- רדיו קול חי - -

ח"כ פינדרוס: "הדיון הוא משחק מכור; באנו כדי לחשוף את הצביעות"

צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת

ח"כ יצחק פינדרוס שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והתייחס לדיון שעדיין מתקיים בהפרשת ח"כ עמיחי שיקלי מסיעת ימינה: "ההחלטה של בנט הייתה לגמור את הדיון היום. הדיון נקבע בחוה"מ להיום, מיד אחרי פסח. הכל משחק וזה ברור לכולם. זה משחק מכור. לנו היה חשוב להבהיר לכולם שמי ששיקר והונה היה בנט ואת זה עשינו היום בוועדה".

הוא הסביר על תכלית החוק לעניין הפרשת ח"כ: "בזמנו ב"תרגיל המסריח" ניסו לקנות חברי כנסת בג'ובים תמורת פרישה מהמפלגה. למשל מעבר מהימין לשמאל או הפוך. בשביל למנוע את זה חוקקו את סעיף ההכרזה על ח"כ פורש. המשמעויות המרכזיות הן שהוא לא יכול להתמודד במפלגה קיימת וגם לא לקחת את יחידת המימון".

"פה המצב הוא הפוך, המפלגה רצה על מצע מסוים ופרשה והשאירה את שיקלי לבד. הוא הודיע כבר לפני עשרה חודשים שהוא לא עם הממשלה, מה נזכרו עכשיו? השחיתות פה היא שבן אדם עם 6 מנדטים גנב את ראשות הממשלה".

עוד אמר פינדרוס: "הממשלה סיימה את דרכה, היא בשלבי גסיסה וזה ברור לכולם. אם לא נצליח לגייס את 70 ח"כי הימין נלך לבחירות. ברור שהאופציה של הקמת ממשלה בכנסת הנוכחית היא עדיפה כי לא ברור שהתוצאות של הבחירות יהיו שונות, אבל עלינו לעשות הכל על מנת להפיל את הממשלה בכל מקרה".

פינדרוס הוסיף: "יכול להיות שבסוף המצפון וההיגיון יגבר ומפלגות מהקואליציה יבינו שאין להן מה להרוויח מבחירות והן יחברו אלינו".