אלקין בארה"ב • "לחזק את היחסים המשותפים"

    גואל ועקנין No Comments on אלקין בארה"ב • "לחזק את היחסים המשותפים"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר ועדת חוץ ובטחון ח״כ זאב אלקין (ליכוד), יצא הבוקר (א) לביקור מדיני בארה״ב. מטרת הביקור היא בעיקר לחדש את הדיאלוג האסטרטגי עם הקונגרס ולהעמיק את היחסים עם חברי הוועדות הרלוונטיות לישראל.

    בין היתר יפגש אלקין בבית הנבחרים עם ראשי וועדות החוץ, המודיעין, הכוחות המזויינים ועם בכירי המיעוט בוועדות. גם בסנאט ייפגש אלקין עם בכירים רבים ובהם יו״ר ועדת המודיעין, בכירי המיעוט של הוועדות ועם סגנו של שר החוץ קרי, איתו נפגש כבר בעבר.

    במהלך הביקור ידונו בנושאים הבוערים לישראל ולארה״ב כגון דאעש, חמאס, חיזבאללה, אבו מאזן וכו׳. בנוסף יעסקו בביקור גם בקידום החקיקה בסנאט שמעגנת את המעמד המיוחד של יחסי ארה״ב-ישראל בחוק, חקיקה שאושרה בזמן ביקורו הקודם של אלקין בבית הנבחרים וכעת ממתינה לאישור סופי של הסנאט.

    יצויין, כי לפני כחודש התבטא אלקין ואמר כי אמנם "ארצות הברית היא שותפה בכירה מאוד חשובה לנו, אבל אסור שזה יבוא במחיר של ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל", אמר אלקין.

    "אז בגלל הלחץ שמופעל עליהם מהאמריקנים צריכים לוותר על ביטחון אזרחי מדינת ישראל וללכת להסכם שהוא חד משמעית לטובת החמאס? אני מצפה מהממשלה לדעת להגיד לא גם לאמריקנים", הבהיר.



    0 תגובות