כלכלת בחירות? ליברמן: "נפחית את מס הבלו בחצי שקל נוסף"

    איתי גדסי 1 Comment on כלכלת בחירות? ליברמן: "נפחית את מס הבלו בחצי שקל נוסף"

    שר האוצר: "העודף בהכנסות המדינה מאפשר לנו להפחית את מחיר הדלק בחצי שקל נוסף ולהאריך את ההפחתה הקיימת בעוד מספר חודשים. אנחנו לא אספנים של כסף"

    צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר, איווט ליברמן הודיע היום (שלישי) בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה בו השתתף, כי בכוונתו להוריד את מס הבלו על הדלק בחצי שקל נוסף ולהאריך את הורדת המס בחודשים נוספים. "אני מתכוון גם בתקופת ממשלת המעבר להמשיך בכל מה שהתחלנו להוביל – ״נפש אחת״, חוק אנשים עם מוגבלות, אישור עסקת החבילה והגדלת שכר המינימום וגם עניין של הפחתת הבלו על הדלק. העודף בהכנסות המדינה מאפשר לנו להפחית את מחיר הדלק בחצי שקל נוסף ולהאריך את ההפחתה הקיימת בעוד מספר חודשים. אנחנו לא אספנים של כסף, אין לנו מטרה להחזיק אותו מתחת לבלטה. הפחתת הבלו תשפיע גם על התעשייה וגם תקל על יוקר המחיה".

    ליברמן התייחס למצב הפוליטי ולפיזור הכנסת ותקף: "שיהיה ברור לפני הכל, הבחירות של היום זו תוצאה של תככים, שקרים וחתרנות של איש אחד ושמו בנימין נתניהו, כמו גם כל מערכות הבחירות האחרונות. חוסר היציבות הפוליטית פוגע בחברה, בכלכלה ובביטחון. המטרה העיקרית בבחירות הקרובות היא למנוע מבנימין נתניהו לחזור לשילטון".

    ביחס לחוק הנאשם, אמר ליברמן: "אני מקווה שיחד עם החוק לפיזור הכנסת יעלה גם חוק הנאשם בפלילים, כדי למנוע שנאשם בפלילים יהיה מועמד לראשות הממשלה, ומקווה שגם לחוק הזה ימצא רוב. בנסיבות שנוצרו אני לא רואה אלטרנטיבה לממשלה אחרת".

    ביחס לשיטת הממשלה אמר השר: ״בהחלט צריך לשנות את השיטה בישראל, אך כרגע אני מסופק אם יש לזה רוב בכנסת, תמיד בסוף השוליים הקטנים יודעים לסחוט את המפלגות הגדולות ולנטרל כל יוזמה שתבטיח יציבות פוליטית״.

    על המצב הכלכלי, אמר ליברמן: ״אם לפני שנה הייתי אומר שאנחנו נגיע לצמיחה של 8.2 אחוז, נגיע לגירעון אפס, שנגיע בשנה אחת ל-69 אלף התחלות בנייה ו-79 אלף היתרי בנייה, הייתם אומרים ״לי למה באת לכאן? תלך לפסטיבל מספרי סיפורים״, אבל עובדה שאנחנו הגענו לזה ואני חושב שגם כאשר אנחנו מדברים על יוקר המחיה, וזה ללא ספק הבעיה, צריך להבין שבזכות הממשלה ההתייקרות במדינת ישראל היא פחות מחצי ממה שאנחנו רואים בעולם המערבי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אחרי הסוף נזכר כמה משפיע מס הבלוי על האינפלציה והעיקר להשכיח את המס על החד פעמי ועל ומשקאות שהיו הטריגר לעליות המחירים מי שאוהב אדם ציני הוא בהחלט מוזמן לבחור בו בפרט שהיום עיקר המנטרה שלו הוא רק לא ביבי תמיד נבחר על מנטרה של רק לא פעם זה ערבים פעם זה חרדים והפעם זה ביבי