גפני בריאיון: "היו לי שיחות עם כץ בימים האחרונים, אין מהלך להצטרף לקואליציה"

    אסתי פלד No Comments on גפני בריאיון: "היו לי שיחות עם כץ בימים האחרונים, אין מהלך להצטרף לקואליציה"

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בריאיון "מהדורה המרכזית" התייחס לעסקת הטיעון של נתניהו ואמר, "לא הייתי ממליץ לו ללכת לעסקה". על עזיבת דרעי את הכנסת: "הגוש לא בנוי על איש אחד כזה או אחר". על מנסור עבאס: "לא סומך עליו, הוא גם יצביע שכדור הארץ מרובע". על שר הדתות: "לא זוכר ח"כ חילוני שעשה כזה נזק ליהדות"

    צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני התראיין הערב (חמישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי רבינא והתייחס לעסקת הטיעון עם נתניהו שמסעירה את העם בישראל בימים האחרונים, גפני הבהיר, "לא המלצתי לו ולא אמליץ לו ללכת לעסקת טיעון. זה ברור לחלוטין שלא היו מעמידים ראש ממשלה בעולם המערבי ובוודאי לא חקירות מהסוג הזה כפי שעשו לנתניהו".

    גפני תקף את רשויות אכיפת החוק והוסיף, "רואים את זה שרצו להחליף את השלטון. רצו שהציבור הדתי המסורתי לא יהיה בשלטון אלה שלטון אתאיסתי. הוא היה בשלטון באופן חסר תקדים ולכן הם פתחו בחקירות בכל מיני נושאים שאין לזה משמעות מבחינת השחיתות השלטונית".

    על האפשרות של חתימה על ההסכם אומר גפני, "ללכת למשפט צריך הרבה כסף והרבה אנרגיות ולכן יש כאלה שאומרים לו שיילך עד הסוף כדי להוכיח את חפותו זה נכון, ויש כאלה שאומרים לו לך לעסקת טיעון וגם הם צודקים. אני מתפלל בשבילו".

    על הפרסום כי בכיר ביהדות התורה לא פסל הצטרפות לממשלת השמד לאחר עסקה עם נתניהו הבהיר גפני, "אני מציע לא לקחת את האמירות של הכתב הזה, אנחנו הלכנו עם הליכוד גם עם שמיר וגם עם שרון. הלכנו עם הימין בגלל שהציבור המסורתי שם. גם אם נתניהו יאלץ לעזוב אם לא יהיה חריגה עם מישהו שיהיה בראשות הליכוד אנחנו נלך איתו".

    גפני שב והבהיר, "לא נלך לממשלה שבאה להרוס את היהדות. אין חלקים ביהדות התורה אני מדבר עם כל חברי הכנסת, לא יתקיים שום דיון על העניין הזה. כולנו ממתינים לראות את תוצאות ההחלטה על עסקת הטיעון".

    ח"כ גפני התייחס לאפשרות כי כץ ייקח את מושכות ההנהגה בליכוד ואמר, "אם ישראל כץ יחליט ואני לא חושב שהוא יחליט, היה לי הרבה שיחות עם כץ גם בימים האחרונים, אין מהלך כזה להיכנס לקואליציה הנוכחית. כולם רוצים שהיא תעבור מהעולם".

    גפני לעג לליברמן על אמירותיו נגד הצטרפות החרדים ואמר, "ליברמן לא מחליט על כלום, הוא יכול ללכת על גחונו אנחנו לא נהיה שותפים שלו. אז בינתיים מה שליברמן אומר זה כדי להפוך את עצמו לביריון קשקשים".

    גפני לא מתרגש מהשיחה בין בנט לפרוש שהודלפה ושם כביכול הביע בנט אמפתיה לציבור החרדי, "אם בנט רגיש לעניין הזה שאנחנו לא בקואליציה, הוא לא צריך להעביר סדרה של דברים שהם נגד היהדות. אם כנים היו דבריו הוא לא היה מעביר חקיקה והחלטות שפוגעים בציבור החרדי עצמו, זה מעיד על מעשיו. אני לא מאמין לבנט, זו אמירה מהשפה ולחוץ".

    על רקע הפלת חוק הגיוס במליאה אמר גפני כי ייתכן והחוק יעבור, "אם יעבירו את חוק הגיוס נלחם בו כי הוא חוק רע מאוד שהתבשל על ידי ליברמן. אנחנו סבורים וכך עם ישראל סובר בכל הדורות, שאין צבא ללא צבא של לומדי תורה, כך היה גם בימי דוד המלך, חי למדו תורה וחצי שירתו בצבא".

    גפני תקף את המכסות בחוק ואמר, "כל המושג של מכסות זה מושג מעוות. לא נסכים לכל דבר, לא בג"ץ ולא הכנסת יחליטו על מי שרוצה לשבת וללמוד. חצי מהעם אצל דוד המלך התחלף ביניהם, אבל עכשיו הנוער החילוני לא לומד כלום ביהדות. מגדלים דורות של בורים שאין להם מושג ביהדות. והנוער החרדי לוקח את זה על עצמו ולומד תורה".

