נמשכת הסערה במפלגות החרדיות: "גפני רגל וחצי מחוץ למחנה הימין"

    אבי רבינא 6 Comment on נמשכת הסערה במפלגות החרדיות: "גפני רגל וחצי מחוץ למחנה הימין"

    בלשכתו של יו"ר ש"ס, מגיבים הבוקר לדברי גפני אמש בוועידת 'קול חי': "הוא לא יורה בתוך הנגמ"ש, אט אט הוא כבר לא חלק מהנגמ"ש. בשבוע אחד לחבק את לפיד ובמקביל להאשים בשקרים את דרעי? הוא עם רגל וחצי מחוץ למחנה הימין"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמשכת הסערה סביב התבטאותו של יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני אמש (חמישי) בוועידת ההייטק של 'קול חי', כנגד יו"ר ש"ס אריה דרעי.

    בלשכתו של יו"ר ש"ס, מגיבים הבוקר: "הוא לא יורה בתוך הנגמ"ש, אט אט הוא כבר לא חלק מהנגמ"ש. בשבוע אחד לחבק את לפיד ובמקביל להאשים בשקרים את דרעי? הוא עם רגל וחצי מחוץ למחנה הימין". כך פרסם הפרשן ישי כהן ב'כיכר השבת'.

    כזכור, גפני פתח במתקפה מרומזת על דרעי במהלך הפאנל הפוליטי בו השתתף כשאמר כי "מי שאומר שאני ילך עם השמאל הלך איתם בעצמו והביא את אוסלו". 

    video
    play-sharp-fill

    גפני אמר את הדברים במסגרת התייחסותו לשאלה האם בכוונתו לנסות לחתור להקמת ממשלה חלופית שאינ בראשות נתניהו. גפני הבהיר: "אנחנו הולכים עם הימין, 33 שנים אני בכנסת – אני יותר מכל מפלגה אחרת, כולל החרדיות – מעולם לא הלכתי עם השמאל, אצלי זה כמעט איסור דאורייתא. מרן הרב שך מעולם לא הסכים לזה. למה מישהו מעלה בדעתו שאני אלך עם הטיפשים והרשעים האלה? מי שאומר שאני ילך עם השמאל הלך איתם בעצמו והביא את אוסלו".

    צילום: עובדיה כלימי

    המתקפה המרומזת כלפי יו"ר ש"ס עוררה סערה בסיעה וחברי ש"ס מיהרו להגיב ולתקוף את יו"ר יהדות התורה.

    ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר: "בתחילת השבוע גפני טען שלפיד לא הוזמן ליום הולדת ואז התברר שכן. לאחר מכן אנחנו שומעים על פגישות שנערכות בבית דגל התורה עם 'יש עתיד', מעניין מה הדבר הבא שנשמע. לא מאוחר להגיד טעיתי, ואכן גפני מוזמן ללמוד מדרעי איך מתנהלים מול האנשים שרוצים להרוס את היהדות וכל דבר שבקדושה".

    ח״כ משה ארבל הצטרף למתקפה: "מר גפני. כשהכחשת שנפגשת עם שר מיש עתיד במשרדי דגל התורה ובסוף התברר שכן היתה פגישה אמרו לי שהיית נבוך. כנראה שהדיוק אצלך התחיל קצת לתעתע. אז אני כאן בכדי לסייע עם עובדות: דרעי מעולם אבל מעולם לא תמך ולא הצביע בעד אוסלו. ובממשלת השמאל של אהוד ברק אתה היית חבר בקואליציה. מצטער שהעובדות הורסות לך את הסיפורים".

    ח"כ אוריאל בוסו הגיב: "יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי לא זז ימין ושמאל מדעתם של גדולי ישראל מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ונשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א, עוגת יום הולדת אחת הצליחה להחזיר את גפני בחזרה לקידמת במת השמאל".

    ח"כ יוסי טייב כתב: "כנראה משתתפי היום הולדת השפיעו על גפני ובלבלו אותו מי הוא אוהב ומי הוא אוייב".

    בכיר באגודת ישראל אמר ליוסי ברגמן ב'זירה פוליטית': "היינו רוצים מאוד להתרגש ולהנות מהמריבה של גפני עם דרעי. אך מהיכרות רבת השנים לנו עם הרב גפני, האמירה על אוסלו השתלשלה לו מהפה והוא יבין הערב את גודל הטעות שלו ויתנצל בפני דרעי. ואין קרבה גדולה יותר מאחרי מריבה".

    בתקופה האחרונה התעמת גפני עם שורה של בכירים מחבריו לגוש הימין ועמיתיו לישיבה באופוזיציה. גפני עורר את זעמו של נתניהו שוב ושוב כשרמז לאפשרויות נוספות מלבד הקמת ממשלה בראשותו, התעמת לאחרונה עם סמוטריץ' בעניין סירובו לישיבה בממשלה עם רע"מ וכעת עם דרעי.

