למורת רוחם של הרפורמים: רבים פקדו את רחבת הכותל הדרומית

    אבי רבינא No Comments on למורת רוחם של הרפורמים: רבים פקדו את רחבת הכותל הדרומית

    במהלך ימי חול המועד פסח, התקיימו תפילות ושיעורי תורה ברחבת הכותל הדרומית בהם השתתפו חילונים, דתיים וחרדים, שביקשו לחזק את קדושת הכותל מול הקהילות הרפורמיות שמבקשות להפוך את המקום למתחם הופעות מעורבות ומופעי תפילה בסגנון רפורמי

    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות המתיחות הביטחונית, רבבות עלו לירושלים הבירה ופקדו את שריד בית המקדש – הכותל המערבי, בימי חול המועד פסח. חידוש ייחודי נוסף השנה לרווחת המתפללים; מנייני תפילה ושיעורי תורה רבים התקיימו ברחבה הדרומית.

    בתפילות ובשיעורי התורה ברחבה הדרומית – השתתפו רבים, חילונים, דתיים וחרדים, שביקשו לחזק את קדושת הכותל המערבי מול הקבוצות האנטי אורתודוקסיות ובראשן הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות שמבקשות להפוך את המקום הקדוש למתחם הופעות מעורבות ומופעי תפילה בסגנון רפורמי.

    בין מוסרי השיעורים ברחבה הדרומית בימי חול המועד, בלטו הרבנים; הרב יהושע שפירא – ראש ישיבת רמת גן והרב ברוך וידר – ראש ישיבת הכותל. הרבנים שיבחו את פעילות מרכז ליב"ה שעומד בראש החזית נגד הרפורמים. יצויין, כי השיעורים והתפילות התקיימו ברחבה הדרומית בהפרדה מלאה וזאת לאור המחיצה שהובאה למקום על ידי פעילי השטח של מרכז ליב"ה.

    כזכור, ביום ראשון הגיעו למקום פעילים בולטים המשתייכים לתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות ויחד עם "נשות הכותל" ניסו לחולל במקום מהומה ולמנוע את קיום התפילות והשיעורים.

    בתגובה לפרובוקציה, מפקד המשטרה בכותל המערבי, בועז שרף, הגן על המתפללים והבהיר כי על פי חוק הרפורמים אינם רשאים למנוע את קיום התפילות ושיעורי התורה. בנוסף, אחד מהפעילים הרפורמים, הורחק מהמקום על ידי המשטרה, וזאת לאחר שניסה למנוע את כניסת המתפללים המסורתיים.

    מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג אמר: "מול אלו המבקשים לחלל את קדושת הכותל המערבי – עומד עם ישראל מאוחד, חילונים, דתיים וחרדים, ומגן בגופו על שריד בית המקדש. המשתתפים הרבים בתפילות ובשיעורי התורה, ברחבה הדרומית, במהלך ימי חול המועד – הם עדות חיה ואנושית לקונצנזוס הקיים נגד הרפורמים ונציגיהם בממשלה הנוכחית – שנאבקים להפוך את הכותל לטמפל רפורמי ומנגד לעקור את יסודות ההלכה מהכשרות, מהגיור ומהנישואין".



    0 תגובות