תיעוד ממעמד היארצייט ה- 80 לבעל ה'בית אהרן'

    אבי יעקב No Comments on תיעוד ממעמד היארצייט ה- 80 לבעל ה'בית אהרן'

    במלאת שמונים שנה להסתלקותו של בעל ה'בית אהרון' התקיים במוצאי השבת האחרונה מעמד לזכרו בהשתתפות גדולי ישראל | נכדו זקן המשגיחים הגה"צ רבי חיים וואלקין שליט"א ספד לזקנו ואמר: "המסורת המשפחתית שקיבלנו מ'הבית אהרן' לנהוג ולהחדיר ישרות אמיתית ולקבל כל אחד בחמימות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל היארצייט ה- 80 של בעל ה"בית אהרן", נערך במוצאי השבת שעברה "מעמד הזיכרון וכנס התלמידים" ע"י מוסדות 'בית אהרן' בראשות זקן המשגיחים הגה"צ רבי חיים וואלקין שליט"א. המעמד התקיים לזכרו של סבו הגה"ק רבי אהרן וואלקין זצוק"ל שהיה גאב"ד דפינסק.

    לפני תחילת המעמד התקיים כינוס ודינר מקדים בביתו של מרן המשגיח שליט"א שבו פתח המשגיח בדברי זכרונות עם תלמידיו ואמר כי: "הגאון רבי נחום פרצוביץ זצ"ל היה אומר, שמה שכתוב 'בתי מדרשות של בבל עתידים להיקבע בארץ ישראל' הכוונה היא שכל אחד יהיה עם הגישה הייחודית שלו ולא שיתבוללו בארץ ישראל לגישה הקיימת, וכך הבית מדרש הזה 'בית אהרן' יש לו הגישה המיוחדת לעורר חשק ואהבת תורה אצל הבחורים שלא מצאו כדי מידתם במקומות אחרים" אמר המשגיח.

    זקן המשגיחים הוסיף ואמר: "יש אש של לימוד דווקא כאן בבית המדרש המיוחד הזה עם ראש החבורה שליט״א, כאן מגדלים אותם עם מידות טובות ו'פיינקייט' שייצאו אנשים טובים כי להיות ״א גוטער מענטש״ זה העיקר. וזהו המסורת המשפחתית שקיבלנו מ'הבית אהרן לנהוג ולהחדיר ישרות אמיתית ולקבל כל אחד בחמימות, ומכיוון שלצערנו לא נודע לנו מקום קבורתו כבר אמרו חז"ל שמקימים ישיבה על קברו שזהו בית המדרש שהקמנו על שמו שבו אנו מחדירים וממשיכים את הערכים שלו להנחיל לדורות הלאה" סיים הרב וואלקין את דבריו.

    במעמד המיוחד שהתקיים בבית מדרשו 'נועם ה" שבנשיאותו נשאו דברים, הגאון רבי אשר וייס שליט"א גאב"ד דרכי תורה, הראשון לציון מרן הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, הגאון רבי יוסף אפרתי שליט"א ראש בית מדרש להלכה והתיישבות ועוד. את המשא המרכזי נשא נכדו המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין שליט"א, במעמד תלמידיו ובני קהילתו, ובהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

    בין הרבנים שהשתתפו: הגאון רא"י פינקל שליט"א ראש ישיבת מיר, רבי נצ"י שפירא שליט"א ראש ישיבת שערי שמועות. רבי משה אלישיב שליט"א בנו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, רבי אליעזר צבי סילבר שליט"א ראש ישיבת דרך חכמה. הרב אליהו שלזינגר שליט"א רב שכונת גילה, רבי יהודה בריטקופף שליט"א רב קהילת חסדי נפתלי, רבי דניאל ביטון שליט"א ראש מכון המאור, מנהלי מוסדות ואישי ציבור.



    0 תגובות