידה המרכזית של מחוז ירושלים כי במהלך ינואר 2019 רצח אסעיד את בני הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל בדקירות סכין בביתם בירושלים בפיגוע דקירה. עוד עלה כי יום קודם לכן ניסה אסעיד לדקור נערה נוספת באותו אזור והוביל לפציעתה, זאת גם כן על רקע לאומני.

    נציין כי בין השנים 2015 ל-2018 נאסר אסעיד בשל פעילות בתשתית המדינה האיסלמית אשר תכננה לבצע פיגועי איכות כנגד מטרות ישראליות. לאחר שחרורו מהכלא בישראל, נעצר ברש"פ למספר חודשים ובינואר 2019, מספר חודשים לאחר שחרורו מהכלא בישראל ומספר ימים לאחר שחרורו ממעצר הרש"פ, אסעיד נעצר שוב ע"י כוחות הביטחון בישראל, הועמד לדין בגין הסתה וחברות בארגון עוין. עם סיום תקופת המאסר – הועבר למעצר מנהלי ארוך של כשנתיים וחצי ממנו שוחרר כאמור רק לאחרונה.

    בחקירתו של המחבל עלה כי פעילותו נבעה מתמיכתו באידיאולוגיית המדינה האיסלמית, אליה נשבע אמונים בעבר.

    החקירה שהושלמה בימים אלו בסיוע של מערך הזיהוי הפלילי במשטרה והמכון לרפואה משפטית, נוהלה בליווי פרקליטות מחוז ירושלים שהגישו היום בבימ"ש הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו בימים הקרובים כתב אישום.

    ח"כ איתמר בן גביר, שהיה עורך דינם של בני משפחת כדורי בתגובה לפיענוח הרצח: "האמת נחשפה וזעקת בני המשפחה נשמעת היום היטב, לצערי אני לא מופתע שמדובר ברצח על רקע לאומני. המשטרה פעלה בצורה לא נכונה כאשר חשדה קודם כל בבני המשפחה ורק לאחר מכן חיפשה מניעים אחרים".

    ח"כ בן גביר הוסיף: "בני המשפחה היו ילדים למופת, יש להצטער שהמשטרה ניסתה להטיל בהם כתם, מכל מקום, אמשיך לפעול בכנסת כדי לחוקק עונש מוות למחבלים. רוצח בני משפחת כדורי צריך לשבת בכיסא חשמלי".

    ראש העיר ירושלים משה ליאון: "מברך את כוחות הביטחון והשב״כ על תפיסת המרצח הנתעב של תמר ויהודה כדורי הי״ד.
    התעלומה סביב הטבח המזעזע עוררה אי שקט בעיר והיום אנחנו מעבירים את המסר לכל מחבל ומפגע שדמו בראשו. שֶׁלֹּא אֶחָד בִּלְבָד עָמַד עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ, וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם. חג שמח ובטוח ירושלים".



    0 תגובות