התחדשו המהומות באל אקצא: עשרות התפרעו ויידו אבנים וזיקוקים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on התחדשו המהומות באל אקצא: עשרות התפרעו ויידו אבנים וזיקוקים

    עשרות צעירים ערביים פורעי חוק ורעולי פנים התפרעו והפרו את הסדר בהר הבית תוך אלימות קשה ויידוי אבנים וזיקוקים

    צילום: Jamal Awad/Flash90
    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התחדשו המהומות במסגד אל אקצא: גם הבוקר (חמישי) עם סיום תפילת הפג׳אר – עשרות פורעי חוק ורעולי פנים התפרעו והפרו את הסדר בהר הבית תוך אלימות קשה. לפנות בוקר ובהמשך הם נכנסו למסגד סגרו את הדלתות שלו והמשיכו להפר את הסדר להתפרע ליידות אבנים וזיקוקין ולחלל את המסגד, בו הם מתבצרים בו בשעה זו.

    במשטרה אומרים כי בעוד השוטרים מאפשרים לציבור את חופש הפולחן כל העת, הבוקר אותם פורעי חוק שוב יידו מתוכו זיקוקין בנוסף לאבנים, כולל מתוך המסגד.

    צילום: Jamal Awad/Flash90

    כזכור, אמש פורעי חוק ומפרי סדר יידו מתוך המסגד בקבוקי התבערה, שאחד מהם נפל על שטיח הכניסה למסגד וגרם לשריפה שכובתה מיד ואחר בפתח חלון המסגד מה שיכל להוביל לשריפה במקום. לאחר יציאתם משטח הר הבית עצרה המשטרה 7 חשודים תושבי מזרח ירושלים, בחשד למעורבותם בידויי בקבוקי התבערה אמש מתוך המסגד. במהלך היום המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

    במשטרה מדגישים כי "ברשתות הערביות מופצים כל העת פרסומים כוזבים, מסיתים ומטעים לגבי ההתרחשויות בהר הבית בניסיון להסלים את המצב ולהטעות את הציבור. יודגש כי פרסומים רבים הינם חסרי אחיזה במציאות ביחס להתרחשויות במקום. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן ולפעול בנחישות נגד מפרי סדר ופורעי חוק אלימים באשר הם".

    במקביל, נמשכת ההסלמה בגזרה הדרומית כשהלילה הופר השקט בשלישית עם שיגור רקטה משטח הרצועה לעבר העוטף. בתגובה, תקפו כוחות צה"ל מתקן תת-קרקעי לייצור רכיבי מנועים רקטיים ומתחם צבאי שמשמש את ארגון הטרור חמאס. 

    צילום: Jamal Awad/Flash90

    אתמול (רביעי) הוחלט לאחר הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית הדרג המדיני, כי יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגרו המעברים ברצועת עזה, החל מהיום (חמישי) ועד מוצאי שבת, בכפוף להערכת המצב ובהתאם לשעות הפתיחה בשגרה.

    מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע כי נהלי יציאת פלסטינים ותושבי יהודה ושומרון לתפילות בהר הבית יוסיפו להתקיים כסדרם, בהתאם לצעדים שאושרו בתחילת חודש הרמדאן על ידי שר הביטחון.

    במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

    בתוך כך, ממשיכות כל החג העבודות ההנדסיות לחיזוק המכשול בתפר, ותגבור כוחות לוחמים והאמצעים הטכנולוגיים לאורכו.



    0 תגובות