פרשת "בשלח": "ההבדל בין חלומות ושאיפות לפנטזיות ודמיונות"

    הרב אריאל שחר 1 Comment on פרשת "בשלח": "ההבדל בין חלומות ושאיפות לפנטזיות ודמיונות"

    "מדוע האיסור לשקר כל כך חמור ביהדות, ומה רע בכח הדמיון"?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדוע מכת בכורת היוותה מכת מחץ לפרעה עד כדי שליחת בני ישראל מארצו?

    ההבדל בין אמת לשקר אחד הוא האמת היא המציאות הנוכחית, שקר הוא הרצון לחיות במקום אחר ולשנות את המציאות הקיימת, מי שחיי בחיי שקר חי במקום לא לו, הדמיונות והפנטזיות לוקחות אותו למקומות ולמחוזות אחרים בהם הוא לא נוכח במציאות. מסיבה זו אומרים חז"ל "מדבר שקר תרחק" אל תתן לתשוקות השונות להזיז אותך ממקומך.

    שבירת המיתוס המצרי פרעוני של "לי יאורי ואני עשיתיהו" כמו גם כוחות האלילות של מצרים באו לקיצם במכת בכורות, מפני שפרעה כבכור פחד למות ובכך גילה לכולם את השקר הגדול כי הוא בשר ודם רגיל ולא אליל, כך במכת בכורות החלה להופיע קיום מציאת ההשגחה העליונה והמשיכה לאחר מכן בטביעתם בים סוף.

    לכל אדם יש אתגרים והתמודדויות שהוא מסיט מבט ומתעלם מהם, הבחירה הגרועה הזאת בתת מודע, גורמת בטווח הארוך נזק בלתי יתואר לאדם. על האדם לבחור מתוך מודעות והתאמצות הנפש בקבלת החלטה ולפעול על פיה, גם אם היא החלטה של שב ואל תעשה, היא צריכת להיות מתוך 'החלטה מודעת' ללא מרכיבי עצלנות ושאר תירוצי כזב.

    לחיות עם ולהרגיש בלי או לחיות בלי ולהרגיש עם, לא לדעת מה היכולת ומה הכלים, כמו גם לא לדעת מה הפער בין הרצוי למצוי אינם חיים מתוקנים. צריך להנכיח את המציאות בתוך השאיפות וביחד עם המציאות ומגבלותיה לשנות ולהשיג את היעדים והמטרות.

    חלומות ושאיפות כן. דמיונות וכזבים, לא ולא!

    שבת שלום ומבורך!



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ישר כוח הרב אריאל אני פשוט נהנה כל שבוע מדבריך הערבים