בשל זיהום אוויר: קנס כבד הוטל על נמל אשדוד

    נתי קאליש No Comments on בשל זיהום אוויר: קנס כבד הוטל על נמל אשדוד

    המשרד להגנת הסביבה הטיל על חברת נמל אשדוד קנס כספי כבד בסכום של כמעט מיליון וחצי שקלים עקב הפרת הוראות בעניין זיהום אוויר | ראש אגף איכות אוויר: "להוראות יש חשיבות רבה לשמירה על בריאות הציבור והסביבה, לא נאפשר לחברות ולמפעלים לנהוג ברשלנות ולהפר את ההוראות או לא לעמוד בדרישות הסביבתיות"

    צילום: פלאש 90
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשרד להגנת הסביבה הטיל על חברת נמל אשדוד עיצום כספי בסך 1,497,920 מיליון שקל, בגין הפרות של הוראות שניתנו לחברה על-ידי המשרד לשם מניעה וצמצום של זיהום האוויר ממקור פליטה לפי חוק אוויר נקי.

    העיצום הכספי הוטל על חברת נמל אשדוד בגין מספר הפרות של ההוראות, הכוללות אי התקנה של אמצעים שנועדו למנוע את זיהום האוויר במועדים שנקבעו לכך – אי התקנה של מדלים לפריקה רציפה של מטעני צובר (גרעינים, גופרית ופטקוק) ואי התקנה של מסוע (אמצעי שינוע) ואחסון ביניים מתאים עבור מטעני צובר (גרעינים, גופרית ופטקוק).

    חברת נמל אשדוד מחזיקה בהוראות לעניין מקור פליטה, המתעדכנות מעת לעת על ידי המשרד להגנת הסביבה. בישיבות וסיורים שנערכו בנמל נמצא, כי קיים עיכוב בבנייה ובהצטיידות באמצעים הכרחיים למניעת פליטות לאוויר, וכי אלו לא יותקנו בהתאם לקבוע בהוראות עד לתאריך שנקבע. לאור זאת, שלח מחוז דרום של המשרד מכתב התראה לחברה ודרש עמידתה בהוראות.

    ראש אגף איכות אוויר ושינויי אקלים במשרד להגנת הסביבה, ד"ר צור גלין: "להוראות שנותן המשרד לחברות ולמפעלים יש חשיבות רבה לשמירה על בריאות הציבור והסביבה, לא נאפשר לחברות ולמפעלים לנהוג ברשלנות ולהפר את ההוראות או לא לעמוד בדרישות הסביבתיות. המשרד ימשיך לפקח על הקיום והעמידה בהוראות לפי חוק, כדי לשמור על האוויר של כולנו" אמר.

     



    0 תגובות