מיום ראשון: מתכונת שבת במחלקות הפנימיות בבתי החולים

    אבי יעקב No Comments on מיום ראשון: מתכונת שבת במחלקות הפנימיות בבתי החולים

    על רקע עומסי העבודה החריגים בקורונה והמחסור בתקנים: עובדי מקצועות הבריאות יעברו למתכונת שבת במחלקות הפנימיות בבתי החולים החל מיום ראשון הקרוב

    בית חולים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע גל האומיקרון הקשה, עומסי העבודה האדירים והמחסור בתקנים, הודיעו היום (רביעי) עובדי מקצועות הבריאות בבתי החולים כי החל מיום ראשון הקרוב, 30.1, לא יוכלו יותר להעניק טיפול במחלקות הפנימיות ברחבי הארץ ויעברו לעבוד במתכונת שבת. מדובר בפיזיותרפיסטים, קלינאיות תקשורת, דיאטנים ומרפאים בעיסוק.

    במכתב ששלח יו"ר איגוד מקצועות הבריאות אלי גבאי לשר הבריאות ניצן הורוביץ, למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ולממונה על השכר באוצר קובי בר נתן, הוא ציין בין היתר כי "לצערנו הרב, אנחנו בגל תחלואה קשה. עובדים רבים נמצאים בבידוד, ורבים אחרים מאומתים. לא נוכל להמשיך לתת את הטיפול המסור שאנו נותנים בבתי החולים מדי יום. אני קורא לשר הבריאות להתערב מיידית במשבר הקשה. בתי החולים בישראל מעסיקים לא רק רופאים ואחיות, אלא גם את עובדי מקצועות הבריאות המתמודדים בחזית המערכה היומיומית, אך לצערנו הפכו לשקופים במערכת הבריאות". גבאי ציין גם כי משרד הבריאות קיבל תקנים נוספים, אך אלו לא הועברו לעובדי מקצועות הבריאות.

    יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עובדי מקצועות הבריאות עושים עבודת קודש, ובמיוחד בשנתיים האחרונות שבה מערכת הבריאות כולה מתמודדת עם אתגרים חסרי תקדים. כל חולה חייב לקבל את הטיפול המיטבי, אך לצערי המחסור בתקנים והעומס שרק הולך וגובר עם התפשטות גל האומיקרון גורמים לשחיקה וקריסה של העובדים, ולכן הוחלט לעבור למתכונת שבת במחלקות הפנימיות מיום ראשון הקרוב. אני קורא למשרד הבריאות לפעול למציאת פתרונות שיאפשרו לעובדי מקצועות הבריאות להמשיך ולתת את הטיפול הטוב ביותר לחולים".



    0 תגובות