חלק נוסף בתחקיר: המשטרה חדרה לניידים של ראשי ערים

    אתר קול חי 1 Comment on חלק נוסף בתחקיר: המשטרה חדרה לניידים של ראשי ערים

    על פי הפרסום הנוסף בסדרת התחקירים, המשטרה חדרה לניידים של ראשי ערים ללא צו אך לא מצאה ראיות לשחיתות. למרות זאת, בוצע מעקב מעקב גם אחר בני משפחתם של ראשי הערים שבחלק מהמקרים הוביל למעצרם ולחקירתם – אך לבסוף לא נמצא דבר

    General view of the Lahav 443 police unit headquarters in the city of Lod on November 4, 2019. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ìäá 433 áðééï îáè àéìåñèøöéä îùèøä úçðä צילום: Flash90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ב'ידיעות אחרונות' וב'כלכליסט' מתפרס הבוקר החלק הרביעי בתחקיר אודות השימוש המשטרתי בתוכנת ריגול לחדירה לניידים של אזרחים לכאורה ללא צו. על פי הפרסום הבוקר (ראשון), המשטרה שתלה תוכנת ריגול בטלפונים של 3 ראשי ערים, ללא ראיות וללא צו בית משפט. בשלושת המקרים לא נמצא דבר בשיחות – אך המשטרה השתלטה גם על טלפונים של קרובי משפחתם.

    עוד על פי הפרסום, כל שלושת התיקים של אותם ראשי ערים נסגרו בלי כתבי אישום, אבל זה הוביל לכך שאותם ראשי ערים נחקרו, נעצרו, נערכו חיפושים משפילים בבתיהם, בני משפחותיהם, עוזרים וחברים גם נעצרו וזומנו לחקירות. באחד המקרים לא נמצא דבר בטלפון של ראש העיר, אז החליטו להאזין לאשתו ושמעו אותה מדברת עם אשתו של קבלן בעיר שיחה חברית בלבד. על בסיס זה בילה ראש העיר לילות במעצר ולבסוף התיק נסגר.

    במשטרה מסרו בתגובה, כי המשטרה "פועלת אך ורק על פי חוק. כל פעולותיה בהקשר של האזנות סתר מתבצעות רק באמצעות צווים שהוצאו כדין בחתימת שופט. ככל שיש בידיכם חומרים שיש בהם להצביע על ביצוע עבירה שלכאורה נעשתה נבקש כי תעבירו במהירות האפשרית לרשויות".

    השר לביטחון פנים, עמר בר לב הגיב לפרסום בשיחה עם רדיו 103: "ב־5-4 ימים האחרונים אגף החקירות של המשטרה הפסיק לעסוק בפשיעה, כל מה שהוא עוסק בו זה באירועים שמתפרסמים ב'כלכליסט' מדי יום. המשטרה והיועמ"ש בדקו את כל האירועים שפורסמו והם התבררו כלא נכונים".

    בשיחה עם 'כאן חדשות', התייחס בר לב למעקב אחר ראשי הערים: "זה קרה לפני 6 שנים, הכל נעשה על-פי צו בית משפט".

    בר לב נשאל: "זו הגרסה של המשטרה?"

    בר לב: "אני מפסיק להתעסק עם זה. כל מה שפורסם עד עכשיו ב"כלכליסט" – לא נכון. יש מישהו במשטרה, סביר להניח מהעבר, שמעביר לידיעות והעיתון משלים איך שהוא מבין".

    שרת הפנים, איילת שקד הגיבה לפרסום: "אם זה נכון מדובר במהלך מסוכן לדמוקרטיה הישראלית. את הכלים האלה אסור להפעיל על אזרחים נורמטיביים שאין ראיה ממשית שקושרת אותם לביצוע פשע חמור. הם נועדו למלחמה בארגוני פשע. היועמ״ש צריך לפרסם את דו״ח הבדיקה בהקדם. מיום כניסת הכלים האלה לשימוש".

    ביום חמישי האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט למפכ"ל המשטרה על הקמת צוות לבדיקת הטענות בנוגע לפריצות לטלפונים הניידים באמצעות "פגסוס".

    ביום שישי, הפיץ המפכ"ל, קובי שבתאי איגרת לשוטרים, בה כתב: "אין ולא היה תרחיש שבו באופן ממוסד ושיטתי פגעה משטרת ישראל בפרטיותם של אזרחים ומפגינים תמימים. ואין כל בסיס לטענות בדבר משטרה אשר מרגלת אחר אזרחיה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אמנם זה לא בסדר שהמשטרה משתמשת בתוכנות האזנות הסתר המשוכללות על אזרחים, אבל אפשר, מאידך, להבין אותה ולו במקצת, כשהיא באה לעשות זאת, לגבי ראשי ערים מסוימים…
      באמת אין מדובר פה במשפחות פשע, אבל מבחינת פשע של הצווארון הלבן והגנבות, ראשי הערים, כמעט כולם, היו נתונים בשלב זה או אחר, בחקירת משטרה. זה עומס בלתי נסבל על המשטרה וזאת בגלל שהעיריות הן מקום אידיאלי, לגנבות ולמעילו ולשוחד וכל שאר הפשעים של הצווארון הלבן.
      נוח וגם אני הייתי מעדיף, שהמשטרה תשתמש בתוכנות הללו, נגד הפושעים שמנסים לשחוט ומאיימים על ראשי הערים, אבל מצד שני, בגלל המשאבים המעטים שלה, היא לא מסוגלת להתמודד עם כל השוחד, הגנבות והמרמה, שמתגלה בעיריות השונות בארץ.