"פורצי דרך" אלו הפרויקטים שקיבלו את פרס ביטחון ישראל

    קובי פינקלר No Comments on "פורצי דרך" אלו הפרויקטים שקיבלו את פרס ביטחון ישראל

    פרס ביטחון ישראל לשנת התשפ"ב, הוענק על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג לשלושה פרויקטים מצטיינים של צה"ל, המוסד, שב"כ, משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות, בהם פרויקט לוויני התצפית 'אופק' | גנץ: "פועלים לבניין כוח משותף אזורי בהובלה אמריקאית מול איראן" | הרצוג: "זרועה של ישראל תגיע לכל מקום שנצטרך, על מנת להגן על אזרחינו"

    צילום: דוברות משרד הביטחון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון, בני גנץ, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל'), אמיר אשל, העניקו הבוקר בטקס חגיגי בבית הנשיא בירושלים, את פרס ביטחון ישראל לשנת תשפ"ב עבור פרויקטים ופעילויות שתרמו לביטחון המדינה ולשמירה על עוצמתה ויתרונה האיכותי בשדה הקרב, הן בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט המבצעי.

    הפרויקטים הזוכים:
    פרויקט לווייני התצפית 'אופק', המשותף למפא"ת שבמשרד הביטחון, ליחידה 9900 של אגף המודיעין בצה"ל, לתעשייה האווירית ולחברת 'אלביט מערכות'. סדרת 'אופק' כוללת מערכות לווייני צילום פורצות דרך, הן מבחינת ביצועים והן מבחינת משקל. הלוויינים פותחו בהובלת משרד הביטחון באמצעות מנהלת החלל במפא"ת תוכננו, יוצרו, ומובצעו ע"י מפעל "חלל" של התעשייה האווירית – כקבלן ראשי. בלווינים מותקנת מצלמה פרי פיתוח וייצור של חברת "אלביט מערכות". יחידה 9900 באגף המודיעין מפעילה את הלוויינים באמצעות תחנה קרקעית מתקדמת, יחידה מסוגה בעולם, שפותחה בשיתוף עם התעשייה האווירית. התחנה והלוויינים בהובלת מרכז החלל של 9900 משרתים את מערכת הביטחון 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה ומספקים בזמן אמת מודיעין איכותי ומהימן.

    פרויקט של יחידה 8200 באגף המודיעין של צה"ל, המוסד, השב"כ ומלמ"ב במשרד הביטחון, שמטרתו פיתוח יכולות מעצמתיות, פורצות דרך, בהיבטים מגוונים וייחודים. במסגרת פרויקט זה, שנמשך כעשור, פועלים גופי המודיעין במדינה במאמץ משולב, במגוון פעילויות נועזות וחדשניות, תוך התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים עצומים. הצלחת הפרויקט מהווה את אבן הבסיס העיקרית למגוון רחב של פעילויות, שתרמו באופן ישיר ובפעמים רבות מאוד לביטחון מדינת ישראל.

    פרויקט של המוסד, יחידת המו"פ במפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות, שמטרתו שמירה על היתרון האיכותי של מדינת ישראל אל מול איומים אסטרטגים.

    נשיא המדינה, יצחק הרצוג אמר בטקס: "גם בימים אלה אויבינו לא מרפים ומאיימים על ביטחוננו בארצנו ומחוצה לה. אתגרים ביטחוניים רבים עומדים בפנינו, חלקם ידועים, ורבים מהם לא ידועים לציבור. מדינת ישראל, גופי הביטחון והרוח הישראלית, ימשיכו לעמוד איתן, בגלוי ובחשאי, מול כל איום, ומול כל אויב. זרועה של ישראל תגיע לכל מקום שנצטרך על מנת להגן על אזרחינו".

    שר הביטחון, בני גנץ: ״השותפות והקשר העמוק עם שותפינו ובעלי בריתנו האמריקאים, כמו גם היחסים שאנו בונים ומשדרגים בשנים האחרונות עם מדינות האזור, גם הם מרכיב חיוני בעליונות של ישראל במרחב. גם בימים אלה אנו מוסיפים לפעול בכדי להרחיב את היחסים האלו, לחזק ולהעמיק את השלום עם מצרים, ירדן ומדינות הסכמי אברהם, לבנות שותפות בכלכלה, בסביבה, וגם בביטחון" אמר גנץ.

    "בימים שבהם איראן מכבה את המצלמות באתרי הגרעין ומרחיבה את פעולותיה התוקפניות באזור" הוסיף גנץ, " אנחנו מציבים יכולת פעולה, שיתופי פעולה, ונחישות לפעול בכדי למנוע איום על העולם, על האזור ועל מדינת ישראל. מכיוון שאיראן דוחה את הניסיונות להגיע עמה להסכם גרעין וממשיכה בפעולות התרסה – יש צורך לא רק בשיתופי פעולה, אלא בבניין כוח משותף באזור בהובלה אמריקאית, שיעצים כל אחת מהשותפות בו. על כך אנו עמלים כל העת למען ביטחון אזרחי ישראל".

    עוד אמר: "המשותף לכם, כל מקבלות ומקבלי הפרס, זו העובדה שאתם יגעים במשך כל ימות השנה, עובדים ללא הפסקה, דואגים למדינה – ועושים זאת בצללים, בשקט ובצנעה. לצד הטכנולוגיה ושיתופי הפעולה, המרכיב הבסיסי שמאפשר את העליונות הביטחונית שלנו, הוא החוסן האזרחי של מדינת ישראל: האנשים. כשאני רואה אתכם, את ההקרבה, את השליחות, את שיתוף הפעולה בין הגופים השונים במערכת הביטחון – אני אופטימי" דברי גנץ.

    בוועדת הפרס חברים: מזכיר הוועדה אשר וגנר, יו"ר הועדה אלוף(מיל׳) דורון אלמוג, וחברי הוועדה: אלוף(מיל׳) אמיר אבולעפיה ופרופ' אלי ביהם.

    על פרס ביטחון ישראל: על הענקת פרס ביטחון ישראל החליט ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון, דוד בן גוריון ז״ל, שרצה להעניק ביטוי לתרומת אנשי המחקר והפיתוח לביטחון מדינת ישראל. הפרס נקרא על שמו של אליהו גולומב ז"ל, המפקד הבלתי מוכתר של ארגון 'ההגנה'. בין הפרויקטים שזכו בפרס ביטחון ישראל בעבר, ניתן לציין את העוזי, הגליל, מטוס הכפיר, טיל הגבריאל, טיל הפופאי, טנק מרכבה סימן 3, משפחת טילי אוויר-אוויר של רפאל החל משפריר (בשנות ה-60) וכלה בפיתון 4 (בשנות ה-90), מערכות ההגנה מפני טילים – ה'חץ', מיירט ה'חץ 3', 'כיפת ברזל', מערכת 'מעיל רוח' להגנה אקטיבית על טנקים ונגמ"שים מפני ירי טילי נ"ט, מערכת צי"ד, פרויקט גילוי המנהרות, הפריצה לארכיון הגרעין האיראני ועוד.



    0 תגובות