חיים רמון: "ברמה האישית כדאי לנתניהו לקחת את העסקה"

    מהדורת הבוקר No Comments on חיים רמון: "ברמה האישית כדאי לנתניהו לקחת את העסקה"

    שר המשפטים לשעבר, חיים רמון בריאיון ל'קול חי': "ברמה האישית כדאי לנתניהו ללכת לעסקה, הוא יבזבז שנים של משפט וגם אם יזוכה מהשוחד הוא יורשע לבסוף במרמה והפרת אמונים; השופט אהרן ברק לא דואג לנתניהו, אלא למערכת שהוא בנה, להפיכה המשטרית שלו שעלולה להתנפץ. וגם יש לו הכרת הטוב לנתניהו שעד 2017 היה עובד שלו ומנע בגופו פגיעה במערכת המשפט"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים לשעבר, חיים רמון שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר והתייחס לחשיפה על השימוש המשטרתי בתוכנת פריצה מתוחכמת לריגול אחר אזרחים ללא צו: "מדהים אותי שאנשים נדהמים כשהיועץ המשפטי כותב מכתבים. זכויות אזרח בישראל נרמסות על ידי המשטרה והפרקליטות זה שנים. רק לאחרונה ניתן פסק דין בבית המשפט העליון שהכשירה פריצה לא חוקית שנעשתה על ידי חוקרי המשטרה. 99,9% מהבקשות של המשטרה להאזנות סתר מתקבלות על ידי שופטים כמעט כחותמת גומי. אלה דברים ידועים", אומר רמון.

    לדבריו "הזעזוע הוא מלאכותי, הכי צבוע בעיני הוא המכתב של היועמ"ש. לפני עשרה ימים הכשיר העליון פריצה לא חוקית למכשירי טלפון. זה מעשה של יום יום. העץ המורעל ממשיך לתת פירות מורעלים וכל הניסיונות לחוקק בישראל חוק רציני שיאסור על שימוש בראיות שהושגו בדרכים לא חוקיות – מטורפדות מזה שנים על ידי הפרקליטות בתמיכה של בתי המשפט".

    רמון הביע תקווה כי "הדבר היחידה שטוב אולי בכל הנושא הזה של NSO שבאמת נתחיל להגן על זכויות נאשמים, עדים ואזרחים. אבל אני בספק. אולי אני תמים – לא מבין על מה הצעקה, זה חדש? הכי גרוע זה מפלגות שדיברו כל הזמן על זכויות אזרח – נאלמות דום בעניינים האלה בשנים האחרונות כאשר יקיריהם בפרקליטות הם אלה שמובילים את הדריסה היום יומית".

    לאחר מכן התייחס רמון לעסקת הטיעון האפשרית בין נתניהו לפרקליטות: "מאחורי כל איש ציבור יש גם משפחה ואיש פרטי וברמה האישית הייתי ממליץ לו ללכת על העסקה, אם לא עסקה מה שיקרה זה שהמשפט הזה ימשך 4-5 שנים, בסופו של דבר להערכתי הוא יזוכה מהשוחד ויורשע במרמה והפרת אמונים ובגלל גילו והתמשכות המשפט הוא יקבל להערכתי מאסר שיומר בעבודות שירות של תשעה חודשים וקלון כמובן. הוא כבר לא איש צעיר וחבל".

    עם זאת, הוסיף רמון: "ברמה הציבורית תקשיבו מה אומר אהרן ברק ותבינו למה אסור לנתניהו לעשות את זה, ברק לא דואג לנתניהו. הוא דואג מאוד שמערכת המשפט שהוא בנה – שהיא הפיכה משטרית, העמדת מערכת המשפט מעל המערכת הדמוקרטית – עלולה להתפרק. והסיבה השנייה היא שיש לו הכרת הטוב, נתניהו עד 2017 היה עובד שלו – מנע בגופו כל פגיעה במערכת המשפט כפי שבנה אותה ברק. ברק היה מבאי ביתו. סיבה נוספת היא כדי שיבינו שאם אתה טוב עם המערכת בסופו של דבר, גם אם הסתבכת, היא תגמול לך".

    "בלי השוחד נתניהו היה נבחר ומגיע ל-61", טוען רמון. "אם הוא ייעלם לתקופה מהמערכת הציבורית, זה יהיה תחילת הסוף של הממשלה. אבל האיום הכי ממשי על הקואליציה זה רע"מ – היא הגורם היחיד שיש לו את האפשרות להפיל את הממשלה. עד כה בכל פעם שהיה מצידם איום ממשי -בסוף התקפלו בפניהם".



    0 תגובות