המרוץ לנשיאות: דוד לוי יודיע ביום א' על התמודדותו

    אבי יעקב No Comments on המרוץ לנשיאות: דוד לוי יודיע ביום א' על התמודדותו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מ יהיה הנשיא הבא? אחרי פרופ' דן שכטמן שהודיע כי הוא מעוניין להיות הנשיא הלא – פוליטי הבא, רובי רבלין, סילבן שלום, דליה איציק ופואד בן אליעזר שמגששים את דרכם, ושמות שזנרקים לאוויר כמו עדינה בר שלום ונתן שרנסקי הגיע תורו של דוד לוי.

    השר לשעבר שנתמך על ידי אביגדור ליברמן אמור להודיע ביום ראשון על הצטרפותו למירוץ לנשיאות.  סיכויו של לוי נמוכים כיון והמעומדים מהאגף הימני הם רבים וברור שבמראה של פיצול הקולות כולם יפסידו.

    יתירה מזו, גורם פוליטי בכיר אומר לקול חי כי בקרב משפתו של לוי לא כולם שלמים עם המהלך. "גם בתו של לוי ח"כ אורלי לוי אבוקסיס אמרה לו כי היא מתנגדת שירוץ לנשיאות, וכי גם היא לא תצביע עבורו" אמר הגורם. לוי אבוקסיס עצמה מכחישה את הדברים מכל וכל: "אני הייתי מאוד רוצה לראות את אבא נשיא, ומכבדת את החלטותיו באשר יחליט, כדאי שתבדקו מה עומד מאחורי ההדלפות שפרסמתם".

    בינתיים הצעת חוק שהגיש חבר הכנסת זבולון כלפה מבקשת לבטל את מוסד הנשיאות. לדברי ח"כ כלפה, תפקידיו של הנשיא הם בעיקר טקסיים וסמליים ומסוגלים להתבצע על ידי רשויות קיימות (למשל: משרד החוץ ויושב ראש הכנסת).

    ח"כ כלפה, חבר ועדת הכספים, ציין כי קיומו של מוסד הנשיאות עולה ממון רב לאוצר המדינה, (כ-62 מליון ש"ח ב-2012) כאשר במהלך העשור האחרון גדל התקציב פי שלושה (!).

     



    0 תגובות