הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר: אילת בראש, ביתר שנייה

    צבי טסלר No Comments on הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר: אילת בראש, ביתר שנייה

    שירות התעסוקה מפרסם את רשימת הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר בחודש ינואר: אילת בראש עם 40.4%, ביתר עילית שנייה עם 30.9% אך עם עלייה של 5.8% בהשוואה לחודש דצמבר

    לשכת התעסוקה צילום: Yossi Zamir/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שירות התעסוקה מפרסם הבוקר (שני) את רשימת הערים שמספר תושביהן עולה על 40,000 שרשמו את שיעורי האבטלה הגבוהים ביותר במהלך חודש ינואר, שהיה כולו תחת הסגר השלישי שהחל ב 27/12 והסתיים ב-7/2.

    לפי נתוני שירות התעסוקה עולה כי בראש הרשימה ניצבה אילת עם שיעור דורשי עבודה של 40.4%, כאשר במהלך חודש דצמבר עמד שיעור דורשי העבודה בעיר על 36.92%. נזכיר כי מדיניות האיים הירוקים פעלה כחודש, סביבות מחצית נובמבר עד למחצית דצמבר. שנייה ברשימה, בפער של כ-10%, ניצבה ביתר עילית עם שיעור של 30.9%, ואחריה אום אל פחם, נצרת, טבריה ועכו עם שיעורים של 29.8%, 29.6%, 27.8% ו- 27.8% בהתאמה.

    יש לשים לב, כי בין 15 הערים המובילות ברשימה 4 הן ערים חרדיות (ביתר עילית, אלעד, בני ברק ומודיעין עילית), ב- 2 מהן שיעור חרדים גבוה (ירושלים ובית שמש), 5 מהן ערים ערביות (אום אל פחם, נצרת, שפרעם, טייבה ורהט), אחת עם שיעור ערבים גבוה (עכו) ו- 2 מהן ערי התיירות המובילות בישראל (אילת וטבריה).

    העלייה בשיעורי האבטלה, כפי שדיווח שירות התעסוקה לכל אורכו של הסגר השלישי, באה כתוצאה מהטלת מגבלות על המשק הישראלי בצלו של הסגר. כלל עיר ישראל נפגעו כתוצאה מהטלת המגבלות, אולם ארבע ערים נפגעו יותר מכולן – ביתר עילית (5.8%), אלעד (5.1%), מודיעין עילית (4.8%) ובני ברק (4.5%) – ארבעתן חרדיות. אחריהן ברשימה ניצבות קריית גת (3.6%), בית שמש (בעלת ריכוז אוכלוסייה חרדי גבוה, 3.6%), אילת (3.4%), ראש העין (3.1%) ועפולה (3%).

    לדברי ד"ר גל זהר, מנהל מחלקת המחקר והמדיניות בשירות התעסוקה, העובדה שענפי התיירות, המסחר והשירותים היו סגורים עוד בחודש דצמבר היא אשר מסבירה את שיעור דורשי העבודה הגבוה שהופיע בערים הערביות, באילת ובטבריה עוד בחודש דצמבר. לעומת זאת, בערים החרדיות ראינו עלייה גבוהה בשיעור דורשי העבודה מחודש דצמבר לחודש ינואר, זאת נוכח העובדה שבינואר הוטלו מגבלות נוספות על המשק הישראלי שעיקרן סגירת מערכת החינוך שרבים מתושבי הערים החרדיות מושפעים ממנה, בין בהיותם עובדי חינוך והוראה ובין אם נאלצו לצאת לחל"ת נוכח סגירת מוסדות החינוך שהצריכה השגחה הורית.

    מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור: "שירות התעסוקה צופה כי עם פתיחת המסחר, המלונאות ומערכת החינוך שיעור דורשי העבודה בהן יירד באופן משמעותי כבר בשבועות הקרובים. כך נוכחנו בהשפעת מדיניות האיים הירוקים על כלכלת אילת, כך גם נוכחנו בהשפעת פתיחת ענפי המסחר והתיירות בחודשים הקודמים על כלכלות הערים הללו".



    0 תגובות