- רדיו קול חי - -

פרסום ראשון: נערה הורדה בכוח מהרכבת הקלה באזור מסוכן

אירוע חמור מאד התרחש ברכבת הקלה בירושלים, במוצ"ש האחרון. מסתבר שגם את פקחי הרכבת הקלה לא ממש מעניין המצב הבטחוני המתוח בבירה.

הסיפור החמור הגיע לידי כתב קול חי בנצי ליזרוביץ'. ר.כ (השם המלא שמור במערכת) נערה כבת 15 נסעה ברכבת הקלה מתחנה מרכזית לגבעת התחמושת. השעה 20:30, הרכבת הייתה מלאה בנוסעים. ר. עלתה באזור מרכז העיר , בגלל שהרכבת הייתה עמוסה מאד, היה קשה לתקף את כרטיס הרב קו.

באזור ככר ספרא ניגשה אליה פקחית של הרכבת, ושאלה אותה מדוע לא תיקפה את הכרטיס. היא ענתה לה: "היה עמוס מאד וקושי להגיע למכשיר אני כבר מתקפת את הכרטיס". הפקחית אמרה לה: "אל תתקפי, את מקבלת קנס , ובנוסף בתחנה הקרובה את יורדת מהרכבת". נציין כי התחנה אחר ככר ספרא זה שער שכם.

ר. התחננה בפני הפקחית: "אני לא מוכנה לרדת בשער שכם איפה שהכל מלא ערבים, זה גם לילה , שעה מאוחרת, בבקשה תני לי לרדת תחנה אחרי זה, שזה בכביש 1 ליד מאה שערים , שם יותר בטוח".

הפקחית לא הסכימה בשום אופן, וכשהרכבת עצרה ליד שער שכם, הפקחית משכה אותה בידה והוצאה בכוח מהרכבת. כן ,כן, בשער שכם אזור מלא ערבים .

כל העת היא הייתה בקו השני עם אמא שלה וסיפרה לה על המתרחש. הפקחית אמרה לה: "את יכולה לנתק את הטלפון לא יעזור לך כלום שאמא שלך על הקו, את יורדת בשער שכם".

הד"וח שקיבלה הנערה

אחד מבני משפחתה של הנערה ששוחח עם כתבינו מביע כעס על ההתנהלות של הפקחית: "גם לאטימות יש גבול. כולנו במצב ביטחוני מתוח ורגיש מאד, מה ביקשה הבת? לרדת בתחנה אחרי שער שכם שהיא תחנה ומקום יותר בטוח? למה הבת צריכה לבכות ולהיות מבוהלת בגלל המיקום שבו הפקחית הורידה אותה בכוח? אנו לא מתכוונים לשתוק על זה, הפקחית / הנהלת החברה צריכים להתנצל על המעשה. היום זו הבת שלח ומחר זה ילד/ילדה אחרים. גם כשמורידים נערה כי לא שילמה, צריך להתחשב ולהגדיל ראש, איפה להוריד. הפחד בתחנת שער שכם הוא לכולם".

ח"כ אברהם בצלאל השיב בתגובה למקרה המזעזע ברכבת הקלה: "רואה בחומרה רבה את המקרה שבו נערה צעירה מורדת בכוח מהרכבת באזור מאד רגיש האם חיי אדם פחות חשובים מתיקוף כרטיס כזה או אחר, איני נכנס לנסיבות המקרה אני קורא לחברת "כפיר" לבדוק את הנסיבות לעומק ולהסיק את המסקנות הראויות על מנת שמקרה זה לא ישנה".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מדובר בליקוי מאורות חמור ביותר של פקח הרכבת. אין כל סיבה שאחרי שאותו נוסע קיבל קנס הוא בכלל יורד מהרכבת ובוודאי לא במקום מסוכן. ככל שהיה קורה לה משהו ההשלכות היו על הרכבת הקלה. אני קורא למנהלי הרכבת לקבוע שלא יורדו אנשים בכוח בתחנות שמוגדרות באזורי סיכון בפרט לא בשעות הלילה. בכוונתי לדרוש את הדבר מהרכבת הקלה וככל שתסרב אדרוש ממשרד התחבורה לחייב את הרכבת ליישם נוהל זה".

מחברת "כפיר הרכבת הקלה" נמסר בתגובה: מדובר בנוסעת אשר נסעה ללא כרטיס מתוקף וחוייבה חיוב מוגדל כדין. הנוסעת הורדה מהרכבת בליווי עובדת יחידת האכיפה לצורך זיהוי ורישום דרישת החיוב המוגדל.