פרשת ויצא: מערכות יחסים של צדיקים ושל רשעים

    הרב אריאל שחר 2 Comment on פרשת ויצא: מערכות יחסים של צדיקים ושל רשעים

    על קשרים אנשים, וכיצד פרידה יכולה להיות ברית \\\ הרב אריאל שחר

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדוע לבן הארמי ניסה לרמאות את יעקב אבינו כל כך הרבה פעמים, ויתירה מכך מה היה שוב ללבן לרדוף אחר יעקב ולתפוס אותו הרי באמת הפנימית שלו הוא היה מודע לכך שיעקב אבינו צודק.

    לבן הוא צבע נטול צבע ממשי מפני שהוא רקע של כל דבר מלל, אותיות ומילים, על ספר התורה נאמר כי הוא נכתב "אש שחורה על גבי אש לבנה".

    לבן הארמי טען כי גם הוא חלק מהרקע של עם ישראל, גם עליו הושתתה האומה היהודית וכי עם ישראל הגיע גם מזרעו שהרי הוא אבי רחל ולאה.

    ההתבטאות הקיצונית של לבן הארמי "הבנים בני והבנות בנותיי" היא איננה רק תפיסת בעלות או חפצון לנכס את ילדיו לשלטונו ושליטתו, אלא היא מסבירה את מלחמתו הנסתרת ביעקב אבינו:

    לבן ראה את עצמו כחלק מ"אבות היהדות" כפי שעם ישראל נבנה על אברהם יצחק ויעקב ומזרעם, כך הוא ראה את עצמו מ"אבות האומה הישראלית", "הבנים בני והבנות בנותיי".

    כל הרמאות וכל מעשיו היו להוביל את יעקב אבינו להתנהג כמוהו ובכך להחדיר את מעשי השקר והרמאות בזרע ישראל.

    ניצחון יעקב אבינו לא בושש מלהגיע כאשר יעקב אבינו מקים 'גלעד'-'מצבה' שמפרידה ביניהם "עד הגל הזה ועדה המצבה… אתה לא תעבר אלי את הגל הזה ואת המצבה הזאת לרעה" בכך יעקב אבינו שם מחיצה וחומה בצורה כי מורשתו של לבן הארמי לא תטביע חותם על מידותיו וערכיו של עם ישראל.

    מהאמור למד ה"בן איש חי" כלל עצום למערכת היחסים האנושית, הברית הטובה ביותר עם אנשי הרוע והכזב היא הפרידה והניתוק, אם יש אדם עם כוחות ואנרגיות שליליות סביבך הרי שחובה להוציא אותו מחייך, אם יש מישהו שמחליש אותך הרי ששומה עליך להקים מצבה וגלעד בינך לבינו, וזאת הברית המבוקשת שתעשה.

    מידה טובה מרובה ממידת פורענות, צדיקים ואנשי רוח ונתינה שמעצימים את האנושות הסובבת אותם, זוקפים את קומתם וגורמות להשקיע את האנרגיות בעשיה ובבניה, הרי שעליך לכרות עמם ברית של אחדות וחיבור.

    שבת שלום ומבורך!



    2 תגובות

    מיין תגובות