ח"כ ארבל: "חוק הגיוס בא ואומר לבני הישיבות לסגור את הספר"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ ארבל: "חוק הגיוס בא ואומר לבני הישיבות לסגור את הספר"

    ח"כ משה ארבל בריאיון ל'קול חי': "הנקודה המרכזית בחוק הזה שהיא אסון מבחינתו – שנגמרה התקופה של ההכרה בלומדי התורה כזכאים לדיחוי ויצירת מכסות שמבקשות לגייס לצבא 55,500 בני ישיבות בעשור וחצי הקרובים. אין לנו בעיה עם גיוס של אלו שאינם לומדים בישיבות, אך החוק הזה אומר שלא משנה אם אתה לומד תורה או לא עליך להתגייס"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה ארבל שוחח עם איתי גדסי ויעקב פרידמן במהדורת הבוקר והתייחס למפלגה שספגה הקואליציה בחוק הגיוס: "בסוף אנחנו ממתינים שממשלת הזדון הזו תעבור מן הארץ. המשמעות הפנים קואליציונית היא אדירה, מדובר על סדק שנוצר בתוך הקואליציה. החלטה של חברת כנסת לפעול על דעת עצמה בלי אישור הסיעה היא משמעותית".

    לדבריו "זו הייתה הפתעה מוחלטת ואני בהחלט מברך על כישוריו של חברי ינון אזולאי שמסתבר בדיעבד מדבריה של ח"כ זועבי שגם לכבודו היא עשתה את זה".

    ארבל הסביר: "בסוף זו דינאמיקה, זה מלמד על חוסר אמון בקואליציה וככל שהוא גובר יהיו עוד אנשים שירצו להתבטא עצמאית ואנחנו נפעל כדי שזה יחזור על עצמו".

    ארבל נשאל על ה'סכנה' שבחוק הגיוס והסביר: "הנקודה המרכזית בחוק הזה שהיא אסון מבחינתו – שנגמרה התקופה של ההכרה בלומדי התורה כזכאים לדיחוי ויצירת מכסות שמבקשות לגייס לצבא 55,500 בני ישיבות בעשור וחצי הקרובים. לגבי גיוס לצה"ל למי שלא תורתו אומנותו – אין לנו שום בעיה. הנקודה היא שקובעים מכסות בחקיקה ולא בהחלטת ממשלה שאומרות שלא משנה אם אתה לומד תורה, לא לומד – לא משנה – צריך להביא ראשים חרדים לצבא. זה פשוט לבוא לאנשים שלומדים תורה ולהגיד להם 'סגרו את הספר".

    לדברי ארבל: "מהרגע שחוקק חוק הגיוס היו עליו עתירות, חוק טל בזמנו לא נחקק על ידי אדם שלא מבין במשפטים – ניסח אותו אדם שהיה שופט עליון, השופט טל המנוח. מה שעשו כאן זו דרישה למחוק את הזהות של לומדי התורה. הבקשה הזו היא איוולת ומי שנתן החלטה נכונה בזמנו היה השופט גרוניס רק שלצערי הוא היה בדעת מיעוט".

    לאחר מכן התייחס ארבל לתחקיר כלכליסט על השימוש המשטרתי בתוכנת פריצה לחדירה לניידים של אזרחים ללא צו: "מדובר באסון לאומי – אני לא מגזים – אם אכן אפילו 50 אחוז מהתחקיר מדויק. המחוקק התייחס להאזנות סתר ולפעמים זה מציל חיי אדם ובהחלט צריך משטרה צריך שיהיו לה הסמכויות האלה, אלה שהיא חייבת לבצע את זה אך ורק על פי הוראות החוק".

    לדברי ארבל "התחקיר הזה מלמד על התנהלות שמזכירה אמוד את הק.ג.ב ברוסיה. זה לא נושא של ימין ושמאל או קואליציה ואופוזיציה. עלינו למגר את התופעה הזו".



    0 תגובות