הפגישות עם הרב דרוקמן, והריצה עם עוצמה יהודית | ח"כ סמוטריץ' בריאיון

    אסתי פלד No Comments on הפגישות עם הרב דרוקמן, והריצה עם עוצמה יהודית | ח"כ סמוטריץ' בריאיון

    יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "אנחנו רצים יחד עם מפלגת עוצמה יהודית, הציבור אוהב את האחדות הזו" | "הרב דרוקמן מוכן לקבל כל אחד ולשמוע אותו, כשהוא הבין שזה סכנה ללכת עם עבאס הוא נתן לי גיבוי מלא" | האזינו לריאיון

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שוחח עם אבי מימרן בתכנית "המהדורה המרכזית", תחילה הגיב לדברי בר לב על היערכות המשטרה לאירועים שהיו בשומר החומות ועלולים לשוב: "אני חלוק על כך שהמשטרה ערוכה לאירועים מעין אלו, לא בגלל שאני חושב שאין למשטרה יכולת וכוח, אלא ישנה בעיה תודעתית. כשמדברים על "קיצונים משני צדדים" או "להפריד בין הניצים" לא קוראים לילד בשמו. המשטרה צריכה לדעת להבדיל בין אויב לאוהב, ולהגיב בצורה שונה".

    על הבחירות הקרבות אמר: "אנחנו רצים יחד עם מפלגת עוצמה יהודית, הציבור אוהב את האחדות הזו. אין לנו כל קשר לשקד, היא עברה על מלא לצד השני אי אפשר לסמוך על שום מילה שלה. הפעם הולכים להצביע על הצלתה של מדינת ישראל, לפיד והמשותפת זה אסון למדינה. אנחנו צריכים להיות מאוחדים בתוך הגוש. חייבים להביא אנשים שלא הצביעו ולהרים את אחוז ההצבעה בימין. אנחנו חייבים לרוץ באפס סיכונים לשריפת קולות".

    סמוטריץ' הגיב לפרסום של עמית סגל אמש אודות הפגישה בין הרב דרוקמן למנסור עבאס טרם הקמת הממשלה הקודמת: "ההתנהלות של הרב דרוקמן שפורסמה היא לשבחו בלבד, היא מצוינת. הוא אדם שמוכן לקבל כל אחד ולשמוע אותו. החרדים חשבו שזה נכון ללכת עם עבאס ואני לא כועס אבל הוכח שזה טעות. להבנתי הרב קיבל פנייה לבחון שותפות עם עבאס, מעמית הלוי. הלוי פגש אותי לפני כן ושמע לא מוחלט והוא חשב שאפשר להשפיע על המהלך דרך הרב דרוקמן".

    "אין דבר כזה תמיכה מבחוץ" הוסיף סמוטריץ', "בקואליציה צריך לפחות 61 חברים, לא היה אפשר לעשות כלום ככה במצב שהיינו נשענים עליו. טענה מוזרה שלא הוזמנתי לפגישה עם הרב, זה היה פגישה שאני יזמתי, הרב תמיד רוצה לשמוע את כל הצדדים. ברוך השם הרבנים ישתכנעו שזה מסוכן ללכת עם עבאס ונתנו לי גיבוי מלא. אצלנו יש שיח עם הרבנים על הסוגיות הרלוונטיות, לא באים כדי לקבל פקודות. אולי אצל אחרים זה עובד אחרת".

    על ארגון צוהר אמר: "לא שינית את עמדותיי לגבי צוהר, אבל אני מכבד כל מי שחושב אחרת ממני, לא מחרים אף אחד וקורא לו אויב. גם צוהר רוצים לקרב את ישראל לאביהם שבשמיים, הדרך שלנו שונה. נאבקנו במתן כהנא בכל תוקף, הוא קידם את עמדות צוהר, ואנחנו מתנגדים לכך, יש מיזמים טובים יותר לעזור לאנשים בגיור, גם של צוהר, ובהם אני מוכן לתמוך. כשהם עושים דברים טובים אנחנו נתמוך, ומה שלא – לא. גם בתוך הציבור בחרדי יש המון מחלוקות".

    האזינו לריאיון המלא עם ח"כ בצלאל סמוטריץ':



    0 תגובות