הרב דוד דבליצקי: אבי זצ"ל מעולם לא התיר לעלות להר הבית

    ישראל בן צבי No Comments on הרב דוד דבליצקי: אבי זצ"ל מעולם לא התיר לעלות להר הבית

    הרב דוד דבליצקי בנו של המקובל הגאון הרב שריה דבליצקי זצ"ל, יוצא במכתב חריף כנגד הארגונים המנסים לפרסם היום שכביכול אביו התיר את העלייה להר הבית ח"ו, וביודעי קאמינא איך שהיה מזדעזע בכל פעם כששמע על מאן דהוא שההין לעלות להר ונגוע בקצהו." מעיד בנו

    הגר"ש דבילצקי זצוק"ל צילום: דוד זר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשלושה שבועות נפטר אחד מגדולי הדור, הגאון המקובל הרב שריה דבליצקי זצ"ל. מספר ימים לאחר פטירתו פרסמו ארגונים המעודדים עליה ל'הר הבית' כאילו הגאון זצ"ל היה תומך בעליית יהודים להר הבית. אותם ארגונים הרחיקו לכת וכינו את הצדיק 'מראשוני המעוררים לעליה להר'. הם גם קיימו עליה ל'הר הבית' לזכרו.

    מאיפה העזות? הארגונים המדוברים, הסתמכו על מכתב שכתב הרב שריה דבליצקי זצ"ל בשנת תש"מ. הרב דבליצקי פנה אז בשאלה אל מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שכיהן אז כהרב הראשי לישראל, ובקשו "להשמיע את דברו בקשר לבעיה נכבדה זו" של הכניסה להר הבית, "כי כפי שהוסבר לי", כתב הרב שריה דבליצקי, "קיים מקום מסוים שלגביו אין שום חשש כניסה".

    ע"פ מכתב זה הסיקו כאמור ארגוני העליה להר הבית כאילו הגאון זצ"ל תמך בעליה להר.

    אלא, שהלכה למעשה, הגאון הרב שריה דבליצקי מעולם לא עלה להר הבית, ומעולם לא התיר למישהו לעלות להר. ואף כתב ופרסם בחוברותיו את איסור העליה לכל שטח הר הבית.

    במכתב חריף ונוקב שכתב השבוע בנו הגאון הרב דוד דבליצקי שליט"א ומתפרסם כאן לראשונה, מבהיר הרב דוד את דעת אביו הגדול:

    הרב דוד דבליצקי

    הרב דוד דבליצקי פותח בחרדתו מכך שהוציאו דיבה רעה על אביו זצ"ל כאילו הוא היה מתיר כניסה להר הבית: "שמעתי דיבת רבים ותצלנה אוזני, כאילו אבא מארי הכ"מ (הריני כפרת משכבו) היה מתיר ומעודד ח"ו לעלות לשטח כל שהוא בהר הבית.

    והנה כל המכיר ויודע את אבא מרי הכ"מ, את יראת חטאו וזהירותו המופלגת מכל נדנוד עבירה, ואיך שהיה עושה משמרת למשמרת בכל מצוות עשה ול"ת ובפרט בענינים הנוגעים לחייבי כריתות, יודע אל נכון שלא יעלה על הדעת שיתיר דבר זה".

    הרב דוד דבליצקי מסביר שהמכתב שכתב אביו היה רק בדרך לימוד ושאלה לגר"ע יוסף זצ"ל: "וברשעת האנשים האלו נתפסו למכתב כלשהו שכתב למשקל ולמיטרי (=לישא וליתן) ולא חלילה וחס שהסיק להתיר למעשה היל"ת (היה לא תהיה)".

    הר"ד דבליצקי מעיד שלא רק שאביו הסיק שאסור לעלות, אלא אף: "וביודעי קאמינא איך שהיה מזדעזע בכל פעם כששמע על מאן דהוא שההין לעלות להר ונגוע בקצהו."

    שער הספר משוש כל הארץ של הרב שריה דבליצקי



    0 תגובות