צעדת הדגלים ממשיכה לעורר סערה: היערכות להסלמה

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on צעדת הדגלים ממשיכה לעורר סערה: היערכות להסלמה

    מקורות פלסטינים מסרו כי הארגונים ברצועת עזה לא יבליגו על כניסה למסגד אל אקצא ביום ראשון. המקורות ציינו כי האווירה בשטח דוחפת לתגובה מעזה וכינו את הצעדה "התגרות מכוונת"

    צילום: Nati Shohat / Flash90.
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צעדת הדגלים ביום ירושלים: יומיים למצעד הדגלים ובישראל נערכים לאפשרות של הסלמה. במשטרה חוששים כי הסלמה בהר הבית בסוף השבוע תעורר הסלמה נוספת בצעדה האמורה להתקיים בבירה בראשון.

    מקורות פלסטינים מסרו כי הארגונים ברצועת עזה לא יבליגו על כניסה למסגד אל אקצא ביום ראשון. המקורות ציינו כי האווירה בשטח דוחפת לתגובה מעזה וכינו את הצעדה "התגרות מכוונת".

    הפלגים הפלסטיניים ברצועה התכנסו אתמול והודיעו כי "כל האפשרויות לעימות עם פשעי הכיבוש פתוחות. מצעד הדגלים הוא חבית חומר נפץ שתפוצץ את האזור, ואנו קוראים לעצרת בחצרות מסגד אל-אקצא, החל ממחר, וקוראים להתייחס ליום ראשון כיום הגנה על אל-אקצא".

    אמש דווח, כי ממשל ביידן לוחץ על ישראל להזיז מחדש את מצעד הדגלים הרחק משער שכם והרובע המוסלמי של העיר העתיקה. זאת לאחר שהשר לביטחון פנים עמר בר לב אישר את המסלול המסורתי מכיכר ספרא לכותל, דרך הרובע המוסלמי.

    בצל האיום של חמאס הודיעה המשטרה על תיגבור כוחות ברחבי ירושלים ובשער שכם לקראת המצעד. בתום הערכת מצב הורה המפכ"ל על מעבר הכוחות לכוננות הגבוה ביותר בירושלים ובערים המעורבות. כמו כן הוחלט על גיוס שלוש פלוגות מילואים של מג"ב והכנסת מערך המילואים לכוננות מידית. 3000 שוטרים צפויים לאבטח את המצעד.

    בתוך כך, רשת אל ג'זירה הודיעה כי תפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג בנושא הריגתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה. בהודעה מטעם הרשת נמסר כי הוקמה קואליציה בינלאומית המורכבת מצוות משפטי יחד עם מומחים נוספים בה יוכן תיק שיעסוק במה שהוגדר ה"רצח" של אבו עאקלה. בהמשך, התיק יוגש לתובע של בית הדין בהאג.

    הרשות הפלסטינית פרסמה אמש "תחקיר" בו נטען כי "העיתונאית נהרגה מקליע בזמן שניסתה לברוח, וחייל צה"ל ירה בראשה".

    שר הביטחון, בני גנץ הגיב: "כל טענה שצה"ל פוגע בכוונה בעיתונאים או בבלתי מעורבים היא שקר גס ובוטה. צה"ל פועל מול טרור רצחני, שגבה בשבועות האחרונים את חייהם של 20 בני אדם, למרות פניות רבות של הצד הישראלי, הפלסטינים מסרבים לשתף פעולה".

    כוחות צה"ל פעלו הלילה ברחבי אוגדת יהודה ושומרון למעצר מבוקשים ולהחרמת כספי טרור. הלוחמים עצרו מבוקש יחד עם עשרות אלפי שקלים אשר על פי החשד ייועדו לטרור. במסגרת הפעילות נשמעו קולות ירי במרחב, הושלכו מטענים ובוצע ירי לעבר הכוח. בחסדי שמיים לא דווח על נפגעים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      משגע אותי האטימות של הפלסטינים. מפגרים הם. לא מבינים שהריקודגלים לא מגיע להר הבית אלא לרחבת הכותל?🤔

    2. 1

      אמןןןןןןןןןןןן שיהיה טילים!!!!!!!🚀🚀🚀🚀🚀