עילי, מרכזי או מפוצל? כך תבחרו את המזגן שלכם

    עפר גדנקן No Comments on עילי, מרכזי או מפוצל? כך תבחרו את המזגן שלכם

    המזגן שלכם אחראי על מזג האוויר בביתכם, משפיע על איכות חייכם ויכול לגרום לכם להיות רגועים ונינוחים, אם רק תעשו את הבחירה המתאימה בדיוק לכם ולאורח חייכם

    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כדי לבחור מזגן איכותי צריך לעשות שיעורי בית. חשוב במיוחד לשים לב לכמה וכמה נתונים שיקבעו עד כמה הבחירה שלכם תהיה טובה באמת. אלו הפרמטרים שמשפיעים יותר מכול:

    גודל השטח הממוזג: גודל החלל משפיע כמובן על העוצמה שתידרש מהמזגן שלכם.

    האקלים: הדרום החם יצריך מזגן חזק יותר ויעיל יותר בקיץ, הגולן הקפוא ידרוש אותו הדבר בחורף – וכל זה בלי לנפח את חשבון החשמל שלכם.

    כיוון החלונות: מבנה שפונה לדרום או למזרח נהנה מהרבה יותר שמש ולכן ידרוש מזגן שיכול גם לספק עוצמה וגם לספק יעילות

    גובה: הכוונה היא לגובה החלל ביחס לקרקע ולגג, כלומר לקומה שבה הוא נמצא. ככל שיהיה 'אמצעי' יותר, כך המאמץ שיידרש כדי למזג אותו יהיה נמוך יותר.

    בידוד: הבידוד הקיים משפיע, כמובן, על האנרגיה שצריך להשקיע כדי למזג את החלל, וגם כאן חשוב לדעת איזה מזגן יתאים.

    פיזור: אם לרוב כולם נמצאים בחדר אחד (כל המשפחה בסלון, למשל), אפשר להסתפק במערכת עם מאייד אחד או שניים. אם המטרה היא לקרר כמה חללים במקביל, ייתכן שתצטרכו מזגן מיני מרכזי או מערכת מולטי.

    ילדים: ילדים הם שמחה, וגם צרכים… ככל שיש יותר ילדים בבית, יש יותר דברים לשים אליהם לב – לגמישות בטמפרטורות בכל חלל, לסינון הנדרש ועוד. גם את השיקול הזה צריך לקחת בחשבון.

    שעות הפעילות: אם המזגן צריך למזג את החלל בעיקר בשעות היום, דרישות העבודה ממנו יהיו אחרות, לעומת מזגן שצפוי לפעול בעיקר בלילה. על אחת כמה וכמה אם הוא צפוי לפעול 24 שעות ביממה.

    סוג המזגן: מזגן עילי, מיני מרכזי או מערכת מולטי – כל סוג מתאים יותר לאופי אחר של מבנה ויכול אף להשפיע על התפוקה הרצויה. כעיקרון, מזגנים עיליים נועדו למיזוג דירות קטנות ושטחים קטנים יחסית, בעוד שמזגן מיני מרכזי מתאים לדירות גדולות ולמשפחות גדולות, מאחר והוא מאפשר מיזוג של כל חלקי הבית. מזגנים עיליים זולים יחסית וקלים להתקנה, אולם אם אתם רוצים למזג מספר חדרים, הפתרון יכול להיות מערכת מיני מרכזית או מולטי מפוצלת.

    כך או כך, מומלץ מאוד להזמין לביתכם מומחה למיזוג עוד לפני רכישת המזגן, כדי שיבחן את נתוני הדירה וכך יוכל להמליץ לכם על סמך מומחיותו מהו המזגן המתאים לכם ביותר, מתוך מגוון רחב של מזגנים איכותיים.

    התוכן מוגש באדיבות אלקטרה מיזוג אוויר, המובילה את ענף מיזוג האוויר בישראל זה כ-70 שנה ומספקת מגוון רחב של פתרונות מיזוג ביתיים ומסחריים בטכנולוגיות חדשניות ובעיצוב מתקדם כדי לאפשר לכל אחד ואחת ליהנות מאיכות חיים טובה יותר, תוך הקפדה על חיסכון באנרגיה ושמירה על איכות הסביבה.



    0 תגובות