במסגרת התרגיל "מרכבות האש": ההקפצה הראשונה בחודש מלחמה

    קובי פינקלר No Comments on במסגרת התרגיל "מרכבות האש": ההקפצה הראשונה בחודש מלחמה

    הבוקר הסתיים תרגיל פתע של פיקוד הצפון שנועד לבחון את מוכנותו של גדוד שמשון מחטיבת ״כפיר״ | בתרגיל נבחנו כל הפונקציות המבצעיות בפיקוד הצפון ובדגש על יכולת הכוחות הסדירים לבצע מעבר מהיר בין שגרה לחירום | תיעוד בלעדי ב'קול חי'

    צילום: צה"ל
    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול החל צה"ל בתרגיל המלחמה הגדול בתולדותיו "מרכבות האש" שיתפרס על פני חודש ימים וישולבו בו כלל היחידות בצה"ל בסדיר קבע ומילואים. התרגיל היה אמור להתקיים בשנה שעברה אך בעקבות מבצע "שומר החומות" הוא נדחה בשנה.
    הבוקר במסגרת "מרכבות האש" (יום ג׳) הסתיים תרגיל פתע של פיקוד הצפון שנועד לבחון את מוכנותו של גדוד שמשון מחטיבת ״כפיר״ במעבר משגרה לחירום ובחינת מוכנותו כצוות קרב גדודי לביצוע פעולות התקפיות למול כוחות חיזבאללה בגזרתה של אוגדת הגליל.
    ״אנחנו נמצאים כעת בתעסוקה מבצעית בגבול לבנון, הבוקר הוקפצנו לתרגיל משמעותי מאוד שבחן את המעבר שלנו משגרה לחירום מתוך הנחה שתקיפה קרקעית של חיזבאללה יכולה להתרחש בכל רגע, מאפס למאה. אנחנו נכונים ומוכנים לכל פקודה אליה נדרש״ סיפר מפקד גדוד שמשון, סא״ל סהר פוגל.
    במהלך התרגיל וכחלק מחודש התרגיל המדמה מלחמה רב חזיתית פעלו כוחות חי"ר ושריון עם יכולות איסוף מוגברות לצד אש יבשתית, מסוקי קרב ומסוקי סער, על מנת לדמות בצורה הטובה ביותר את מצב האמת.
    בתרגיל נבחנו כל הפונקציות המבצעיות בפיקוד הצפון ובדגש על יכולת הכוחות הסדירים לבצע מעבר מהיר בין שגרה לחירום, תוך מיצוי כלל יכולות צוות הקרב הגדודי והמעטפת המבצעית התומכת לביצוע פעולות בהגנה ובהתקפה.


    0 תגובות