ד"ר זאב לוין: "ארצות הברית חתמה על הסכם עם טאליבאן"

    אבי יעקב No Comments on ד"ר זאב לוין: "ארצות הברית חתמה על הסכם עם טאליבאן"

    דונלד טראמפ חתם על הסכם עם אפגניסטן וארגון הטרור טאליבאן מסגרת מדיניותו "אמריקה תחילה" | לא בטוח שביידן ממשיכו ראה לנגד עיניו באותה העת את התמונות שמגיעות היום מאפגניסטן כיצד המדינה קורסת ונכנעת לארגון הטרור תוך עשרה ימים | ד"ר זאב לוין מ"מכון טרומן" באוניברסיטה העברית ב"מהדורת הבוקר" על הדרמה באפגניסטן ועל ההקשר היהודי

    הנסיגה האמריקנית מקאבול בירת אפגניסטאן צילום: לא ידוע. שימוש לפי חוק 27א
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: לא ידוע. שימוש לפי חוק 27א

    ד"ר זאב לוין מ"מכון טרומן" באוניברסיטה העברית. מומחה לאפגניסטן בראיון במהדורת הבוקר אצל בצלאל קאהן: "אפגניסטן איננה מדינה נורמטיבית וטאליבאן איננו ארגון טרור בלבד. במהלך התקופה שארצות הברית שלטה באזור הטליבאן זכה בשנים האחרונות בתמיכה משמעותית מפקיסטן ואיראן וגם מסין ורוסיה המקיימות איתם יחסים דיפלומטיים, שעוד לא הסירה אותו מרשימת ארגוני הטרור שלה".

    "אחרי שארצות הברית יצאה מאפגניסטן והסיגה את כוחותיה היא חתמה על הסכם עם הטאליבאן על יציאה שקטה מאפגניסטן. בראש ההסכם כתוב ההסכם עם המדינה האיסלאמית הלא מוכרת בארצות הברית ובסוגריים, הטאליבאן. השאלה האם הארגון ישמור את האינטרסים גם הלאה". הרוסים מאוד מרוצים מהנסיגה האמריקאית, והם יהיו המרוויחים הגדולים מהנסיגה הזאת. כאשר האמריקאים יוצאים ממרכז אסיה, מחזק את רוסיה באופן יחסי מול המדינות האחרות באזור כולו" אומר לוין.

    "מי שחתם את ההסכם הזה שנתן לגיטימציה לארגון הטרור הוא דווקא דונלד טראמפ במסגרת מדיניותו "אמריקה תחילה", שאמר שלא מעניין את ארצות הברית האינטרסים באזור המזרח התיכון וביקש שטאליבאן יאפשר לארצות הברית לסגת בשלום. יש סיכוי שארצות הברית תמשיך בקו הזה. לא בטוח שביידן ראה לנגד עיניו באותה העת את התמונות שמגיעות היום מאפגניסטן".

    חשוב לציין כי בעשרים שנות המלחמה מאז הכניסה של ארצות הברית לאחר פיגועי אחד עשר בספטמבר נהרגו יותר ממאתיים אלף בני אדם, בהם אזרחים, מחבלי טאליבאן והרבה מאוד חיילים אפגנים. וכמובן 3,562 חיילים בברית נאט"ו שרובם אמריקאים מה שחיזק את נשיאי ארצות הברית לסגת מהמדינה המדממת. "אפגניסטן מורכבות אתנית מהמון שבטים ומאוד קשה לבסס שם שליטה מדינית וצבאית. אגב, ארגון טאליבאן נהנה מתמיכה של ציבור גדול ומסורתי שמתנגד להתערבות המעצמות, שבטים פאשטונים רבים מזהים את עצמם כצאצאי עשרת השבטים וזאת למרות היותם איסלמיסטים קיצוניים" מספר ד"ר לוין.

    כעת ארגון הטרור שולט על מדינה ששטחה גדול פי שלושים מישראל ואוכלוסייתה מונה יותר מ-32 מיליון נפשות. בעשרים השנים האחרונות האמריקאים השקיעו מיליארדי דולרים כדי לייצר באזור אומה אפגנית מאמץ שהתנדף בתום עשרה ימים של כיבוש של מחבלי הטליבאן.



    0 תגובות