אסון מירון: מתווה הפיצויים: חצי מיליון ש"ח לכל משפחה כסיוע ראשוני

    איתי גדסי No Comments on אסון מירון: מתווה הפיצויים: חצי מיליון ש"ח לכל משפחה כסיוע ראשוני

    לאחר סחבת ארוכה ומיותרת, שר האוצר ליברמן ושר המשפטים סער יביאו מתווה פיצויים למשפחות הנפגעים באסון מירון. על פי המתווה כל משפחה תקבל סיוע ראשוני של חצי מיליון ש"ח, שיקוזז לאחר קבלת הפיצויים למשפחות. ח"כ אשר: "זו חובתה של המדינה למשפחות שזכאות לקבל את הפיצויים בדין ולא בחסד"

    צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר עיכובים רבים למרות תחנוני המשפחות ונבחרי הציבור החרדי, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער סיכמו על מתווה סיוע למשפחות 45 הרוגי האסון בהר מירון. המתווה יובא לאישור הממשלה.

    במסגרת המתווה מוצע להעניק סכום של כ-500 אלף שקלים למשפחה כסיוע ראשוני. ככל שיתקיימו הליכים משפטיים, יקוזזו סכומים אלו מהסכומים שיפוצו המשפחות, כשקבע מי יהיה הגורם המפצה.

    פורום משפחות אסון מירון הגיב להודעה על הפיצויים ומסר: "ישנם דברים שהם מעבר לכל פוליטיקה – טוב עושה הממשלה שמגלה אחריות ומפצה את משפחות ההרוגים.

    אנו מברכים על העובדה כי הממשלה התייחסה ברצינות לנזק העצום שנגרם למשפחות והגיעה למתווה מוסכם בנוגע לסיוע הנדרש.

    אנו מברכים את חבר הכנסת יעקב אשר שפעל ללא לאות מאז האסון לדחיפת מתווה הפיצויים, לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשר המשפטים גדעון סער שעמלו על הכנת מתווה מוסכם, וליו"ר הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן שלוותה את המשפחות".

    יוזם חוק הפיצויים למשפחות נפגעי אסון מירון, ח"כ יעקב אשר בירך על ההחלטה: "אני מברך את שר המשפטים גדעון סער על ההחלטה לקדם עם משרד האוצר מתווה פיצויים למשפחות נפגעי האסון במירון, כפי שסוכם בשיחתנו לפני שלושה שבועות לאחר הדיון בוועדת השרים בהצעת החוק שהגשתי. מוטב מאוחר מלעולם לא, זו חובתה של המדינה למשפחות שזכאות לקבל את הפיצויים בדין ולא בחסד".

    שר האוצר אביגדור ליברמן אמר לאחר ההחלטה: "האסון שאירע במירון הוא בסדר גודל לאומי ואת תחושת האובדן והכאב הקשים חוות קודם כל המשפחות ואיתן כל מדינת ישראל. מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב. את הכאב לא ניתן לבטל ואת הקורבנות לצערנו לא ניתן להשיב אך נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות ונפעל בכל אמצעי הזהירות בכדי למנוע את האסון הבא".

    שר המשפטים גדעון סער אמר: "האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. המעט שיכולה לעשות הממשלה היא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו. המתווה שהנחנו היום על שולחן הממשלה נותן סיוע מיידי באופן המקל, עד כמה שניתן, על המשפחות".



    0 תגובות