בכירי משרד החוץ נפגשו בקישינב ודנו בנסיעה לאומן לר"ה

    נתי קאליש No Comments on בכירי משרד החוץ נפגשו בקישינב ודנו בנסיעה לאומן לר"ה

    אומן ראש השנה בצל המלחמה: רבה של קישינב ושליח חב"ד הרב מענדל אקסלרוד נפגש היום עם נציגי משרד החוץ – שגריר ישראל במולדובה מר יואל ליאון, וכן גב' קרן-כהן גת, מנהלת מחלקת אירו-אסיה במשרד החוץ ודן עימם בקליטת אלפי חסידים בתוך תקופה קצרה, באישורי הטיסה לשם כך, בצרכי הביטחון וכן במעברי הגבולות היבשתיים בין מולדובה לאוקראינה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפי ההערכות שהמלחמה באוקראינה הנמשכת במלוא עוזה לא תסתיים בחודשים הקרובים מביאה את הקהילה היהודית במולדובה ואת אנשי משרד החוץ לטכס עצה כיצד ניתן לתת לאלפי חסידי ברסלב שירצו להגיע לראש השנה לאומן, לציון רבי נחמן מברסלב לעשות זאת בדרך היבשתית הקצרה ביותר לעיר, אשר עוברת ממולדובה לאוקראינה.

    במסגרת זו נפגשו היום רבה של קישינב ושליח חב"ד הרב מענדל אקסלרוד עם נציגי משרד החוץ – שגריר ישראל במולדובה מר יואל ליאון, וכן גב' קרן-כהן גת, מנהלת מחלקת אירו-אסיה במשרד החוץ. בפגישה, שנערכה בבית הכנסת הגדול של קישינב דנו השלשה בקליטת אלפי חסידים בתוך תקופה קצרה, באישורי הטיסה לשם כך, בצרכי הביטחון וכן במעברי הגבולות היבשתיים בין מולדובה לאוקראינה.

    סגירת מעגל מרגשת התרחשה במהלך הביקור כאשר הרב אקסלרוד והרב שמואל זלמנוב המנהל את בית חב"ד לישראלים במולדובה, ערכו לשניים סיור מקיף במבנה בית הכנסת בן ה-150 שנה שעובר בימים אלו שיפוץ מקיף. מדובר בבית הכנסת היחיד ששרד את הנאציזם ואת הקומוניזם ועם הגעת רבה הראשון של מולדובה הגה"ח הרב זלמן אבלסקי למדינה לפני 32 שנה, הוא קיבל לידיו את מפתחות בית הכנסת. גב' כהן, סיפרה כי משפחתה התגוררה במקום עד לתחילת שנות ה-70 והוריה התפללו בבית הכנסת הזה, ולבקשת השגריר ליאון היא ערכה שיחת וידאו עם אמה, ואכן התברר כי בבית הכנסת הזה התפללו בני המשפחה ואמה זוכרת את בית הכנסת מילדותה.

    יו"ר הקהילה הרב זושא אבלסקי מסר: "ביחד עם הרשויות במדינה ומשרד החוץ הישראלי אנחנו עושים הכל כדי לסייע לאלפי החסידים שצפויים להגיע לכאן בדרכם לאוקראינה וממנה – וזאת במקביל לעבודה השוטפת עם הקהילה המקומית ועם אלפי הפליטים מאוקראינה. אני מודה לנציגי משרד החוץ על שיתוף הפעולה פורה לאורך כל ימות השנה ובפרט סביב הגעת החסידים לאומן".



    0 תגובות