סער מבהיר: "אין משא ומתן עם הליכוד, אין לי כוונה לחזור למפלגה"

    אבי רבינא 1 Comment on סער מבהיר: "אין משא ומתן עם הליכוד, אין לי כוונה לחזור למפלגה"

    הוא הוסיף: "אני שומע משועשע את הדיווחים בין חברי הליכוד מי יאפשר לי לחזור לליכוד, מי לא יאפשר. אני אומר להם – תהנו אחד מחברותו של השני"

    גדעון סער צילום: פלאש 90
    11:43
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע מהלך מדיני מסוכן: האיום של סמוטריץ על הרשות הפלסטינית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים, גדעון סער התייחס לפני זמן קצר (ראשון) לטענות כי קיים משא ומתן עם הליכוד והכחיש באופן גורף. "אין משא ומתן עם הליכוד וגם לא היה, תורידו את העניין מהפרק", אמר סער לכלי התקשורת טרם ישיבת הממשלה. "אני שומע חדשות בבוקר ואת כל הספינים מחדש – אין לי כל כוונה לחזור לליכוד".

    הוא הוסיף: "אני שומע משועשע את הדיווחים בין חברי הליכוד מי יאפשר לי לחזור לליכוד, מי לא יאפשר. אני אומר להם – תהנו אחד מחברותו של השני, אנחנו בתקווה חדשה ונוביל גם בהמשך את תקווה חדשה".

    שבוע קריטי נוסף לממשלה המתפרקת | האזינו לפרשנים

    בנוסף, הודיע סער: "אביא היום לאישור הממשלה וועדת השרים לחקיקה את תקנות יהודה ושומרון. חיוני להעביר את החוק לפני סוף יוני על מנת למנוע תוהו ובוהו משפטי שיפגע בליבת האינטרס הלאומי וגם בהרבה מאוד אזרחים ישראלים. אביא היום לאישור הממשלה וועדת השרים לחקיקה, ולאחר מכן במועד המתאים כאשר נראה שמפלגות חברות בקואליציה השלימו את התהליכים שהן צריכות להשלים – נביא את זה גם לכנסת".

    מוקדם יותר הבוקר (ראשון) נפגשו ראש הממשלה בנט וחבר סיעתו, ניר אורבך לפגישה קצרה שהסתיימה בתוך פחות משעה. הייתה זו פגישתם השנייה מאז הודיע אורבך כי מבחינתו "הניסוי נכשל", בהקשר של שיתוף הפעולה עם רע"מ.

    גם ביום חמישי נפגשו בנט ואורבך. בהודעה משותפת שהוציאו השניים, בתום הפגישה נכתב כי "הפגישה הייתה טובה. ראש הממשלה וח״כ אורבך, ייפגשו פעם נוספת ביום ראשון הקרוב בשעות הבוקר".

    על פי דיווחים שונים, אורבך דרש מראש הממשלה 'ליישר' את "המורדים" בקואליציה, ובהם חברי רע"מ וח"כ זועבי ממרצ בתוך ימים ספורים, או לפעול להקמת ממשלת ימין עם נתניהו – ואם לא הוא יצביע בעד פיזור הכנסת. אורבך מצידו מעריך שלא ניתן ליישר את אותם "מורדים".

    כזכור, ביום שני נפלה במליאת הכנסת הצעת החוק להארכת תחולת המשפט הישראלי על האזרחים הישראלים ביהודה ושומרון, בין היתר באצבעותיהם של ח"כ גנאים מרע"מ וזועבי ממרצ. מיד לאחר ההצבעה התפרץ אורבך לעברו של גנאים והטיח בו כי זו אינו שותפות.

    ביום שישי הצהירה ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ כי היא תמשיך להצביע נגד חוק יו"ש גם אם יעלה להצבעה השבוע. כך אמרה בריאיון ל'כאן רשת ב'. היא הוסיפה כי ציפתה ממפלגתה "לעמוד על הרגליים האחוריות" בנושא יו"ש והדגישה "אין סיכוי שאתמוך בחוק".

    זועבי התייחסה בריאיון להצעה שתתפטר מהכנסת ואמרה כי טרם פנו אליה בנושא באופן ישיר, והיא מצידה טרם החליטה לאן פניה מועדות.

    ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) התייחס היום לקריאות בקואליציה להתפטרותם של זועבי וגנאים: "ח"כ מאזן גנאים וג'ידא זועבי ואנוכי לא מסכימים בהרבה נושאים. מה חושבים אלו שקוראים להם להתפטר מהכנסת בטענה שהמנדט לא שלהם, וממי יוצאת הקריאה? מאלה שרוממות הדמוקרטיה והממלכתיות בפיהם. ובליבם דיקטטורה. לידיעתכם המנדט הוא שלהם הם נבחרו ע"י הציבור. "רק לא ביבי" מכשיר כל נבלה ועוולה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טוב שכך אין צד שהימין יכול לקבל אדם שמכר כל ערכיו בגלל שנפגע מבן אדם מסויים מה גם שאין צד שיהיה שותפות אמיתית בינו לנתניהו שתהיה מבוססת על טובת אזרחי המדינה לבד