ההתפרעויות בנגב: 4 כתבי אישום הוגשו נגד נאשמים מהפזורה הבדואית

    ישראל רובין No Comments on ההתפרעויות בנגב: 4 כתבי אישום הוגשו נגד נאשמים מהפזורה הבדואית

    במהלך ההתפרעויות האלימות הלאומניות בהם הונפו דגלי פלסטין, על פי כתבי האישום, הנאשמים, בצוותא חדא, כאשר חלקם רעולי פנים, השתתפו בהתפרעויות סמוך לעבודות נטיעה בצמתים ויידו אבנים לעבר ניידות משטרה ושוטרים

    הפזורה הבדואית צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרקליטות הגישה היום (חמישי) קצר לבית משפט השלום בבאר שבע, 4 כתבי אישום נגד 16 נאשמים מהפזורה הבדואית, ביניהם 3 קטינים בני כ-17, בגין התפרעויות והפרות סדר בשבוע שעבר בעקבות הנטיעות בנגב.

    בבקשות המעצר ציינה הפרקליטות, כי מסוכנותם של הנאשמים מתעצמת נוכח נסיבות ביצוען של המעשים, בשעה שכוחות המשטרה פרושים ברחבי הנגב, מתמודדים עם התפרעויות ועם הפרות סדר המוניות, חסימות כבישים ויידויי אבנים אשר מסכנים את ביטחונם ושלומם של הציבור בכלל ושל המשטרה בפרט.

    כפי שצוין בכתבי האישום, החל מתאריך 11.1.2022, בעקבות עבודות נטיעה של עצים שבוצעו במקומות שונים בנגב, על ידי הקרן הקיימת לישראל התפתחו הפרות סדר רבות והפגנות אלימות ברחבי הנגב בתגובה לנטיעות. במהלך ההפגנות הונפו דגלי פלסטין ונקראו קריאות בגנות משטרת ישראל ועל הנכונות למות כשהידים עבור האדמה.

    עקב כך, נערכו כוחות רבים של משטרה על מנת לאבטח את עבודת הנטיעות, את כלי העבודה ואת העובדים, וכן על מנת למנוע כניסה של מתפרעים לשטחי העבודה במטרה להפריע לעבודת הנטיעות ולדאוג כי צירי התנועה הראשיים יישארו פתוחים ובטוחים לנסיעה.

    על פי כתבי האישום שהוגשו, הנאשמים, בצוותא חדא, כאשר חלקם רעולי פנים, השתתפו בהתפרעויות סמוך לעבודות נטיעה בצמתים שונים בכביש 31 וליד שגב שלום, ויידו אבנים לעבר ניידות משטרה ושוטרים. כמו כן, חלק מהנאשמים הבעירו צמיגים וחסמו את צירי התנועה.

    בין היתר, המתפרעים רצו לכיוון רכבים של אזרחים שנאלצו לעצור בעקבות חסימות, קפצו על רכבם וזרקו אבנים גדולות.

    כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של התפרעות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, מעשי פזיזות ורשלנות ועוד.

    התיקים נחקרו ע"י תחנת עיירות וערוער במשטרת ישראל.

    הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. "מעשיהם מלמדים על מסוכנותם, על תעוזתם, על העדר מורא החוק, ועל העדר אפשרות לתת בהם את האמון הדרוש לצורך שחרורם לחלופת מעצר", צוין בבקשת המעצר.



    0 תגובות