פרופ' מבורך בריאיון: "ייתכן ויהיו גלים נוספים אחרי האומיקרון"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' מבורך בריאיון: "ייתכן ויהיו גלים נוספים אחרי האומיקרון"

    מנהל מחלקת קורונה בהדסה פרופ' דרור מבורך בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מתאר את המצב הקשה עם העלייה בחולים הקשים ובמונשמים בבתי החולים ברחבי הארץ

    צילום: פלאש 90
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' דרור מבורך מנהל מחלקת קורונה בבית החולים 'הדסה' התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת בצלאל קהאן התייחס לדבריו לפני כשבועיים שהמצב טוב, והסביר "אני משדר את מה שיש כרגע, אבל אני חייב לומר שכרגע יש עלייה במספר המונשמים והחולים הקשים. למרות שהמחלה קלה, אבל יש מספרים שלא ידענו שהם נדבקים ואחוז מהם חולים קשים. בכל בתי החולים יש עלייה ותהיה עוד עלייה בקרוב".

    פרופ' מבורך ציין כי "בגל הזה יותר אנשים מבוגרים אבל בעיקר עם מחלות רקע. אני לא מדבר על גיל מופלג, אלה אנשים מבוגרים פעילים חפצי חיים שצריך לעזור להם".

    על החולים הקשים הסביר מבורך כי "החולים הקשים פחות חולים קשה באופן ממוצע, אבל במספרים כאלה יש חולים קשים מאוד".

    על דברי הבכירה באיחוד האירופי כי הקורונה תהיה מאחורינו אחרי האומיקרון אמר מבורך, "אני לא יודע בניגוד לאותה בכירה, לדעתי רוב האנשים שמתבטאים בנושא גם לא יודעים. ייתכן ויהיה גלים נוספים עם אומיקרון ובלי אומיקרון אבל נערכים לזה במצב יותר טוב. יש מחלימים שבמצב קשה אבל לא רבים. עד 10% מהאנשים יש להם הדבקות חוזרות זה לא ראינו בגלים הקודמים. באופן כללי המחלימים היו במצב טוב וגם מחוסנים בשלושה חיסונים".

     



    0 תגובות