רבה של צרפת נאם במלאת 80 שנה ל'ועידת ואנזה' • גלריה

    נתי קאליש No Comments on רבה של צרפת נאם במלאת 80 שנה ל'ועידת ואנזה' • גלריה

    בטקס מרגש שהתקיים באוהל יזכור במוזיאון השואה בפריז נשא נאום סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של צרפת הרב חיים קורסיה | נשיא הקהילה הקתולית אמר בטקס: "האחריות מחייבת אותנו להילחם נגד האנטישמיות"

    צילום: אלן עזריה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלאת 80 שנה ל'ועידת ואנזה' בה החליט הרייך השלישי על 'הפתרון הסופי', סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של צרפת הרב חיים קורסיה נשא דברים בטקס מיוחד שהתקיים באהל יזכור במוזיאון השואה בפריז ואמר: "לאורך כל הדורות היו סימנים לפני שבאו להשמידנו; החורבן שהיה בתשעה באב החל במצור שהוטל על ירושלים בי"ז בתמוז וכך לאורך כל ההיסטוריה העולם ראה גילויי שנאה ושטנה בטרם עלה הכורת ושתק. על העולם כולו מוטלת האחריות לגלות ערנות ולהילחם בכל גילוי של אנטישמיות בנחישות מיד ללא היסוס" אמר.

    בטקס השתתפו ונשאו דברים ניצולי שואה. נשיא הקונסיסטואר בצרפת מר אלי קורשיה. ראשי דתות נציגי ארגונים יהודיים וכמאה תלמידי כיתות י"ב מבתי הספר; 'אליאנס' ע"ש גורג' לון ו'פרונקבז'ואה להסל' בפריז. התלמידים הדליקו נירות זיכרון סביב אבוקת אש התמיד והחזן הצבאי של שטרסבורג וחבל הריין הר' יונתן בלום נשא תפילת ק-ל מלא רחמים וקדיש.

    סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה עוזרו המיוחד של רבה של צרפת ורב הז'נדרמריה הצרפתית הרב משה לוין ממארגני הטקס אמר כי: "האירוע המיוחד הזה מתקיים לראשונה בנוכחות ראשי דתות המבקשים להביע בכך את הזדהותם עם קורבנות השואה והרגשת המחויבות שלהם, נוכח העבר, למלחמה באנטישמיות". הרב לוין הביע את תודתו לכל הארגונים שסייעו בהפקת האירוע הנדיר ובהם סגן נשיא הקונגרס היהודי ברוסיה מר גבריאל גרמן זכרייב יוזם רעיון ׳יום השחרור וההצלה׳ הפועל להטמעת התאריך העברי של יום הניצחון על הנאצים והנצחת רבע מיליון הלוחמים היהודים מצבאות בעלות הברית והצבא האדום שנהרגו במלחמה עם הנאצים.

    ניצולת אושוויץ גב' אסתר סנו ריגשה את הנוכחים כשאמרה כי כל חייה ובמיוחד בטקס זה היא מרגישה מחויבת לקיים את צוואת אחותה פאני שנרצחה יחד עם שני אחיה והוריה במחנה המוות אושוויץ בירקנאו. 'היא אמרה לי לפני שהובלה אל הכבשנים ; 'אסתר תשבעי לי שתעשי הכל לספר לעולם כולו מה שארע כאן' – והנה אני ניצבת כאן בפניכם, מספרת את סיפור הדמים של בני משפחתי ועמי ומבקשת להזכיר לעולם כולו לאן שנאה יכולה להגיע'.

    ד"ר גרמן זכרייב אמר: "ביום הזה חשוב לנו להפנים כי השואה הנוראה הותירה את העם היהודי חבול וזועם וחסר אימון כלפי העולם כולו, ששתק. כל מירקם היחסים בין ישראל לאומות העולם, הוכתב ע"י המשקע שסרב להתאדות מהזיכרון" אמר.

     

     



    0 תגובות