22 שנה לעצרת המיליון נגד בג"ץ: "בג"ץ כופף את קומתו לאחר ההפגנה"

    אסתי פלד No Comments on 22 שנה לעצרת המיליון נגד בג"ץ: "בג"ץ כופף את קומתו לאחר ההפגנה"

    לפני 22 שנה התאספו קרוב למיליון חרדים ודתיים בירושלים, בכדי לזעוק על פסקי בג"ץ שהכריזו מלחמה על תורת משה. למרות הלחץ העצום מצד כל רשויות השלטון ההפגנה לא בוטלה. במהלך הפגנת הענק לראשונה השתתפו כל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות | הרב יצחק רלב"ג מיוזמי ההפגנה בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מספר על הרקע להפגנה וקידוש ה' הגדול שנגרם בזכותה

    צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) לפני 22 שנה התקיימה עצרת חצי המיליון נגד הבג"צ שכל כך אקטואלית להיום יותר מאי פעם. הרב יצחק רלב"ג והר יצחק לוי (המפד"ל) מעלים זכרונות מהעצרת הגדולה ביותר נגד בג"ץ בתולדות המדינה התראיינו ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן, "עברו 22 שנה והמציאות לא השתנתה".

    הרב יצחק רלב"ג יו"ר המועצה דתית בירושלים ממארגני ההפגנה מספר: "הרקע היה בגלל ויכוח רציני, בגלל שרצו להכניס למעצה הדתית חברות מתנועת הרפורמים. אני הודעתי להם שאני באתי מבית מדרש ואני לא אשב עם הרפורמים באותה מועצה, ואין לי כל בעייה להתפטר אם זה יחייב אותי".

    הרב רלב"ג מוסיף ומספר כי "תנועת מרצ דאז, שכונתה רץ, הגישו בג"ץ והוא פסק עליי אישי שאני לא יכול לעשות מה שאני רוצה, אלה חייב אותי לפעול ולהזמין את הרפורמים לישיבה של המועצה. ואני לא יכולתי וזה נגד מצפוני ולא הסכמתי ואז המתח בין הדתיים לחילוניים לא היה כ"כ קשה כמו היום".

    הרב רלב"ג מספר כי "הקש ששבר את גב הגמל שבג"ץ חייב אותי לכנס את המועצה תוך שבועיים ולקבל את ההחלטות שעמדו על הפרק. אמני לא יכולתי לעשות את זה, ואני אמרתי שאני לא מוכן לכנס את המועצה הדתית ולהזמין את הרפורמים שיישבו יחד עם הרבנים וכביכול יש להם אותו דעה. עברו שבועיים ולא כנסתי את המועצה הדתית והם הגישו עתירה בתגובה לבג"ץ ואמרו שאני מבזה את בית המשפט".

    אז, "השופט אהרון ברק היה בראש ההרכב, חשוב לציין כי לברק היתה לו הערכה מאוד גבוהה גם אצל החילונים וגם אצל הדתיים, אני זוכר את היחס שהיה לרב ז'ולטי והרב גולדשמיט שהיה ביניהם קשר טוב והעריכו אותו על הגאונות המשפטית שלו".

    הרב רלבג מציין כי הנשיא לשעבר ברק, "עד אז הוא ידע לא להיכנס חזיתית בחרדים וידע לא ללכת כנגד עשרת הדברות", לדעתו של הרב רלב"ג תוצאות ההפגנה היו "אחרי ההפגנה זה גרם לכך שבג"ץ קצת נרגע וכפף את קומתו, ולא היה מוציא פסקים שהרגיזו את הדתיים וגרמו לקרע בעם".

    הרב רלב"ג מספר על ההפגנה הגדולה וקידוש ה' שהיא גרמה, "המעמד היה קידוש ה' גדול.  חצי מיליון יהודים זעקו 'שמע ישראל'. המיוחד שהיה בהפגנה הזו שכל החוגים הגיעו. במהלך ההפגנה השתתפו גדולי הרבנים והאדמורי"ם החרדים, כמו כן השתתפו גם מרן הראש"ל הרב עובדיה יוסף, מרן הראש"ל הרב מרדכי אליהו ומרן הרב שפירא זצ"ל שהם היו מנהיגי הציונות הדתית".

     

     



    0 תגובות