ההתבטאויות שמסעירות את הימין: הכל מפגישת סילמן וגנץ

    איתי גדסי No Comments on ההתבטאויות שמסעירות את הימין: הכל מפגישת סילמן וגנץ

    אתמול נערכה פגישה שתואמה מזה זמן בין חברת הכנסת שפרשה מהקואליציה, עידית סילמן לשר הביטחון בני גנץ במסגרתה הם דנו בנושאים הפוליטיים והתהליכי ההסדרה ביהודה ושומרון וסוגיית התנחלויות | לפי הדיווח שהתפרסם הבוקר, בפגישה היא שמעה דברים שיפתיעו את סיעת "ימינה" שבקואליציה | כל הפרטים והתגובות

    צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צל פרישתה מהקואליציה, חברת הכנסת עידית סילמן נועדה אתמול (רביעי) עם שר הביטחון בני גנץ בבסיס הקריה בתל אביב. מדובר בפגישה שנקבעה לבקשתה של סילמן עוד לפני המהלך הדרמטי שלה שזיעזע את הקואליציה.

    הבוקר פורסם בחדשות N12 מה נאמר בחדר הסגור, בניגוד לעמדות הימין בעיקר בהיבט של התיישבות. שר הביטחון עדכן אותה כי אישור המאחז הבלתי חוקי אביתר ייקח עוד זמן רב. לטענת אנשי הימין זה בניגוד למתווה שסוכם עם תושבי היישוב שאכלוס הישוב יהיה במקביל לתהליך הבירוקרטי.

    גנץ הסביר לסילמן שהוא רק מקיים את החלטת היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט, שלפיה תתבצע הכרזה על האדמות כאדמות מדינה, אבל יינתן זמן של 45 יום לעררים ושרק בתום ההליך, שיכול לקחת גם יותר מ-45 יום, תתאפשר העלייה למקום.  אנשי ימינה הבינו אחרת את הדברים ולכן הבשורה הזו של גנץ עלולה לאכזב אותם.

    סיעת "הציונות הדתית" לא החמיצה את הידיעה וכהרגלה היא תקפה את הממשלה בראשות נפתלי בנט בחריפות: "כניעה רודפת כניעה ושקר רודף שקר. הודעתו של גנץ על פינוי חומש כפרס לטרור לאחר רציחתו של יהודה דימנטמן הי״ד, בניגוד מוחלט להתחייבויות של שקד ואורבך, ועל עיכוב שיכול להתמשך שנים בהקמת אביתר, בניגוד להסכם שהממשלה חתומה עליו הם שיא חדש של התרפסות בפני הטרור".

    "ממשלת הבלהות נכנעת לטרור בהר הבית ובירושלים, באביתר, בעזה, בחדרה, בחומש, בבאר-שבע ובבני ברק, ומעניקה רוח גבית לטרור. מול הקווים האדומים שיודעת התנועה האיסלמית לשרטט ולהכניע את שותפיה בממשלה, לאגף שבעבר הגדיר את עצמו ימני אין שום קו אדום ושום מנוף על גנץ והשמאל. הציונות הדתית תעשה הכל כדי להחליף בעזרת השם בקרוב את הממשלה הרעה הזו בממשלה ציונית, יהודית ולאומית" נמסר מהמפלגה.

    סיעת שס בתגובה להחלטת שר הביטחון גנץ לפנות את חומש ולהחריב את אביתר: ״חברי ימינה ותקווה חדשה שותפים של מרצ והשמאל לחורבן ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. דברי שר הביטחון אודות פינוי את הישיבה בחומש ומניעת הקמת אביתר פוגעים בחוסן של ישראל ובזכותנו הטבעית ליישוב הארץ".

    "כך קורה כשהרגישות בממשלה היא רק כלפי שמאל – לרעמ ולמרצ. בתמורה לשררה מחקתם את הזהות היהודית והימנית שלכם באופן מוחלט. תתעוררו, העם לא טיפש!״ נמסר מסיעת ש"ס.

    מהליכוד נמסר בתגובה: "ניר אורבך – נגמרו התירוצים. הפרסומים האחרונים מוכיחים שבנט עסוק אך ורק בהישרדותו הפוליטית ולכן הוא מרצה את רע״מ ויאיר גולן על חשבון ההתיישבות. מתברר שבנט מתכוון לפנות את חומש ולא לבנות את אביתר. הגיע הזמן שתעשה מעשה ותציל את ההתיישבות ואת ישראל מהממשלה החלשה והמסוכנת הזו שרק פוגעת בהתיישבות ובערכים היהודיים המשותפים לכולנו".



    0 תגובות