וְקוֹיֵ ה' יַחֲלִיפוּ כֹחַ: מגוון פינות מים מומלצות בצפון

נתי קאליש No Comments on וְקוֹיֵ ה' יַחֲלִיפוּ כֹחַ: מגוון פינות מים מומלצות בצפון

ימי 'בין הזמנים' עדיין בעיצומם, הילדים כבר חזרו למוסדות, אבל בחורי הישיבות עדיין מקיימים את המנהג של 'וקווי ה' יחליפו כח'. קיבצנו עבורכם מספר מקומות נחמדים בהם תוכלו ליהנות ממימיה הזכים של ארץ ישראל, ולצבור עוד מעט כח לקראת 'זמן קיץ' שמתקרב | טיילו בהנאה ושמרו על עצמכם

20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חג הפסח עבר, הילדים כבר חזרו למוסדות הלימודים, אך מי שעדיין מטייל ברחבי ארצנו היפה, הם בחורי הישיבות שאוגרים כח לקראת 'זמן קיץ' הבא עלינו לטובה. האמת שגם המשפחות הצעירות שנשארו בבית בימי חול המועד מחשש לעומס ופקקים יכולות להצטרף…

קיבצנו עבורכם מספר מקומות נחמדים לטיול עם מים באזור הצפון, בהם תוכלו ליהנות מנופי ארצנו היפה וממימיה הזכים, ולהחליף כוחות לקראת החזרה המלאה לשגרה. טיילו בהנאה, וכמובן שמרו על עצמכם.

גן ראובן- עין צנובר

גן ראובן – עין צנובר הינו מעיין שופע ברמת הגולן. המעיין ממלא בריכה גדולה ויפה, ונמצא בשטח צבאי.

עצי אקליפטוס גדלים ליד המעיין ומצלים על סביבתה.

בשנים האחרונות גן ראובן בתהליך שיקום ופיתוח, ולא תמיד מתאפשר לבקר בו.

דרכי הגעה: מצומת בית המכס נוסעים לכיוון קצרין וכעבור 250 מטר, פונים ימינה לכביש הגישה למחנה צנובר. ניסע כ-1.1 ק"מ ונחלוף על פני הפניה שמאלה למחנה. לאחר 200 מטר נוספים נגיע לשער כניסה לשטח המחנה שבצדו מגדל שמירה. אם השער פתוח ואין חייל שאוסר להיכנס, נמשיך עם הכביש עוד כ-350 מטר עד לפנייה ימינה לכביש צר. נפנה ימינה וכעבור 150 מטר נפנה שוב ימינה ונגיע לחנייה הצמודה למעיין עין צנובר.

גן לאומי מעיין חרוד

גן לאומי מעיין חרוד הוא מקום נהדר לטיול. במקום מרחבי דשא מוצלים, פינות פיקניק וכמובן מעיין חרוד.

מעיין חרוד הוא מעיין המגיח מתוך מערה וזורם בתעלות אל שתי בריכות גדולות ורדודות (עד 40 ס"מ).

מעיין חרוד הוא מעיין עם מים מתוקים, דבר חריג באזור המעיין. בחופש לא כדאי להתקרב למקום (בעיות צניעות), לעומת זאת בשאר ימות השנה, המקום בדרך כלל ריק, ובכל אופן – מומלץ לבוא מוקדם.

הכניסה בתשלום. שעות פתיחה: 8:00 – 16:00 בימות החורף ובקיץ עד 17:00.

דרכי הגעה: ממחלף נבות נוסעים לכיוון בית שאן ובמחלף הבא פונים ימינה לכיוון הישוב גדעונה. עוברים בשער הישוב וממשיכים לפי השילוט לגן לאומי מעיין חרוד.

ביר בלוע

ביר בלוע היא באר קטנה ועמוקה המתאימה לטבילה.

הבאר ממוקמת בסמוך לכביש, מצפון לצומת וואסט (צומת האמיר).

האזור משמש כמרעה לפרות, אך הבאר עצמה נקיה וצלולה. סולם מאולתר משמש את הטובלים לצורך ירידה ועלייה.

