שטייניץ לא מתחרט: "אני לא אשקר, אני לא מקפיד על כשרות"

    דוד לזר 5 Comment on שטייניץ לא מתחרט: "אני לא אשקר, אני לא מקפיד על כשרות"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האנרגיה והמים יובל שטייניץ עורר בשבת האחרונה סערה חריפה לאחר שהצהיר בפומבי כי הוא אוכל חמץ בעיצומו של חג הפסח, "אני לא דתי, אוהב מסורת ולא נמנע מלאכול לחם בפסח", אמר השר.

    אמש (שני) הוא התארח ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' והתייחס לסערה שחולל בדבריו.

    לא ציפינו לדברים כאלו מאדם שנחשב לאהוד על המגזר החרדי. "בא נעמיד דברים על דיוקם, אני שמח לשמוע שאני אהוד על המגזר החרדי, גם המגזר החרדי אהוד עלי. אני אמנם לא דתי או חרדי אבל יש לי אהדה גדולה לחגי ישראל ולציבור החרדי ובכלל לערך לימוד התורה", לדבריו, "גם כשהייתי שר האוצר ראו את היחס האוהד שלי למסורת, לחרדים ולבעיות הציבור החרדי, ראיתי את העוני במגזר החרדי והיה חשוב לי לסייע".

    על דבריו אמר: "כל מה שאמרתי הוא פשוט, נשאלתי, ואמרתי, שאני מאוד מכבד את ליל הסדר, ושחג הפסח הוא החג האהוב עלי, כי עם ישראל קיבל את ערך החירות והחופש. וזו הפעם הראשונה שהוא קיבל את החירות. אבל נשאלתי על מידת הקפדתי – ואמרתי 'אני לא יהודי חרדי ודתי, למרות שאני מעריך על הדת – אני לא מקפיד, ויש שמקפידים יותר ממני על כשרות החג'. אני גם שונא לשקר ולהציג מצג שווא, אני לא אטעה את ידידי החרדים כאילו אני רב גדול בתורה".

    שטייניץ הבהיר שוב ב'קול חי' כי "לא התכוונתי כמובן לפגוע באף אחד, חלק ממשפחת אשתי הם דתיים מאוד. נשאלתי ולא התכוונתי להטעות, אני לא אדם דתי וחרדי גם אם אני מאוד מכבד את הדת ואת העולם הזה של תלמוד תורה וגדולי ישראל, לא אציג מצג שווא, לא לחברי ולא לידידי החרדים".

    "אני משתדל להיות אדם ישר. אני מגדיר את עצמי כאדם מסורתי ולא חילוני. אבל אם שואלים אותי אם אני מדקדק בכל תרי"ג המצוות – אני אגיד בעדינות שאני מכיר אנשים שמקפידים יותר ממני בתרי"ג המצוות. והלוואי – שכל ידידי בפוליטיקה היו מכבדים את היהדות והמסורת כמוני".

    שטייניץ סיפר כי "כתבתי ספר על ההוכחות לקיום האלוקים, ורבנים רבים קראו את הספר הזה כולל הרב עובדיה יוסף. אני טוען שם שיש הוכחות לוגיות שיש בורא לעולם. על זה ויכוח, אבל זו הטענה שלי".

    "אני רוצה לנצל את ההזדמנות לברך את המאזינים חג פסח שמח וגם כשר", אמר שר האנרגיה לסיום.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      יובל המבולבל! אם היית קצת יותר חכם, היית מבין שגם אם אינך יכול להתאפק מאכילת לחם בפסח, איסור כרת!!! לפחות לא מדברים על זה בפומבי. בין חבריך ישנם כאלה שאוהבים לשתות אלכוהול או לעשן סמים קלים/קשים. האם מישהו מהם יצהיר על כך בריש גלי? הביקורת עליך היא יותר מעל היותך מנותק מהדת, על חוסר רגישותך וחוסר הבנתך.

    2. 4

      למה הפסקתם לשים הקלטות, למה רק מה שכתוב. הציבור רוצה לשמוע את זה חי

    3. 3

      אז שיתחיל לשמור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      מה זאת אומרת?????????????

    4. 2

      הוא רוצה להתגרות בחרדים זה הכל

    5. 1

      מה אתם נבהלים מחמץ בפסח שבת יותר חמור זה להבדיל אדם רוצח ואומרים לו למה אתה מעליב את אבא שלך הי פרפורציות של אסורי דאורייתא