    בנוסף, גפני ספג בימים האחרונים ביקורת חריפה על השתתפות בכירים מהקואליציה במסיבת יום ההולדת שנערכה לו השבוע בחדר סיעת יהדות התורה בכנסת. גפני חגג 70, אנשי לשכתו ארגנו מסיבת הפתעה והזמינו את כלל חברי הכנסת ובאי המשכן. שר החוץ, יאיר לפיד, האיש המזוהה אולי יותר מכל עם הממשלה הנוכחית, זה שייסד אותה וזה שמתחזק אותה יום וליל – השתתף במסיבת יום ההולדת ואף חלק שבחים ליו"ר יהדות התורה ולחץ לו יד. זאת, במקביל לימי השיא של היריבות הפוליטית בין האופוזיציה לקואליציה.

    במסיבה נראו גם יו"ר הכנסת מיקי לוי וחברי כנסת נוספים מהקואליציה. מנגד, חברי סיעת ש"ס לא השתתפו במסיבה, באופן רשמי בשל העובדה כי באותה שעה התקיימה ישיבת סיעה של ש"ס, אך היו מי שטענו כי הסיבה לכך היא שגפני לא השתתף במסיבת יום ההולדת שנערכה בזמנו לדרעי ובשל מתיחות בין השניים.

    גפני התייחס אמש בוועידה לביקורת על השתתפות חברי הקואליציה. "שלחו אותי לכנסת, לא לכולל פוניבז', אלא לשבת עם הרשעים האלה ואיתם אני יושב", אמר גפני. "לא הלכתי לסיור עם לפיד או כהנא, ישבתי בחדר הסיעה של יהדות התורה. הודיעו לכולם על יומולדת ומי שהגיע – הגיע. כאשר מראים לציבור מכל האירוע הזה תמונה אחת ששם אני לוחץ יד ללפיד שמברך אותי – אני מבין את כל מי שכועס על זה".

    גם שר החוץ, יאיר לפיד התייחס לכך הבוקר: "השבוע חגג ח"כ משה גפני בכנסת יומולדת 70. הלכתי להגיד לו מזל טוב. נכתבו על זה לא מעט פרשנויות, אבל החיים פשוטים בהרבה. שני אנשים עובדים באותו בניין, רבים לא מעט, אבל זוכרים שהאישי מתקיים במקביל לפוליטי", הבהיר לפיד. "יש לי עם גפני ויכוחים פוליטיים רבים, אבל אני מעריך את חריפות שכלו והידע העצום שלו, וברור אני מאחל לו הרבה שנים של בריאות טובה ונחת מילדיו. יש משהו נקי ותמים ביומולדת. אוכלים עוגה, מדליקים נרות, אפשר לרגע להפסיק לריב".

    לפיד הוסיף: "מיד אחרי שבירכתי אותו חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס צייץ את המילים הבאות: "גפני היקר, לא יורים בנגמ"ש. אין לנו מחנה אחר ממחנה הימין, ימי הולדת חוגגים עם שותפים מהימין בלבד'. ברצינות? לזה הגענו? אנחנו כבר לא חוגגים יחד ימי הולדת? הכנסנו את הפיצול והשסע גם לשם? אנחנו כבר לא מוכנים להגיד "מזל טוב"? אי אפשר להגיד למישהו "שתזכה לשנה הבאה", מפני שאם הוא לא מהמחנה שלנו אנחנו לא באמת רוצים שיזכה?"



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      מה קורה עם גפני???

    2. 5

      השמאל תמיד ידע לדבר נקי, רהוט והגיוני, ואצלנו כשבוחרים איך להתנסח אומרים: "היינו רוצים ליהנות מהמריבה אבל… ", מה יש לנו?

    3. 4

      וזוכרים את הימים שבימי הספירה/שלושת השבועות הפוליטיקאים היו מגיבים לשאלות עיתונאים ואומרים- "זה לא מתאים לתקופה שבה אנו נמצאים…", חלפו הימים…

    4. 2

      נזכיר לגפני שבהתנתקות מגוש קטיף ג' והמפד"ל היו בקואליציה, ושס עם אלי ישי הייתה מחןץ לקואליציה.

    5. 1

      כל הכבוד לגפני שיודע גם לכבד ולתת חיוך לכל אחד גם ללפיד, מה קרה חברי ש"ס היקרים מישהו הגיע לומר מזל טוב ואתם נרתחים כמו בלון , ???
      אז מה , רק נכנסו לומר מזל טוב, תירגעו כולכם, בוסו, וכולי,