דרכי הגעה: מצומת וואסט ניסע צפונה לכיוון הישוב אודם וכעבור כ-3.1 ק"מ נפנה שמאלה לדרך עפר ונעצור מיד. נחזור ברגל אל הכביש ונלך 10 מטר בשולי הכביש צפונה, עד למקום בו נוכל לעבור את הגדר ולהגיע אל הבאר.

פלג דן

פלג דן הוא שביל הליכה מקסים ויפיפה בתוך מימיו של אחד מפלגי נחל דן. עומק המים משתנה משנה לשנה וכך גם עוצמת הזרימה. הזמן המתאים לטיול הוא בין חודש תמוז לתשרי, אז זרימת המים מעט יותר חלשה. בכל אופן, חובה תמיד שמבוגר ילך ראשון, יזהיר לפני מקומות עמוקים (לאדם מבוגר בעונה הנ"ל המים אינם אמורים לעבור את גובה המותניים) ויסייע במקומות הבעייתיים (מפלונים וכדו').

דרכי הגעה לפלג דן: מצומת חורשת טל ניסע דרומה לכיוון קיבוץ כפר סאלד. נעבור את הכניסה לחורשת טל וכ-300 מטר אחר כך נפנה ימינה לדרך עפר. ניסע בזהירות בדרך העפר (עבירה לכל רכב) ונפנה שמאלה לאחר כ-1 ק"מ. ניסע עוד כ -400 מטר ובמזלג דרכים נעצור ונחנה בצד הדרך בלי לחסום מכוניות אחרות. ממקום החניה נמשיך כ-50 מטר ישר עד שנשמע (ונראה) פלג מים המגיע מצד שמאל של דרך העפר ועובר תחתיה לצידה הימני. נרד לפלג המים מצד שמאל של הדרך, נעבור במעביר המים ונרד במורד הפלג כ-350 מטר (בדרך נעבור 2 מפלים קטנים) עד שנגיע למקום בו השביל במורד הנחל נחסם על ידי הצמחיה. נטפס שמאלה ליד עץ אלון ענק ונצא בשביל צר אל דרך עפר. נפנה בה שמאלה וכעבור 5 דקות נגיע בחזרה לרכב.

אגם קרעון

אגם קרעון הוא מעיין בתחום קיבוץ כפר סאלדהממלא בריכה יפה וגדולה.

סביבת המעיין מטופחת ומתהדרת בשולחן ונדנדות. מעט מעל האגם, יש בריכת שכשוך קטנטנה, המתאימה לילדים קטנים.

דרכי הגעה: נכנסים לכפר סאלד ופונים מיד שמאלה, לכביש הביטחון המקיף את הישוב. חולפים על פני פניה ימינה (חסומה בסלעים) ופונים ימינה בפניה הבאה. נוסעים ישר כ-200 מטר, עד למקום בו מתעקל הכביש ימינה וחונים בצד שמאל של הדרך. שביל צר יוצא מצידה של הרחבה ומגיע כעבור 100 מטר אל האגם.

עין שעל

עין שעל הוא מעיין קטן המתחבא בתוך מערה קטנה ובה מאות נטיפים קטנים בתקרתה.

הנטיפים מטפטפים מים אל הבריכה הרדודה שבקרקעיתה.

דרכי הגעה: נוסעים מ – מעיליא לכיוון הישוב מצפה הילה. חולפים על פני הפניה למצפה הילה (הילה) וממשיכים ישר בדרך העפר האדומה כ-200 מטר עד לפניה שמאלה לדרך עפר שחורה.

מתקדמים בדרך העפר עם הרכב עד כמה שניתן ולאחר מכן ממשיכים רגלית. הדרך מגיעה עד מעל ערוצו של עין שעל והופכת לשביל צר (עדיין סימון שחור) היורד אל הנחל ומגיע אל המעיין (המעיין נמצא כ -300 מטר לפני ההגעה לערוץ הנחל).

למקומות נוספים, בקרו באתר כוכב הנופש המותאם לציבור החרדי והדתי.