כש-120 אלף ליטר של יין הופרשו מ-12 מיליון ליטר

    הרב הראשי לישראל, שיבח את היוזמה להביא את תלמידי החיידרים בכדי שיראו במו עיניהם את קיום מצוות הפרשת תרומות ומעשרות: "בעת כזאת, כאשר מצוות הפרשת תרומות ומעשרות מתוקנת ונעשית כהלכתה, חשוב וראוי שהילדים יראו איך מקיימים מצווה זו בפועל"
    יוסי אשר No Comments on כש-120 אלף ליטר של יין הופרשו מ-12 מיליון ליטר

    "כשעמדנו לפני זמן קצר ליד המיכלים הגדולים והתכבדתי לפתוח את הברז ולהפריש כמות גדולה כל כך של יין משובח, שניתן למכור אותו באלפי כסף וזהב, אמר לי בעלי היקב, ר' יעקב ז'קי בר: "ברוך השם, השנה אנחנו שופכים כמות גדולה של יין"

    צילום: קובי הר צבי
    הרב הראשי לישראל, שיבח את היוזמה להביא את תלמידי החיידרים בכדי שיראו במו עיניהם את קיום מצוות הפרשת תרומות ומעשרות: "בעת כזאת, כאשר מצוות הפרשת תרומות ומעשרות מתוקנת ונעשית כהלכתה, חשוב וראוי שהילדים יראו איך מקיימים מצווה זו בפועל"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו רבני ערים, ראשי מערכות הכשרות, ראשי מערך הכשרות ביקבי ברקן וסגל, נבחרי ציבור וראשי מועצות דתיות, השתתפו במעמד הפרשת תרומות ומעשרות ליינות יקבי ברקן וסגל.

    כבר בשעות הבוקר המוקדמות, הגיעו למקום תלמידי הכיתות הגבוהות מאחד מתלמודי התורה בבני ברק, יחד עם המלמדים. התלמידים התכנסו באודיטוריום שבמרכז המבקרים, והאזינו בקשב רב לשיעור מפיו של הרב יוסף פרומוביץ, ראש מערך הכשרות של יקבי ברקן, שסקר באזניהם את חשיבות מצוות הפרשת תרומות ומעשרות והמצוות התלויות בארץ.

    לפני קיום המצווה, נתכנסו בחדר הישיבות של יקבי ברקן הרב חיים יהודה דייטש שליט"א, ראש מערכת הכשרות של בד"ץ חוג חתם סופר פתח תקווה, הרב יואל טוביאס שליט"א רב שיכון ו' בבני ברק והרב שלמה בן עזרא רב מועצה אזורית גזר והחתימו את מנהלי היקבים על ייפוי כח להפרשת תרומות ומעשרות.

    לאחר אמירת סדר הפרשת תרומות ומעשרות וברכה בשם ומלכות מפי הגר"י טוביאס שליט"א, רב שיכון ו' בבני ברק, נתכבד הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו שליט"א, לפתוח את מגופת המיכל הענק ממנו נשפכו 120 אלף ליטר של יין מתוך 12 מיליון ליטר יין. לאחר סיום ההפרשה כולל תרומה גדולה, יצאו הנוכחים בריקוד של מצווה.

    במסגרת סעודת מצווה, שהתקיימה לאחר קיום מצוות ההפרשה במרכז המבקרים של יקבי ברקן שבקיבוץ חולדה, בירך מר יעקב ז'קי בר, בעלים ויו"ר דירקטוריון חברת טמפו את האורחים. בדבריו אמר כי מצוות הפרשת תרומות ומעשרות מסמלת את החיבור של מצוות שבין אדם למקום ובין אדם לחברו, תוך שקישר את הדברים לפרשת השבוע. בסיום דבריו הודה לרב הראשי ואמר: "כשם שזכינו לקבל את פניך בשנה זו כאן ביקבי ברקן, כן נזכה בשנה הבאה בע"ה לעלות כולנו ירושלימה ונאכל שם את מעשרותינו".

    הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו שליט"א, הביא את הסברו המאלף של הסבא מקלם, לעובדה שבנימין, הילד השנים עשר שנולד ליעקב אבינו והשלים את שבטי ק-ה, נקרא בסופו של דבר בשם שאביו העניק לו בנימין ולא בשם שאמו העניקה לו, בן אוני. "לבנימין שנולד כיתום, הייתה אפשרות לבחור בחיי יתמות ולצפות לרחמי וחסדי הסובבים אותו. בנימין החליט לא להיקרא בשם בן אוני שמצביע על יתמות ולחיות בצילה, אלא להשתלב בחיי עשיה ויצירה."

    "כשעמדנו לפני זמן קצר ליד המיכלים הגדולים והתכבדתי לפתוח את הברז ולהפריש כמות גדולה כל כך של יין משובח, שניתן למכור אותו באלפי כסף וזהב, אמר לי בעלי היקב, ר' יעקב ז'קי בר: "ברוך השם, השנה אנחנו שופכים כמות גדולה של יין, יותר מכל השנים שעברו מאז התחלנו לייצר כאן יין". ראיתי יהודי שמח ומאושר על כך שנפלה בחלקו הזכות לשפוך כמות עצומה כזאת של יין, לשם מצווה".

    הרב הראשי לישראל, שיבח את היוזמה להביא את תלמידי החיידרים בכדי שיראו במו עיניהם את קיום מצוות הפרשת תרומות ומעשרות: "בעת כזאת, כאשר מצוות הפרשת תרומות ומעשרות מתוקנת ונעשית כהלכתה, חשוב וראוי שהילדים יראו איך מקיימים מצווה זו בפועל". את דבריו סיים באומרו: "אשרי מי שעושה את רצון בוראו ועושה זאת תוך כדי חינוך של ילדים, כפי שהדבר נעשה היום ביקבי ברקן".

    בין המברכים רבה הראשי של פתח תקווה, הגאון הרב מיכה הלוי שליט"א: "זו פעם ראשונה בה אני זוכה להשתתף ולראות עין בעין את אופן קיום מצוות הפרשת תרומות ומעשרות ביקב על כל פרטיה ודקדוקיה. לסדר זה יש משמעות מיוחדת והוא עצמו מעיד על מהותה של המצווה".



    0 תגובות