רב הכותל: בקבר רחל יש לנהוג פורים כמו בירושלים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on רב הכותל: בקבר רחל יש לנהוג פורים כמו בירושלים

    רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הגאון רבי שמואל רבינוביץ שליט"א, פסק כי במתחם קבר רחל יש לנהוג לקרוא את המגילה ביום ט"ו באדר בברכה

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנה זו שבה בירושלים חל פורים המשולש, ובשבת נאלצים שוטרים ומאבטחים לשבות במקום מבלי שיש להם אפשרות לשהות בעלות השחר בלב ירושלים, פנו מפקדי המשטרה אל רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים לשאול מתי יש לנהוג פורים במתחם קבר רחל.

    יצוין כי מתחם הקבר מאז ומעולם הינו בבית לחם כידוע, אך בשנים האחרונות נבנתה חומת הפרדה המכלילה את קבר רחל בירושלים ת"ו. כמו כן חיברו את מתחם הקבר לעירוב של ירושלים. ואף השירות המוניציפאלי ניתן על ידי עיריית ירושלים, כמו חיבור המים והחשמל ששונה לפני כשנתיים והוא כיום ניתן על ידי חברת הגיחון הירושלמית הישראלית ועל ידי חברת החשמל ולא בידי עיריית בית לחם.

    על כן מכל הנ"ל פסק הגאון רבי שמואל רבינוביץ שליט"א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, כי יש לנהוג לקרוא את המגילה ביום ט"ו באדר בברכה, דמכיוון שהעירוב הכללי של העיר ירושלים כולל גם את מתחם קבר רחל ובכל ענייני המקום הרשות שנותנת את השירות המוניציפלי בשנים האחרונות היא העיר ירושלים, הרי שמתחם קבר רחל מתאחד עם העיר ירושלים, ויום הפורים נוהג בה ביום ט"ו.



    0 תגובות