אושר בוועדת שרים: מכירת יין בערבי שבת וחג לאחר השעה 23:00

    איתי גדסי No Comments on אושר בוועדת שרים: מכירת יין בערבי שבת וחג לאחר השעה 23:00

    ועדת השרים אישרה את הצעת החוק של ח"כ אורי מקלב המאפשרת מכירת יינות בערבי שבתות וחגים גם לאחר השעה 23:00 בכדי לאפשר לצרכנים להשלים את קנייתם ברשתות השיווק

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ליל שישי. שעת לילה מאוחרת. לאחר שיטוט מתיש בסופר ועריכת הקניות, מגיעים עם העגלה לקופה, ואופס, היין לכבוד שבת לא עובר. עד שרציתם לסיים את הכל ולהתכונן לשבת ברוגע ביום שישי, אתם מבינים שכדי שיהיה לכם יין לשבת, תצטרכו לבקר שוב בסופר. אם גם לכם זה קורה, תדעו שבוועדת השרים לענייני חקיקה אושרה הבוקר הצעת החוק של חבר הכנסת הרב אורי מקלב המאפשרת מכירת יינות בערבי חגים ושבתות גם לאחר השעה 23:00.

    בדברי ההסבר לחוק נכתב: "כיום החוק אוסר מכירת מוצרים אלכוהוליים ברשתות השיווק לאחר השעה 23:00. צרכנים רבים המקיימים את קנייתם ערב שבת או חג בעיקר ברשתות השיווק הגדלות אינם יכולים לרכוש יין לקידוש למרות שהמרכולים פתוחים עד לשעות המאוחרות והם אינם רוכשים את המוצרים לשימוש מידי אלא לביתם. על פי הצעת החוק שאושרה להמשך הליכי חקיקה ומתואמת עם משרדי הממשלה תתאפשר מכירת יינות ו\או מיץ ענבים ברשתות השיווק גם לאחר השעה 23:00 וההגבלה הקיימת כיום בחוק תחול רק מהשעה 01:00".

    "החוק גורם לפגיעה בצרכנים רבים שעורכים קניות, שהמשקה האלכוהולי אותו הם מעוניינים לרכוש, אינו מיועד לשתייה מידית, אלא לשימוש בסעודות שבת וחג, לצורך בישולים, או לצרכי דת כגון עריכת קידוש בשבת והבדלה במוצאי שבת" מוסיף מקלב. "בשנים האחרונות, כדי להקל את העומס ולהקל על קונים שעובדים או לומדים בשעות היום, החלו סופרמרקטים לפתוח את שעריהם גם בשעות מאוחרות, בעיקר בימי חמישי וערבי חג' נכתב בהצעת החוק".

    "קונים רבים שעורכים קנייה גדולה וממתינים במשך שעה ארוכה לעריכת חשבון, נדהמים לגלות כי אם החשבון בקופה הסתיים דקה לאחר השעה 23:00, הם אינם יכולים לרכוש את המשקאות האלכוהוליים שנועדו לשבת ולחג והם נאלצים להשיבם למדפים ולחזור שנית בשעות היום על לרכוש אותם. לנוכח האמור, מוצע להוסיף חריג בחוק, לפיו תותר מכירת יינות גם בשעות הלילה, שכן אנשים שמעוניינים להשתכר, שותים משקאות אלכוהוליים אחרים ואינם משתמשים בדרך כלל ביינות". כתב ח"כ הרב אורי מקלב בהצעת החוק.



    0 תגובות