חזית חדשה? פיצוצים נשמעו בחבל טרנסניסטריה במולדובה

    נתי קאליש No Comments on חזית חדשה? פיצוצים נשמעו בחבל טרנסניסטריה במולדובה

    המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת, ולפי הדיווחים פיצוצים נשמעו במהלך היממה האחרונה גם בחבל טרנסניסטריה שבמולדובה הנשלט ע"י פרו רוסים | האם פוטין מחפש חזית נוספת? ומה זה חבל הארץ המוזר "טרנסניסטריה"?

    האנטנות שניזוקו מהפיצוצים במולדובה
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קולות התותחים עדיין רועמים באוקראינה. לאחר הכישלון המביך של פוטין בכך שלא הצליח לכבוש את קייב, או חבל ארץ במרכז אוקראינה, רוסיה הודיעה שבכוונתה להעצים את התקפותיה במזרח באזור דונבאס.

    שיירות הטנקים והמשוריינים של הצבא הרוסי נסוגו מאזור קייב הבירה, והגיעו לעבר דונייצק ולוגנסק שבמזרח, בתקווה שעד ה 9 במאי הם "ישלימו את המשימה" כלשון רוסיה. אם עד תאריך זה הם יכבשו את המזרח, זה לא ידוע, אך מה שבטוח שקייב לא נכבשה תוך "72 שעות" כפי ההערכות שהיו אי שם בתחילת הפלישה הרוסית לשכנתה ממערב.

    ביממה האחרונה דווח על פיצוצים עזים שנשמעו בחבל טרנסניסטריה שבמולדובה הסמוכה לאוקראינה, שכוונו לאנטנות רדיו במחוז הנשלט על ידי בדלנים פרו רוסים. טרם ברור מי עומד מאחורי הפיצוצים הללו, אך קיים חשש שהרוסים מנסים לבצע פעולה כוזבת כדי להצדיק פעילות צבאית במחוז, שהוא חלק משטחה הריבוני של מולדובה.

    מועצת הביטחון של המדינה הבלתי-מוכרת טרנסניסטריה במולדובה דיווחה על "מתקפת טרור" על יחידה צבאית סמוך לעיר טירספול. לפי הדיווחים, המועצה אמרה כי מדובר באחת מתוך שלוש מתקפות באזור, לאחר שמטה הביטחון של הרפובליקה הבדלנית הופצץ ושני פיצוצים גרמו לנזק לאנטנות ישנות מתקופת ברית המוצעות.

    מוקדם עוד לדעת לאן זה יתפתח, אך כדאי לדעת מה זה חבל הארץ הזה שבעצם נמצא בשטחה של מולדובה אך נשלט על ידי בדלנים פרו רוסים, שייתכן ותפתח בו חזית לחימה נוספת.

    המובלעת הזו בשם טרנסניסטריה הכריזה על עצמאות ב-1991. אך שום מדינה שחברה באו"ם אינה מכירה בה, אולם היא מקבלת תמיכה מסוימת מרוסיה. היא נמצאת על רצועה צרה לאורך הגדה המזרחית של נהר הדניסטר במזרח מולדובה, והיא באורך של מעל 400 קילומטר, ורוחבה הממוצע כ-10 קילומטר בלבד.

    מי שיצא לו לעבור שם יודע, שזה ממש כמו מדינה בלי חוקים, כלומר: עם חוקים שנתונים לשיקול דעתו של השוטר או בקר הגבול שנפלת עליו. בגבולות מנסים בקרי הגבול דרך קבע לסחוט שוחד מאזרחים בכל מיני תואנות ועלילות שונות, בלי שום פיקוח או בקרה כלשהיא.

    חשוב להבין, כי השתלטות רוסית רשמית על המחוז, יכולה להקל על החלום השאפתני של רוסיה לנתק את אוקראינה מהים השחור, דבר שיהיה כרוך בלחימה קשה באזור אודסה. לפי המצב הנוכחי של הנזקים הכבדים שנגרמו לצבא הרוסי באוקראינה, טרם ידוע אם זו הכוונה, אך אצל פוטין לעולם אי אפשר לדעת.

     

     

     



    0 תגובות