עד דלא ידע • שני בקבוקים של דלתון שיהפכו את הפורים לשמח

    נח ויין No Comments on עד דלא ידע • שני בקבוקים של דלתון שיהפכו את הפורים לשמח

    שבוע לפני פורים ויקב דלתון ממליץ על בקבוקים שהופכים את סעודת היום לשמחה במיוחד • והפעם שיראז אלקוש היוקרתי ועלמה כרימסון שמתאים לכל כיס • פורים שמח ולחיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבוע לפני פורים ויקב דלתון ממליץ על בקבוקים שהופכים את סעודת היום לשמחה במיוחד.

    את דלתון אין צורך להציג בפני קוראינו שמכירים את היקב שבבעלות משפחת הרוני, שמציין השנה 20 להיווסדו, וממוקם במרום הגליל ונמנה על היקבים המובילים בישראל.

    Alma Crimson 2013-אורי גרון (1)תכירו את עלמה כרימסון. סדרת עלמה המתחדשת מציעה יינות בלנד ייחודיים מהחלקות המובחרות של כרמי יקב דלתון באזור גידול הגליל העליון. יין זה הינו בלנד בסגנון השפעה בורדולזי. מרכבי הממסך (Blend): קברנה סוביניון (67%) מכרם אלקוש, מרלו (31%) מכרם תל פארס, וקברנה פרנק (2%) ממשגב עם.

    הענבים ליין זה מגיעים משלוש חלקות שונות, כאשר כל חלקה נבצרה בנפרד והותססה בנפרד. החלקות נבצרו בתאריכם שונים במהלך ספטמבר. עם סיום התסיסה האלכוהולית עברו היינות תסיסה מלו-לקטית. לאחר התיישנות של כ- 12 חודשים בחביות עץ אלון, עורבב הבלנד הסופי מהיינות הנבחרים. לאחר מכן הועבר היין לשהייה של חודשיים נוספים בחביות. סה"כ משך התיישנות של 14 חודשים. היישון התרחש בחביות צרפתיות, 25% מהן חדשות והשאר בנות שנה ושנתיים.

    העלמה הינו תוצר מרשים של איכות הכרמים בגליל העליון ושל עבודה ייננית מוקפדת ביקב דלתון. זהו יין מרוכז, בעל ארומות של פרי בשל, עלי תבלין ומרקם קטיפתי. מתאים מאוד למאכלי בשר, כגון: קדירות, תבשילים, פסטות ראגו ובשר מעושן. מחיר הבקבוק כ-75 ש"ח.

    elkosh shiraz 13-אורי גרוןאם אתם לא מסתפקים במועט קבלו את שיראז אלקוש 2013 שמחירו כ-160 ש"ח. יינות הכרם יחיד של יקב דלתון מציגים את האופי המובהק של יינות יקב דלתון. ביינות אילו ניתן לצלם תמונה במקום מיוחד, בזמן מאוד מיוחד וליהנות ממהות גידול היין.

    כרם אלקוש נטוע במדרון צפוני תלול למדי, שתחילתו בגובה 720 מטר בסמוך למושב אלקוש והוא יורד לכיוון נקודת החיבור בין נחל מתת ונחל בירנית. הכרם צופה על הר בירנית בצפון, פסוטה והר צונם במערב, והר מתת במזרח. חלקת השיראז נמצאת בצידו המערבי של הכרם עם מפנה צפון צפון מזרחי תלול. האדמה היא אדמה גירית מאוד, ללא הרבה אבן. במהלך ההכשרה נמצאו בחלקה מאובנים רבים בצורת ספירלה (אמוניט) ולכן בחרנו לשרטט אחד על התווית.

    הענבים ליין זה נבצרו ב-17 לספטמבר. עם קבלתם ליקב עברו תסיסה אלכוהולית, ולאחר מכן התיישנו בחביות עץ אלון. לאחר כשנה היין הראה אופי מאוד מיוחד ולכן הוחלט לשמור על החלקה ליישון נוסף של כשנה.

    שיראז כרם אלקוש הינו יין רך, אך בו בעת הוא עוצמתי. ליין ארומות וטעמים מתובלים ולכן הוא מאוד מתאים לשתייה בליווי ארוחות דשנות בשריות.



    0 תגובות