רוסיה תוקפת: "ישראל מנסה להסיט את תשומת הלב מהכיבוש"

    אבי יעקב No Comments on רוסיה תוקפת: "ישראל מנסה להסיט את תשומת הלב מהכיבוש"

    רוסיה תוקפת את ישראל לאחר הגינוי של שר החוץ, יאיר לפיד שקרא להשעיית חברותה של רוסיה ממועצת זכויות האדם באו"ם: "הצהרותיו של שר החוץ הישראלי גורמות לחרטה ודחייה" כתבו הרוסים

    מפגין מול שגרירות רוסיה בישראל צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גינוי חריף ממוסקבה: משרד החוץ הרוסי פרסם אתמול (שישי) הודעה חריגה באופייה נגד הגינוי הישראלי של שר החוץ יאיר לפיד למלחמה באוקראינה, וטענו כי מדובר בניסיון "להסיט את תשומת הלב העולמית מהכיבוש הישראלי". הדברים מגיעים בעקבות דבריו של לפיד על פשעי המלחמה הרוסים שנחשפו בעיירה בוצ'ה ועמדתה של ישראל בסוגיית השעיית חברותה של רוסיה מחברות במועצת זכויות האדם של האו"ם.

    הרוסים כתבו בהודעתם כי ישראל מבצעת "סיפוח זוחל" של השטחים ומנתקת כ-2.5 מיליון פלסטינים מהעולם החיצון, לשון התגובה. הרוסים גם התייחסו לרצועת עזה, וכתבו שתושבי הרצועה חיים קרוב ל-14 שנה במצור ימי, אווירי ויבשתי. "הצהרותיו של שר החוץ הישראלי יאיר לפיד בנושא השעיית חברותה של רוסיה במועצת זכויות האדם של האו"ם גורמות לחרטה ודחייה. ישראל ממשיכה ומפרה כל העת את החלטות מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו"ם".

    קודם לכן, שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב,  בריאיון לכאן חדשות לטענות של בכירים ישראלים, בהם שר החוץ לפיד, שרוסיה ביצעה פשעי מלחמה באוקראינה. "כדאי שהם יכירו קודם את הפרטים ויבחנו את הדברים", תקף ויקטורוב. "אנחנו לא מרוצים ממה שאנחנו שומעים, ומבקשים עמדה הוגנת יותר". האשמות כאלה – צריך להוכיח אותן, ועד עכשיו אין הוכחה". עוד הוא מבהיר: "יש המון פייק ניוז שרץ היום. לא ביצענו פשעי מלחמה. רוסיה לא שמה על הכוונת אזרחים חפים פשע. בוצ'ה זאת הצגה – הצבא הרוסי לא קשור. זה אורגן על ידי האוקראינים".

    עם זאת, ויקטורוב הדגיש כי היחסים בין ישראל לרוסיה נמשכים כרגיל, גם במישור הכלכלי, וכי בעוד יש מדינות "לא ידידותיות" בעיני רוסיה – ישראל היא מדינה ידידותית, כיוון שהיא לא הטילה סנקציות על רוסיה. "לשני הצדדים, ישראל ורוסיה, יש אינטרס לשמור על מערכת היחסים", הוא אומר. "אנחנו לא רואים רצון ישראלי לסבך את העניינים". ויקטורוב הוסיף כי הוא מקווה שבשבועות הקרובים יתאפשר נאום של בכיר רוסי בפני חברי כנסת, אחרי נאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי.



    0 תגובות