הגר"ד לאו: "לא ראוי שבזמן קריאת התורה, יושבים וקוראים עלונים"

    קלמן טלר No Comments on הגר"ד לאו: "לא ראוי שבזמן קריאת התורה, יושבים וקוראים עלונים"

    הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, נאם בכנס "התאחדות בתי הכנסת" ואמר כי יש לשמור על קדושת בית הכנסת: "לא ראוי שבזמן שהחזן קורא מספר התורה דברי אלוקים חיים, יושבים וקוראים עלונים, זה זלזול בקדושת ספר תורה ובית הכנסת"

    הגר"ד לאו בנאומו צילום: יעקב כהן
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "בואו ונשמור על כבוד בתי הכנסת, לא ראוי שבאותו זמן שהחזן קורא מספר התורה דברי אלוקים חיים, יושבים וקוראים עלונים, זה זלזול בקדושת ספר תורה ובית הכנסת", אמר הרה"ר הגר"ד לאו בכנס גבאים שהתקיים בעיר בת ים.

    בנוסף, העלה הרב את בעיית הגניזה בשל ריבוי העלונים ואמר כי לפי בדיקה שערך יש 870 עלונים וזוהי מכת מדינה וכי הוא במו"מ מול המפעל לנייר בחדרה על מנת שימחזרו את העלונים ובכך ימנעו את המצב הקיים שבו מתגוללים העלונים בביזיון.

    את הכינוס ערכו זה השנה השביעית "התאחדות בתי הכנסת" ו"מקדש מעט" והכינוס נועד לתת בידי הגבאים כלים וידע מקצועי בכדי לנהל את בית הכנסת בצורה מיטבית.

    מי שעומד בראש ההתאחדות ואף עורך ומו"ל את מגזין "מקדש מעט" הוא הרב אלי בן הרוש שמזה שנים שם לו למטרה את השמת "הגבאי במרכז" ולפאר ולרומם את בתי הכנסת בכל התחומים. בכניסה לאולם עמדו דוכנים עם כל חפצי הקודש השייכים לבית הכנסת לטובת גבאי ביהכ"נ שיוכלו לשכלל ולפאר את בית ה'.

    יו"ר המועצה הדתית בבת ים הר' בני אלחרר שאירח את הכנס פתח את רשימת הנואמים וקיבל את מאות הגבאים בדברי ברכה ואמר כי זכות היא לו לארח כנס זה.

    הרב אלי בן הרוש העומד בראש ההתאחדות דיבר על החשיבות של הגבאי בקהילה: "הגבאי בזמנינו הוא בבחינת – "איש על העדה", לא עוד שמש בית כנסת שדואג רק לשמן למאור ויין לקידוש, אלא הוא משמש בתפקיד מרכזי בחיי הקהילה הנוגע לכל תחומי החיים הקהילתיים גם הרוחניים וגם הגשמיים".

    כמו כן, העלה את החובה לבטח את בית הכנסת ובכך להתחסן מפני תביעות אישיות בהיעדר ביטוח לבית הכנסת.

    לאחריו נשא דברים ר"ע בית שמש הר' משה אבוטבול שאמר כי הוא בעצמו גבאי ותואר זה גובר על כל תפקיד ותואר אחר שיש לו.

    הגאון הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקוה, אמר לגבאים כי הדרך להעיר היא רק לדבר בחיוב על הקדושה: "כשרוצים להעיר לאדם שמדבר בשעת התפילה או קריאת התורה צריך לומר לו: בית הכנסת הוא מקום קדוש, הוא כבר יבין ויקבל וזה עדיף עשרת מונים מנזיפות וגערות".

    חה"כ מיקי זוהר המשמש כחבר בשדולת בתי הכנסת אמר בדבריו כי יש לו כבוד גדול למסורת: "הוכחתי בכל תפקידיי כי בכל דבר הקשור ליהדות אני מוכן לשלם מחיר, כשנאבקתי על חוק השבת שילמתי מחיר שאף פוליטקאי לא היה מוכן לשלם וזה הגיע מתוך אמונה שהשבת הוא הדבר היקר ביותר לעם ישראל".

    ראש העיר יוסי בכר הביע בדבריו את שמחתו על כך שהכנס מתקיים בעיר בת ים והבטיח להמשיך ולסייע לבתי הכנסת ולגבאים בפעילות הקודש שלהם ואמר כי זוהי זכות העומדת לנצח.

    אחרון הנואמים היה השר לענייני דת, דוד אזולאי, ששיבח את הגבאים המסורים על עבודת הקודש שנושאים על כתפיהם: "עליכם נאמר כל העוסקים בצורכי ציבור הקב"ה ישלם שכרם" והוסיף: "יהושע שהנהיג את ישראל הגיע לגדולתו בזכות שהיה 'נער לא ימיש מתוך האוהל'. היה מסדר את הספסלים בבית המדרש לטובת הלומדים. וזוהי העבודה שאתם עושים, אשריכם" וסיים בברכה ליוזם, הרב אלי בן הרוש, על פעילותו הנמרצת.

    במהלך הכנס נאמו דוברים שונים שדנו בכל הנושאים סביב בית הכנסת. ניהול נכון של העמותה, הנגשת ביהכנ"ס לבעלי מוגבליות, כיצד עושים ביטוח נכון לבית הכנסת, איך לפאר את בית הכנסת בלי הוצאות מרובות ועוד שלל נושאים.



    0 תגובות