המדריך המלא • כיצד נשמור נכון על היין שלנו

    שאלה אותה שואלים רבות, היא בעניין חליצת פקק השעם מבקבוק היין בערב שבת שלא תמיד מסיימים את שתייתו. כיצד אפשר במקרה כזה לשמור על איכות היין?
    יוסי אשר No Comments on המדריך המלא • כיצד נשמור נכון על היין שלנו
    צילום: בועז בן ארי
    שאלה אותה שואלים רבות, היא בעניין חליצת פקק השעם מבקבוק היין בערב שבת שלא תמיד מסיימים את שתייתו. כיצד אפשר במקרה כזה לשמור על איכות היין?
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תמיד שאלתם את עצמכם מה הוא יין מיושן? האם אפשר לשמור על איכותו של היין בחום הכבד השורר בחוץ? האם יין צריך לשכב או לעמוד? היכן לאחסן אותו: במקרר או אולי בארון?

    ביקבי ברקן, מיישנים יינות איכותיים כבר עשרות שנים ומציעים טיפים מקצועיים ליישון יין, שיעזרו לכם, חובבי היין, לשמור עליו נכון.

    אחת הטעויות הנפוצות בעולם היין, היא האמונה הרווחת שכדאי לשמור אותו בארון או במזווה ולפתוח אותו כעבור 13 שנה בחגיגות בר המצווה של הילד. אז חשוב שנדע, לא כל יין אדום מצליח להתיישן ולהשתבח היטב עם השנים ולמעשה, היה זה הגיוני לחשוד מעט שיין שהינו מוצר אורגני, לא יכול כלל לשרוד או להשתבח מעבר ליכולתו, שהרי אז יהפוך לעייף משהו, חסר טעם או אף לחומץ בן יין. ישראל, כמדינת שמש מובהקת, מתגאה בתעשיית יין מפוארת. לא סתם מלכים וקיסרים שעברו בה, גידלו כרמים וייצרו יין משובח, כיאה לארץ זבת חלב ודבש. אך עדיין, קשה לשמור יין לאורך זמן באזורנו ובאותה המידה, יהיה קשה לשמור על איכותו של יין, במדינה אירופית קרירה לאורך זמן.

    יין אוהב שמפנקים אותו, בפרט אם עושים זאת בטמפרטורה קבועה ונעימה. דמיינו לעצמכם מערה קרה, המצננת אתכם מקרני שמש ביום קיצי וחם ובמילים קצת יותר מדויקות: תנו ליין שלכם אוירה של 16 מעלות והוא יחייך אליכם. באקלים כמו שלנו, יהיה לכם קשה למצוא טמפרטורה כזו, אך בשביל זה ניתן לרכוש מקרר יינות המותאם במיוחד לאווירה כזו. טמפרטורת החדר בכל העולם, מוגדרת כ – 25 מעלות צלזיוס, לכן, ברור שמחויבים אנו בטכנולוגיה כלשהי בכדי לגרום לבקבוק של יין ליהנות מ – 16 מעלות. מקרר היין, מסוגל להתמודד עם טמפרטורת הסביבה ולהביא את אזור השימור של היין למצב של 16 מעלות לערך. חשוב לדעת, כי היינות בישראל מגלים איכות טובה גם אחרי 5, 10 או 15 שנה מיום הבציר הראשון, כל עוד נשמרו בתנאים הראויים, כלומר, בשכיבה ובטמפרטורות הרצויות.

    לפקק השעם, תפקיד חשוב בשמירה על היין. הוא סופג את נוזל היין ואמור להתנפח בחלקו הפנימי של הבקבוק בכדי שחמצן לא יכנס לתוכו בזמן היישון, לאזור צוואר הבקבוק בצדדים. אמנם, חמצן מפעפע לתוך הבקבוק בזמן השימור והיישון של היין אצלכם בבית, אך האחרון עושה זאת באלגנטיות מופתית ובכמויות קטנות ומדודות ורק דרך המטבעה של פקק השעם ולא בצידיו כאמור. חמצן זה, הוא שיגרום ליין לפתח מורכבות ארומתית בחלוף השנים ומכאן ניתן להסיק שחמצן במידה קטנה הינו חלק בלתי נפרד מתהליך ההתיישנות, אך אם עבר את המידה הרצויה, יהווה גורם הרסני משהו ליין….

    שאלה אותה שואלים רבות, היא בעניין חליצת פקק השעם מבקבוק היין בערב שבת שלא תמיד מסיימים את שתייתו. כיצד אפשר במקרה כזה לשמור על איכות היין?

    סוגיה זו הינה סוגיית הסוגיות, שכן חמצן חודר לכל בקבוק חצי מלא. אם כן, מומלץ, בכדי לפשט את הפתרון, להשתמש בפקק גומי ומשאבת ואקום, שתסייע במשהו להרחיק חמצן עודף מבקבוק היין שלנו הריק למחצה. אך ברור לכל שזהו לא פתרון מוחלט, חמצן אכן יחדור כעבור מספר ימים לבקבוק.



    0 תגובות