רולי אזרחי בשיר קצבי – "ניסים וניסיונות" | האזינו

    ארי טננבוים No Comments on רולי אזרחי בשיר קצבי – "ניסים וניסיונות" | האזינו

    רולי אזרחי מביא לידי ביטוי בשיר זה את הקשיים והתמונות הפחות יפות בחיים, שם נמצאים הניסים הכי בומבסטיים ומפתיעים. "אני מזכיר גם לעצמי שבימים אפורים התקווה נמצאת, גם באכזבות ובדמעות היא שם" | האזינו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רולי אזרחי הוא אחד השמות הגדולים מאחורי תעשיית המוזיקה החסידית מזה שנים. שמענו עליו ככותב, מלחין ומפיק מוזיקלי של הזמרים האהובים והנשמעים ביותר. אך השנה, אזרחי התעלה על עצמו וזינק לקדמת הבמה כזמר בעצמו בסינגל "מים רבים", השיר שסחף אתו תגובות אוהדות וקהל שרק 'רוצה עוד' כבר אז הפצירו בו להתחיל לעבוד על הסינגל הבא. כעת לרגל חודש אדר – הוא משחרר סינגל חדש ומפתיע ניסים ונסיונות.

    "השיר הזה לא בא לי בהארה של רגע. מיד אחרי 'מים רבים' חשבתי עליו אבל הייתי סבלני. רציתי להפתיע את עצמי ואת הקהל עם קצב אחר, לא עם עוד בלדה שקטה וגם לא בסתם שיר קצבי, אלא שניהם, בדיוק כמו שם השיר 'ניסים וניסיונות' שמציין לכאורה ניגודים. ניסים זו מילה חיובית וניסיונות זו מילה קשה ושלילית לרובינו, אני כאן כדי לגלות סוד: הניסים הגדולים ביותר מגיעים אחרי ניסיונות קשים ומחשיכים".

    אז מה צריך לעשות? אליבא דרולי אזרחי – רק 'אל נא נתייאש מלחכות', הנס והישועה יגיעו. אם כי השאלה נותרה בעינה: – אם אין ניסיון, מהי בעצם משמעותו של הנס? דווקא הנס ערב יותר לחיך לאחר הניסיון. רולי מדמה את גלגל הניסיונות המובילים לניסים לסיפור יציאת מצרים. איך עם ישראל היה שרוי בעבדות שנים ונגאל מהגלות בדרך המפוארת ביותר, בנס מפעים שעשה היסטוריה וזכור עד היום, הלא הוא נס קריעת ים סוף.

    רולי אזרחי מביא לידי ביטוי בשיר זה את הקשיים והתמונות הפחות יפות בחיים, שם נמצאים הניסים הכי בומבסטיים ומפתיעים. "אני מזכיר גם לעצמי שבימים אפורים התקווה נמצאת, גם באכזבות ובדמעות היא שם. דווקא אז היא מחכה לנו, קוראת לנו שנאמין בבואה. אני מקדיש לכם את השיר הזה כדי שנאיר יחד על הניסיונות ונזכה לניסים מאירים וגאולה אינסופית".

    ניסים וניסיונות הוא שיר קצבי להתחבר אליו, להתרגש ממנו ולזמזם אותו כל הזמן, "עת לשמוח לרקוד וגם למחול על הכבוד וצריך גם לדעת – איך ליפול ולמעוד. עכשיו זה רק נראה, שאתה עם מסכה ומיגון מספדי הפכת לשמחה…".

    המסכה משחקת כאן את התקופה וגם את החג שבפתח, הלוואי שנוכל כבר להוריד אותה.

    "ניסים וניסיונות" | מילים ולחן: רולי אזרחי |  עיבוד והפקה מוזיקלית: V-Gold Beat Production

     



    0 תגובות