אותרו 50 מקרים בעולם: משרד הבריאות מזהיר מ"אבעבועות הקוף"

    צבי טסלר 4 Comment on אותרו 50 מקרים בעולם: משרד הבריאות מזהיר מ"אבעבועות הקוף"

    במשרד הבריאות מציינים כי בימים האחרונים דווחו כ-50 מקרים בעולם במספר מדינות, ומקרים נוספים נמצאים בבדיקה. משרד הבריאות עוקב אחר המידע ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות. בישראל לא דווח עד כה על מקרה של אדם שחלה

    צילום: Nati Shohat/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבריאות מזהיר מפני מחלת "אבעבועות הקוף" שהחלה לאחרונה להתפשט במספר מקומות בעולם. מחלת אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית העלולה לעבור ממכרסמים וקופים וכן לעבור במגע קרוב בין בני אדם. המחלה מתבטאת בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של קשרי לימפה.

    במשרד הבריאות מציינים כי בימים האחרונים דווחו כ-50 מקרים בעולם במספר מדינות, ומקרים נוספים נמצאים בבדיקה. משרד הבריאות עוקב אחר המידע ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות.

    בישראל לא דווח עד כה על מקרה של אדם שחלה.

    בשעות אלו מפרסם משרד הבריאות הנחיות לצוותים רפואיים להעלאת מודעות למחלה. משרד הבריאות קורא לאדם שחזר מחו״ל ופיתח חום ופריחה שלפוחיתית לפנות לרופא המטפל.

    ‏‏‏‏מנכ"ל פורום קהלת, מאיר רובין שניטר מידע רב בעניין הקורונה בזמני ההתפרצות, כתב על התופעה: "התסמינים העיקריים של אבעבועות קופים הם חום, כאבי ראש, שרירים וגב, בלוטות לימפה נפוחות, צמרמורות ועייפות קשה. לעיתים מתפתחת פריחה, שמתחילה בדרך כלל בפנים ומתפשטת ליתר הגוף וכוללת אבעבועות, בעיקר בידיים.

    "החיסון שהדביר בזמנו את האבעבועות השחורות יעיל מעל 80% כנגד אבעבועות קופים וניתן לקבל אותו גם ביעילות הולכת ופוחתת גם בימים שמיד לאחר ההדבקה, אבל בישראל לא חיסנו איתו מאז שנת 1980, למעט מי שהתגייס לצה״ל מאז ועד שנת 1996 וחוץ מזה, לא ברור עד כמה יעיל חיסון ישן כל כך אצל מי שכן קיבלו אותו ובזמנו נהגו לתת חיסון דחף פעם בעשור. התמותה נעה בין 10% במדינות עם מערכת רפואית גרועה לסביבות 1% במקומות עם טיפול תומך מצוין, אך למעט חיסון סמוך לאחר ההדבקה וטיפול תומך, לא מוכר שום טיפול תרופתי".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      לפייזר אין חיסון?????? איך יכול להיות???????

    2. 3

      אני מריחה כאן ריח של התנגדות לחיסונים????

    3. 2

      אבעבועות קוף זה אבעבועות בנט??..🤔😝🤪😜🤨🥴🙊🦧🐒🦍

    4. 1

      אפרת, אני מריחה פה ריח של מתנגדת חיסונים??? תזהרי..