רבה של אוקראינה בריאיון: "לא מרגישים מלחמה"

    אסתי פלד No Comments on רבה של אוקראינה בריאיון: "לא מרגישים מלחמה"

    רבה של אוקראינה הרב יעקב בלייך בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מספר על התחושה בקהילה היהודית על רקע המתיחות הגבוהה בים אוקראינה לרוסיה, הסיבות שלדעתו הובילו להסלמה והאם היהודים צריכים להתערב?

    צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה הראשי של אוקראינה הרב יעקב בלייך התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת איתי גדסי על רקע המתיחות הגבוהה בין רוסיה לאוקראינה והאיום בפלישה,  "חייבים להבין את המצב, רוסיה כבר שמונה שנים נמצאת על הגבול של אוקראינה אבל כעת הוסיפו עוד חיילים. כל המו"מ זה לא בין רוסיה לאוקראינה, אלה בין רוסיה לארה"ב או לנאט"ו, כמובן שמרגישים מתיחות אבל לא מרגישים מלחמה" הבהיר הרב.

    הרב הרחיב והסביר על המתיחות שנמצאת כבר שנים רבות בין המדינות, "בגלל שזה לוקח כל כך הרבה שנים אנשים לא לקחו את זה ברצינות, אבל עכשיו לאחרונה התחילו אנשים לדאוג יותר".

    הרב הוסיף והסביר את ההבדלים בתוך המדינה, "אלה שהם בדרום ומזרח אוקראינה הסכנה שם יותר גדולה, פוטין כבר פלש לשם לפני שמונה שנים, השאלה אם זה יספיק לו או שהוא ירחיב את זה לים האזובי ואז יחבר אותו לחצי האי קרים. לכבוש מדינה צריך הרבה כסף לא בטוח שזה יועיל לו".

    הרב מבהיר כי אין מה לחשוש לטוס לקייב כעת, "אני טס לקייב, הבן שלי נמצא שם, בינתיים לא הוציאו רוב המדינות את האנשים מהשגרירויות, חוץ מארה"ב ובריטניה עשו את זה אולי כמשחק, לתת את ההרגשה שכולם מפחדים וימלא לו את האגו. אולי במחלוקת פה שפוטין רוצה שיעריכו אותו כאיש חזק. הוא רוצה לנהל מו"מ מול ארה"ב ולא מול אירופה".

    על הדיווחים כי חב"ד מנסים לתווך אומר הרב בלייך נחרצות, "זה לא עניין יהודי והיהודים לא צריכים לדחוף את האף לשם. היו דיווחים שבנט ניסה לעשות פגישה וגם ארדואן, מה שכולם רואים פוטין רוצה להתמודד רק מול ארה"ב שזו כאילו הרמה שלו. לפי דעתי פוטין רוצה להיות מעצמה שווה מול ארה"ב".

    על הפחד של היהודים באוקראינה אומר הרב, "זה כמו כל האוכלוסייה, הנשיא האוקראיני הוא יהודי. צריך לקחת בחשבון בפעם שעברה לפני שמונה שנים הרוסים עשו פרובוקציות נגד היהודים כדי להוכיח שהאוקראינים אנטישמיים".

     



    0 תגובות