הפגנת תמיכה בוועדת חקירה לפרשת הצוללות מול משרד רה"מ

    ישראל רובין 1 Comment on הפגנת תמיכה בוועדת חקירה לפרשת הצוללות מול משרד רה"מ

    לקראת ההצבעה בממשלה על ועדת חקירה לפרשת הצוללות: שיירת האלופים עלתה עם התנועה לאיכות השלטון מלטרון והתייצבה מחוץ למשרד ראש הממשלה במטרה לתמוך בהחלטה להקים ועדת חקירה

    צילום: בן כהן
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת ישיבת הממשלה, בה תעלה לדיון ההצבעה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השיט, עלו הבוקר (רביעי) מלטרון למשרד ראש הממשלה כמאה רכבים ובהם צמרת מערכת הביטחון לשעבר עם פעילים רבים של התנועה לאיכות השלטון וארגון חקירה עכשיו. המחאה התמקמה מול משרד ראש הממשלה.

    צילום: בן כהן

    צילום: בן כהן

    יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "אחרי שלוש שנים של מאבק ציבורי שהובילה התנועה לאיכות השלטון, באמצעות עתירה לבג״ץ, רתימת עשרות רבות של בכירים לשעבר במערכת הביטחון, מחאה בשטח וסבב פגישות עם שרים רבים – הגיע רגע האמת.

    "אנו מצפים מכל חברי הממשלה להצביע בעד. זו אינה סוגיה פוליטית – זו סוגיה הנוגעת לקודש הקודשים של מדינת ישראל. את הפגיעה חסרת התקדים שהייתה בביטחון הלאומי חייבים לחקור לעומק. אין ברירה אחרת, פשוט אין. את הלקחים חייבים להפיק".

    צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון

    צילום: בן כהן

    שר החוץ, יאיר לפיד והשר לביטחון פנים יצאו ממשרד ראש הממשלה להפגין תמיכה במחאה בעד ועדת החקירה.

    הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ נאם במחאה מחוץ לישיבת הממשלה: "הגענו לרגע ההכרעה. עוד ארוכה הדרך עד שנשלים את המהלך ונגיע לחקר האמת. באנו לכאן לתמוך ולקרוא לכל השרים שעדיין מתלבטים – הקמתה של ועדת חקירה היא צורך חיוני שנועד לשרת את ביטחונה של מדינת ישראל. היא אינה מונעת מיצר נקמני, אלא מתוך רצון לברר מה אירע בסדרת האירועים החמורים שנקראים פרשיות הצוללות וכלי השיט. הוועדה חייבת להיות מורכבת מצוות שאינו נתון במחלוקת".

    שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון: "לא האמנתי שמישהו יעדיף בצע כסף על חשבון פגיעה בביטחון המדינה, זה היה מחוץ לגבולות החשיבה שלי. אפשר לומר – סוף סוף. זה קורה בזכות אנשים טובים שאכפת להם מהמדינה ושהתגייסו להחזיר את המדינה למסילה. ישר כח לכם ולתנועה לאיכות השלטון".

    השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "אני מביע את הערכתי ותמיכתי במאבק התנועה לאיכות בשלטון לפתיחת ועדת חקירה ממלכתית בפרשיות רכש הצוללות וכלי השיט. הייתי בקשר עם הפורום הביטחוני של התנועה ואני מודה להם על שהובילו את המאבק החשוב הזה. הפרשיות הללו מזעזעות ובלתי יאומנו כמעט. שרי העבודה יצביעו היום בעד הקמת הוועדה".

    שר המשפטים גדעון סער עדכן הבוקר כי  יציע לממשלה בדיון היום שהרכב ועדת החקירה לצוללות יהיה של חמישה חברים. זאת, לאחר שהתייעץ בנושא עם נשיאת בית המשפט העליון, בהתאם לאמור בסעיף 3 לחוק ועדות חקירה.

    שר הביטחון שהיה שותף להחלטה, הסביר: "אני מעוניין בהרחבת מספר החברים לאור המומחיות הנדרשת במספר היבטים- בהיבט המשפטי, בהיבט של תהליכי רכש וביטחון, ובהיבט של קביעת מדיניות והתנהלות ממשלתית". עוד מציע שר הביטחון כי אחד הנציגים שיתסוופו ישמש כ"נציג ציבור" על מנת להגדיל את אמון הציבור בעבודת הוועדה.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייסח להחלטה בפתח ישיבת הממשלה: "היום תובא להצבעת הממשלה ההחלטה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות. חשוב לי לומר לאזרחי ישראל כולם: תהליכי הרכש הביטחוני בממשלה הזאת נקיים משיקולים זרים. המצפן היחיד של כולנו הוא ביטחון מדינת ישראל.

    "בשבוע שעבר חתמנו בשעה טובה על רכש שלוש צוללות. זו פעולה חשובה מאין כמותה לביטחון המדינה, עשרות שנים קדימה, וזאת אחרי עיכוב חמור של שנים. וזה בסופו של דבר מה שחשוב – להבטיח את רציפות היכולות האסטרטגיות של מדינת ישראל".

    במסגרת ההצבעה על הקמת ועדת החקירה בישיבת הממשלה, צפויה שרת הפנים שקד להתנגד וראש הממשלה בנט צפוי להימנע. עם זאת, ההצעה צפויה לעבור.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא צריך להתייחס לכמה משועממים פרזיטים, שילכו במקום זה לעבוד!