    גפני הוסיף גם "בזמן שהעבירו את חוק אצל איילת שקד זה היה נורא ואיום, אנחנו מכוונים שיהיה חוק שיהיה משפט אחד: "כל מי שתורתו אמנותו יוכל לשבת וללמוד תורה". הרבי מפוניביז' אמר שהוא לא נכנס לכנסת כי הוא צריך לקרוע קריעה".

    יו"ר יהדות התורה ציין כי אינו סומך כלל על מנסור עבאס, "אני לא ביקשתי ממנו שלא יצביע בעד ולא נגד, ברור לחלוטין שמנסור עבאס יצביעו עם הקואליציה גם אם יגידו שכדור הארץ מרובע, אין כאן שום אידאולוגיה. הרי אנחנו גם מיעוט ויש דברים שלעולם לא נצביע גם אם נהיה בקואליציה ויאיימו עלינו, כנראה שאצל עבאס זה לא כך. כל עוד שהוא יחליט שהא בקואליציה אי אפשר לבנות על מנסור עבאס".

    גפני תקף את שר הדתות על רקע מבול הרפורמות ההרסניות ליהדות ולזהות היהודית, "כל אחד נידון לפי מעשיו, מעשיו של כהנא הם חרפה לעם היהודי, הם רק גורמים נזק ליהדות והמדינה. כל תחום שהוא עוסק הוא עושה נזק, הוא רוצה למצוא חן בעיני הציבור האנטי דתי כמו יוליה מלינובסקי, תגיד לי מי שותפך ואגיד לך מה אתה. לא זוכר שר דתות ובכלל חבר כנסת חילוני שעשה נזק כל כך גדול ליהדות במדינה כמו כהנא".

    גפני לא התרגש כלל מהבטחות ימינה לשמירה על היהדות במדינה, "כל מה שימינה אומרת אתה יכול לעטוף בנייר צלופן ולזרוק. המילים שלהם אין להם שום משמעות. ימינה לא שומרת אלה מחריבת היהדות. אם שומר כזה אני מציע שנחפש חברת אבטחה אחרת".

    על המצב כעת בציבור החרדי אמר גפני, "החכמים אומרים מפני חטאינו גלינו מארצנו, ולכן צריך לעשות מעשים טובים ולימוד תורה. כך ימהר היום לבוא להחליף אותם. כי כל יום שעובר ההרס גדל".

    על רקע הליכתו של דרעי מהכנסת בגלל עסקת הטיעון אומר גפני, "הגוש לא בנוי על איש כזה או אחר, גם בהקשר של נתניהו וגם דרעי. הוא לא מתפטר מראשות ש"ס, הוא ממשיך להיות בישיבות בכנסת ושל ראשי האופוזיציה, הגוש הוא אידאולוגי, לכן ברגע שהוא יוצא מהכנסת הגוש ימשיך לעבוד יחד איתו ונמשיך להיאבק בממשלה הרעה הזו".

    עוד הוסיף גפני, "הסיפור של המשפט של נתניהו זה היה קודם וגם אצל דרעי. זה גם מראה על התנהלות של ראשי מערכת אכיפת בחוק. במקרה אחר היה אפשר לגמור את זה עם כופר. כאן נוהל מאבק כדי להחליש אותו ואני שמח שהוא לא נחלש".

    גפני תקף בחריפות את הרפורמים שהבהירו סוף סוף לציבור היהודי כולו את כוונותיהם האמיתיות להרס היהדות, "היו שטעו לחשוב שרפורמים חזרו בתשובה, ועכשיו כולם ראו מה שתמיד ידענו שגדול שונאי היהדות הרפורמים שתקעו סכין בלב היהדות, רוצים להחריב הכל. יש כאן מלחמת תרבות שמתנהלת בין היהדות לשונאיה".

    על המאבק בחלוקת הנציגות בוועדות אומר גפני, "אתמול יו"ר הכנסת אמר לי שהוא רוצה לעשות ישיבה איתי ועם עוד חברים כדי ליישב את ההדורים. אין פער כזה בכנסת ובהחלטת הבוחר. זה משמעות לא טובה לוועדות הכנסת, שהאופוזיציה לא שולחת את נציגיה, הוועדות הם כלי המלחמה בכנסת. צריך להמשיך את המאבק בממשלה הרעה הזו גם בוועדות. אין להם את הצורך לגייס אנשים להיאבק, יש דיונים שאנחנו לא מסכימים להם, ברגע שאין לנו נציגים זה מחליש את הכוח שלנו".

    גפני הבהיר כי הציבור החרדי ייצא להפגנות רק בהוראת גדולי ישראל, "אנחנו יוצאים להפגנות שגדולי ישראל מורים לנו, אני תומך בהפגנות אבל רק בהוראת גדולי ישראל יצאו להפגנות ואנחנו מביאים את הדברים בפני גדולי ישראל".

    בסיום הריאיון התייחס גפני למתווה הפיצויים לנפגעי אסון מירון, "כשאנחנו הבאנו את המציאות הזו בה לא משלמים את הפיצוי, זה עוול מוסרי חברתי, אם אכן יתממש הפיצוי זה יפסיק את העוול הנורא שהיה עד כה. והמשפחות המסכנות שאיבדו את יקריהם באסון הנורא הזו".



    0 תגובות